Permalänk
Medlem

Sim unlock

Tjena!

Jag har roootat en Samsung galaxy s3 och försöker låsa upp sim kort grejen då den är låst till telenor och jag har 3. Har sett att det finns appar som man kan låsa upp telefonen med men det funkar ju såklart inte, så min fråga är om man installerar typ cyanogen mod eller liknande så blir telefonen upplåst?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crewsom:

Tjena!

Jag har roootat en Samsung galaxy s3 och försöker låsa upp sim kort grejen då den är låst till telenor och jag har 3. Har sett att det finns appar som man kan låsa upp telefonen med men det funkar ju såklart inte, så min fråga är om man installerar typ cyanogen mod eller liknande så blir telefonen upplåst?

Mvh

Nej, det blir den inte

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Nej, det blir den inte

shit

Permalänk
Medlem

Tror du måste ha den upplåst för att kunna installera Cyanogenmod om jag minns rätt
Det du får göra är att låsa upp den mot en avgift. Går däremot bara om du har haft telefonen ett tag. Finns någonstans på Telenors websida hur man gör detta.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Tror du måste ha den upplåst för att kunna installera Cyanogenmod om jag minns rätt
Det du får göra är att låsa upp den mot en avgift. Går däremot bara om du har haft telefonen ett tag. Finns någonstans på Telenors websida hur man gör detta.

Grejen är att jag har ett custom rom nu men jag måste ändå skriva in den sim koden så att den låses upp.

Permalänk
Skrivet av Crewsom:

Grejen är att jag har ett custom rom nu men jag måste ändå skriva in den sim koden så att den låses upp.

Vänta nu här, vill du ta bort operatörslåset eller PIN-koden eller bägge?

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Vänta nu här, vill du ta bort operatörslåset eller PIN-koden eller bägge?

Okej det kanske blev rörigt... Jag startar telefonen, det kommer det upp en kod och en sån kod måste man köpa. Det sägs att om man rootar, vilket jag har gjort så ska man inte behöva köpa en sådan kod. Jag vill alltså kunna ringa på min telefon utan att betala för att låsa upp den.

Permalänk
Medlem

Ladda ner Galaxsim unlock på playbutiken ska nog lösa ditt problem.

Testat det med antal galaxy telefoner funkat prima.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaZZe:

Ladda ner Galaxsim unlock på playbutiken ska nog lösa ditt problem.

Testat det med antal galaxy telefoner funkat prima.

Har provat och det fungerar ej. Har läst att developern av appen sa att det var något fel på kryptering eller liknande...

TACK ALLA FÖR HJÄLPEN FÖRRESTEN )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crewsom:

Har provat och det fungerar ej. Har läst att developern av appen sa att det var något fel på kryptering eller liknande...

TACK ALLA FÖR HJÄLPEN FÖRRESTEN )

Skulle personligen gå till en Telenorbutik och låsa upp den, kostar normalt 300:- men om du pratar lite lyckas du säkert få upplåsningen gratis

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

http://www.wikihow.com/Unlock-Samsung-Galaxy-Siii-(S3) läs metod 3 av 3.
Den funkar, jag har gjort exakt samma på min Samsung Galaxy Note 2 4G, och det funkar även på S3. Nackdelen är att du MÅSTE nedgradera till 4.1.1 innan. Och efter nedgradering lär du även bli tvungen att göra en factory reset då telefonerna annars har en tendens att vägra starta upp i 4.1.1. Så du måste först ladda ner rätt firmware och flasha genom Odin. Men gör du bara rätt och följer guiden så kommer det att fungera. Efter allt är klart kan du sedan i lugn och ro uppdatera till senaste firmware och den kommer då fortfarande att vara olåst. Allt som allt tar det runt en till två timmar inkl. guideläsning och allt. Om du redan på förhand vet exakt hur man gör för att lägga in ny ROM och så kan du säkert klara alltihop på 20 minuter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

http://www.wikihow.com/Unlock-Samsung-Galaxy-Siii-(S3) läs metod 3 av 3.
Den funkar, jag har gjort exakt samma på min Samsung Galaxy Note 2 4G, och det funkar även på S3. Nackdelen är att du MÅSTE nedgradera till 4.1.1 innan. Och efter nedgradering lär du även bli tvungen att göra en factory reset då telefonerna annars har en tendens att vägra starta upp i 4.1.1. Så du måste först ladda ner rätt firmware och flasha genom Odin. Men gör du bara rätt och följer guiden så kommer det att fungera. Efter allt är klart kan du sedan i lugn och ro uppdatera till senaste firmware och den kommer då fortfarande att vara olåst. Allt som allt tar det runt en till två timmar inkl. guideläsning och allt. Om du redan på förhand vet exakt hur man gör för att lägga in ny ROM och så kan du säkert klara alltihop på 20 minuter.

Tack vännen!