AMD Radeon "Fiji" presenteras på E3

Permalänk
Medlem

Det skall väl bli kul och se, vad de nya korten presterar, få rätsida på vilka som "enbart" är re-bands...
och hur alla då prissätts...

Visa signatur

Thomas.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Thomas.

Permalänk
Skrivet av zxhosting:

Någon som vet hur många GB den kommer får i VRAM?

Om du menar topmodellen "390x" eller vad den nu kommer heta så har den 8GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperFlugan:

Om du menar topmodellen "390x" eller vad den nu kommer heta så har den 8GB.

info:
Och det är vad Ryktena säger " so Far "
och som vanligt, vänta och se, så får du som vi, veta, istället för som vi alla nu gör, gissar, tror, etc.
( Amd har släppt en del information, vilka kan stämma upp till 100% men allt skall tas med en nypa salt,
eftersom det är osäkert hur saker ser ut/ är i verkligheten, mot vad de uppger, kontra vad som sedan kommer... o.s.v. )

För det är därför man släpper "info och de "riktiga korten, senare ( som sagt, troligen) på E3.
- d.v.s. Det mesta är trolig information ! det finns inga 100% fakta ännu.
( + vad tredjeparts tillverkare senare släpper, är dessutom en annan femma. )

o.s.v.

Visa signatur

Thomas.

Permalänk
Medlem

Har mina aningar om att det inte kommer bli något att hänga i julgranen efter uttalande från AMD. Ser mer ut som nästa gen av GFX kommer vara mer att längta efter.

Med man får hoppas man har fel så det blir lite mer priskrig mellan AMD och Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Någon som vet hur många GB den kommer får i VRAM?

Den kommer i 2 modeller med 4 eller 8GB som det ser ut nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hcz:

Har mina aningar om att det inte kommer bli något att hänga i julgranen efter uttalande från AMD. Ser mer ut som nästa gen av GFX kommer vara mer att längta efter.

Med man får hoppas man har fel så det blir lite mer priskrig mellan AMD och Nvidia

Du får gärna utveckla vad du menar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem

Vill se läckor om frekvenser också. En siffra som cirkulerat är 1050MHz, låter nästan lite högt. Det skulle ge 52% högre prestanda än 290X på samma nod. Jämförelsevis har Titan X 33% högre teoretisk prestanda än GTX 980.

Permalänk
Medlem

Om AMD kommer visa Battlefront 3 med detta grafikkort kommer resultatet säkert bli fantastiskt! Min hjärna härdsmältar under väntan..!

Permalänk
Medlem

Blir nog ett Radeon 390 när det kommer

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Man får hoppas AMD får till sin nya serie bra, köpte ett GTX 980 för ett halv år sedan för ca: 5600 och nu ligger kortet på 6300 så det bevisar ju att AMD är väldigt viktiga då det kommer till konkurrens och priskriget som AMD och Nvidia brukade ha.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Startrance:

Man får hoppas AMD får till sin nya serie bra, köpte ett GTX 980 för ett halv år sedan för ca: 5600 och nu ligger kortet på 6300 så det bevisar ju att AMD är väldigt viktiga då det kommer till konkurrens och priskriget som AMD och Nvidia brukade ha.

Har inte typ allt importerat stigit sedan dollarn gick upp? Mitt gamla kort (750ti) köpte jag maj förra året för 1399kr idag kostar det 1590kr i samma butik. Och i den klassen har de ju AMD absolut bra kort.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Låter bra det! Vi får hoppas på bra prestanda så AMD kan börja utmana Nvidia på allvar igen.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinel:

Du får gärna utveckla vad du menar?

Skickades från m.sweclockers.com

AMD pratar om att dom fördubblad energieffektivitet med GCN 2016. Som jag fattar det kommer inte 300-serien vara allt för stort lyft för redan nu behöver du andra reaktorn från Ringhals för att driva grafikkorten och en lika bra kylare.

Dock tror jag att det kommer vara ett litet lyft från dagens 200-serie men inte nog för att uppgradera.