studera till nätverkstekniker Lernia?

Permalänk
Medlem

studera till nätverkstekniker Lernia?

Tjena gott folk, behöver ännu en gång er hjälp!
Är en kille på 21 vintrar som nu känner att det är dags att ta tag i plugget efter ett par års av resande samt jobb. Gick ut gymnasiet på John Bauer i Kalmar med inriktning IT.  Snäll som min far är så länkade han mig en utbildning på distans för att studera till nätverkstekninker på distans ifrån Malmö. Min fråga till er är nu, är det någon som studerar/studerat utbildningen och hur är den? Hört både bra och dåliga grejer om den så inte helt hundra om jag tänker söka.

Behöver därför er hjälp nu, har behörighet samt Lokala nätverk A samt B så bör vara meriterande. Vill ni läsa om utbildningen så kika in på länken nedan och säg vad ni tycker! Tack på förhand.

http://www.lernia.se/utbildning/distans/data-och-it/certifier...

Visa signatur

|Asus GTX1070 Strix OC 8GB |16GB Veangeance 1600MHz|Intel Core i5 4690K|Corsair 650W|HDD 1TB|Samsung 840 Pro 256Gb|Gigabyte GA-Z97P-D3|Fractal Design R5|Steelseries M800|Steelseries Sensei wired/wirless Pro|Steelseries Elite Prism|Telia Fiber 100/10|

Permalänk
Medlem

Vad vill du jobba med, kolla te.x på jobbannonser och vad de vill att du skall ha för utbildning?

Om du kan tänka dig att flytta så skulle jag satsa på en Högskoleingenjörsexamen, det är ett extra år men en ingenjörsexamen kan öppna fler dörrar för dig.

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att det blir vad man gör det till. Jag har en kompis som har gått den och han jobbar som IT-konsult på Cygate och tjänar väldigt bra för sin ålder. Han har visserligen tagit ett antal certifieringar under och efter utbildningen också.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Har själv också sökt den utbildning, men får väl se om man kommer in ett krav var ju ett års arbetslivserfarenhet inom området, vilket jag inte har.

Permalänk
Medlem

ta en cisco CCENT på egen hand, så fattar du helheten, är det intressant? spendera något år i "plugget" för att lära dig mera. dumt att slösa tiden om det inte passar dig

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se