Permalänk
Inaktiv

PvE MMO?

Söker MMO som har bra PvE, helt utan månadskostnad. Tips?
Har ingen intresse av PvP.

Permalänk
Medlem

TERA är rätt så kul tycker jag, med ett helt OK endgame där man försöker få gear. Helt gratis, och riktigt bra grafik samt combat-system. Har kört en hel del MMORPGs, och so far matchar inget TERAs grafik och combatsystem. Det fungerar helt enkelt väldigt bra

Archeage har jag hört ska vara bra, men själv har jag bara spelat det i 4-5 timmar så jag har ingen vidare erfarenhet. Det blev nyligen gratis, så det kan inte skada att prova det.

Sedan finns det även Guild Wars 2. Jättebra spel, men det finns en engångskostnad man behöver behöver betala först - Efteråt är spelet helt gratis, ingen månadsavgift osv.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

@anon42512:
Vet inte om Neverwinter räknas som det, men det är i alla fall gratis och finns på steam

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Wildstar har riktigt bra endgame PvE.
Det är dock månadskostnad, men kan betalas med ingame pengar, därför tycker jag att det är värt att nämnas.

Permalänk

Du skriver inte vilken typ av mmo. Så jag tipsar om min nuvarande favorit "Path Of Exile" som är ett MMOARPG för att vara exakt.
Som D3 men mer MMO och mörkare med lite mer hardcorekänsla.

"Neverwinter" är bra det med. Framförallt kul att hoppa in i bossfighter med andra spelare som råkar vara i samma område. Har banor/dungeons skapade av andra spelare som man kan betygsätta.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte om du har spelat wow eller om du ens är intresserad av wow. Oavsett så tänkte jag bara påminna om att det går att köpa speltid till det nu för guld, så det går att spela gratis om man vill. En månad går loss för ungefär 38-42k på europeiska serverar.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk

Gillade Guildwars 2, ganska vackert spel. Typ ett av få spel jag tyckt varit roligt att lvla i. Dessvärre är endgame spelet inte lika roligt.

http://www.mmogames.com/wp-content/uploads/2014/07/gw2-dynami...

Permalänk
Inaktiv

Tack för alla tips.

Skrivet av MuLLvaD3n:

Nu vet jag inte om du har spelat wow eller om du ens är intresserad av wow. Oavsett så tänkte jag bara påminna om att det går att köpa speltid till det nu för guld, så det går att spela gratis om man vill. En månad går loss för ungefär 38-42k på europeiska serverar.

Nej, WoW är extremt ointressant