Kan jag få tillbaka på garantin utan kvitto?

Permalänk

Kan jag få tillbaka på garantin utan kvitto?

Tjena det är så att mitt nätagg gick sönder. Det är ett cx500. Antar att garantin gäller eftersom den gick sönder bara så där. Funkade i ca 3 månader. Problemet är att jag tappat bort kvittot men det finns i systemet hos webhallen att jag köpt agget där. Kan jag fortfarande få tillbaka på garantin fast jag tappat bort kvittot?

Ska köpa annat agg men tänkte att man tänkte att man ändå kan utnyttja garantin om det går.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Medlem

Bör gå bra, styrk köpet med kontoutdrag så lär dom enkelt kunna leta fram ditt kvitto!

Dock är det inte alltid man får pengar tillbaka/tillgodo utan istället en ersättningsprodukt av samma eller liknande modell.

Lycka till!

Visa signatur

"Everyone is an idiot, not just the people with low SAT scores. The only differences among us is that we're idiots about different things at different times. No matter how smart you are, you spend much of your day being an idiot." - Scott Adams

Permalänk
Skrivet av Pr0b1n:

Bör gå bra, styrk köpet med kontoutdrag så lär dom enkelt kunna leta fram ditt kvitto!

Dock är det inte alltid man får pengar tillbaka/tillgodo utan istället en ersättningsprodukt av samma eller liknande modell.

Lycka till!

hittade att man kan skriva ut kvitto ser ut så här: http://www.webhallen.com/medlem/receipt_copy.php?order_id=631...

Det kanske funkar?

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Medlem

@warmerspy: Funkar säkert, det är ju en kopia av kvittot!

+ att det står där nere: "Detta kvitto gäller som garantibevis"

Visa signatur

"Everyone is an idiot, not just the people with low SAT scores. The only differences among us is that we're idiots about different things at different times. No matter how smart you are, you spend much of your day being an idiot." - Scott Adams

Permalänk
Medlem
Skrivet av warmerspy:

Tjena det är så att mitt nätagg gick sönder. Det är ett cx500. Antar att garantin gäller eftersom den gick sönder bara så där. Funkade i ca 3 månader. Problemet är att jag tappat bort kvittot men det finns i systemet hos webhallen att jag köpt agget där. Kan jag fortfarande få tillbaka på garantin fast jag tappat bort kvittot?

Ska köpa annat agg men tänkte att man tänkte att man ändå kan utnyttja garantin om det går.

Det borde gå, det egentliga kravet för att kunna reklamera en vara är att man ska kunna styrka att man köpt varan från butiken man vänder sig till.

Kvittot är enklast men t.ex. ett kontoutdrag eller liknande kan också fungera. Om butiken själv håller reda på köpen du gjort så tycker jag att det också borde fungera.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av Pr0b1n:

@warmerspy: Funkar säkert, det är ju en kopia av kvittot!

+ att det står där nere: "Detta kvitto gäller som garantibevis"

haha såg det nu. Ja ja tack för hjälpen.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Avstängd

Om du bokade nätaggregatet via deras hemsida lär order-nr finnas kvar på dina medlemssidor. Enklast blir det väl om du tar med kontoutdrag och order-nr.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Om du bokade nätaggregatet via deras hemsida lär order-nr finnas kvar på dina medlemssidor. Enklast blir det väl om du tar med kontoutdrag och order-nr.

Nej det enklaste är nog som redan konstaterat att använda den kvittokopia som gäller som garantibevis som TS redan hittat.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yorg:

Nej det enklaste är nog som redan konstaterat att använda den kvittokopia som gäller som garantibevis som TS redan hittat.

Om det är hans kvittokopia ja. Det framgick inte riktigt utav texten.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Bytte själv ut en mus på garantiärende hos Webhallen nu i veckan och mitt telefonnummer eller ordernummer räckte bra för att de skulle hitta mitt köp då det var reggat på mitt Webhallenkonto.
Så du behöver inte skriva ut någonting, bara att ta dig till butik och lämna in.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.