Chrome drar 80+% när jag kollar twitch, Gta5 drar bara 70% ?

Permalänk
Medlem

Chrome drar 80+% när jag kollar twitch, Gta5 drar bara 70% ?

Hej

Är så att Chrome på senare tid har börjat dra väldiga mängder Cpu kraft och undrar om någon vet om det finns en fix eller om jag missat en uppdatering till något. Har lagt märke till detta när min dator började låta som om jag spelade gta5 på maxade inställningar fast bara kollade stream.

Om någon har liknande problem så skriv gärna hur ni gjort eller vad ni tror som gör att det blir så.

Operativsystem: Microsoft Windows 8.1
Processor: Intel Core i5 4670K
Processorkylare: Corsair H80i
Moderkort: MSI Z87-S02
Minne: 4x 2 GB Corsair XMS3 1600Mhz
Grafikkort: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC
Hårddisk: Corsair Force 120Gb SSD
Nätaggregat: be quiet! Pure Power L8 630W

Visa signatur

DIY, Or at least have a go at it first. - James May

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moggster:

Hej

Är så att Chrome på senare tid har börjat dra väldiga mängder Cpu kraft och undrar om någon vet om det finns en fix eller om jag missat en uppdatering till något. Har lagt märke till detta när min dator började låta som om jag spelade gta5 på maxade inställningar fast bara kollade stream.

Om någon har liknande problem så skriv gärna hur ni gjort eller vad ni tror som gör att det blir så.

Operativsystem: Microsoft Windows 8.1
Processor: Intel Core i5 4670K
Processorkylare: Corsair H80i
Moderkort: MSI Z87-S02
Minne: 4x 2 GB Corsair XMS3 1600Mhz
Grafikkort: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC
Hårddisk: Corsair Force 120Gb SSD
Nätaggregat: be quiet! Pure Power L8 630W

Har du kollat Chromes egna aktivitetshanterare och sett vad den säger?
Eftersom Chrome kör på separerade processer, dvs att varje flik och tillägg oftast får en egen chrome.exe, så kan man ofta hitta något där som drar iväg lite extra. Vanligt är att anti-virus tillägg kräver en hel del.

Du hittar den under meny -> verktyg ->fler/advancerade verktyg

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ah visste inte att den hade en egen!
Ser att det är flash som drar, dock så drar den bara mycket ifall jag har något annat krävande igång samtidigt. Typ, kollade stream och spelade bf4, när jag väl stängde spelet så ökade flash bara mer och mer. Antar att det är någon konstig kombo.

Tack så mycket!

@eErike:

Visa signatur

DIY, Or at least have a go at it first. - James May

Permalänk
Medlem

Tipsar om Livestreamer. Det öppnar upp streamen i VLC eller MPC istället. Det drar nästan ingenting i jämförelse mot Flash.
Tipsar också om Chatty, en IRC-chattclient för Twitch. (Som även kan öppna streams i Livestreamer så du slipper skriva i konsollen)