Permalänk
Medlem

Överklocka men startar om

Hej.
Jag har överklockat min processor AMD Phenom 2 X4 955 till 3,72GHz och volten har jag dragit upp till 1.4V
Men min dator starta om sig när jag kör GTA 5 i några timmar.
Vad kan det bero på?
Jag vill också överklocka min processor mera men det verkar inte fungera för att antingen så får jag bluescreen eller så startar den bara om sig. Hur ska man göra och vad ska man dra upp för att höja Ghz.
Finns det någon bra video för hur man överklockar?

Moderkort=GA-MA790XT-UD4P

Jag har vattenkylning=Corsair hydro h110
Processorn ligger på 35-40 grader

Permalänk
Medlem

Uppenbarligen klarar inte din processor överklocken. Jag hade tipsat dig att dra ner lite på OC.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

kollat temps?

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swezar:

Hej.
Jag har överklockat min processor AMD Phenom 2 X4 955 till 3,72GHz och volten har jag dragit upp till 1.4V
Men min dator starta om sig när jag kör GTA 5 i några timmar.
Vad kan det bero på?
Jag vill också överklocka min processor mera men det verkar inte fungera för att antingen så får jag bluescreen eller så startar den bara om sig. Hur ska man göra och vad ska man dra upp för att höja Ghz.
Finns det någon bra video för hur man överklockar?

Moderkort=GA-MA790XT-UD4P

Kan vara att processorn inte klarar så högt men jag kunde klocka min 955 till 3,9Ghz. Hur ser tempen ut?

Permalänk
Medlem

Vattenkylning Corsair Hydro H110
mellan 35-40C