Permalänk
Medlem

Letar trådlös gaming mus!

Hej!

Köpte ny laptop för ett tag sen och är less på sladden till min Deathadder. Vill ha en trådlös variant istället.
Ska helst vara en "fullstor" mus, ingen mindre resemus. Har kikat på Razer Mamba men till den måste man ha dockningsstationen inkopplad för den fungerar som en trådlös receiver och då tappar det hela mitt koncept.
Razer har ju Orochi också som är en blåtands mus men den verkar fruktansvärt liten. Gigabyte Aivia M8600 också en bra mus men behöver tydligen också dockningsstationen inkopplad.

Jag plockar fram och tillbaka min datorn när jag ska använda den, har inget datorbord hemma och sitter för det mesta i köket och spelar så en Blåtand eller trådlös mus med usb-sticka vore ju lämpligt. Har en gammal Logitech MX Performance men den störde tydligen ut mitt Wi-Fi.

Har jag missat någon modell?

Bjuder på osammanhängade meningar, fruktansvärt trött

Permalänk
Medlem

Jag använder Logitech G602 vilken funkar väldigt bra, och usb stickan den använder är väldigt minimalistisk, hittade den knappt när jag skulle se på den nu
Lägger till att G602 va nästan oroväckande billig från webhallen

Har för övrigt haft en razer mamba för några år sedan och den är jävligt skön att använda men känns som att razer har generellt dålig kvalite, har ägt ett tiotal produkter som samtliga har brustit på ett eller annat sätt (utan nerdrage!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirmada:

Jag använder Logitech G602 vilken funkar väldigt bra, och usb stickan den använder är väldigt minimalistisk, hittade den knappt när jag skulle se på den nu
Lägger till att G602 va nästan oroväckande billig från webhallen

Har för övrigt haft en razer mamba för några år sedan och den är jävligt skön att använda men känns som att razer har generellt dålig kvalite, har ägt ett tiotal produkter som samtliga har brustit på ett eller annat sätt (utan nerdrage!)

Ska kika om någon butik i stan har den hemma så man får känna lite på den först. Det är väl den som har sjuuukt lång batteritid? Spelar du nå FPS spel?
Har bara kört en produkt av Razer och det är Deathaddern jag har nu och den har fungerat klockrent änsålänge.

Permalänk

Jag hade en Razer Mamba som jag formligen älskade, MEN som jag blev galen på pga laddning i station. Så den ligger nu i en kartong.
Nu har jag en Mad Catz Cyborg R.A.T. 9 istället. Är inte "kär" i den på samma sätt (känsla), men det vägs upp av alla modifieringsmöjligheter och framför allt.. utbytbara batterier (två stycken) - så jävla skönt.

Visa signatur

CPU: i9 14900K GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte Z790 Gaming X RAM: 32 GB DDR 5
PSU: EVGA SuperNova G3 850 CPU-Kylare: Corsair iCUE H150 RGB 360
Chassi: Aerocool APNX Creator C1 Lagring: M.2 1 TB + SSD 4 TB + HDD 4 TB

Permalänk

Kika in Steelseries Sensei Wireless om du inte tittat på den tidigare

Skrivet av ChippenR:

Hej!

Köpte ny laptop för ett tag sen och är less på sladden till min Deathadder. Vill ha en trådlös variant istället.
Ska helst vara en "fullstor" mus, ingen mindre resemus. Har kikat på Razer Mamba men till den måste man ha dockningsstationen inkopplad för den fungerar som en trådlös receiver och då tappar det hela mitt koncept.
Razer har ju Orochi också som är en blåtands mus men den verkar fruktansvärt liten. Gigabyte Aivia M8600 också en bra mus men behöver tydligen också dockningsstationen inkopplad.

Jag plockar fram och tillbaka min datorn när jag ska använda den, har inget datorbord hemma och sitter för det mesta i köket och spelar så en Blåtand eller trådlös mus med usb-sticka vore ju lämpligt. Har en gammal Logitech MX Performance men den störde tydligen ut mitt Wi-Fi.

Har jag missat någon modell?

Bjuder på osammanhängade meningar, fruktansvärt trött

Visa signatur

// Använder just nu: Sensei RAW Rubberized, Siberia 350, QcK Mass, APEX 300