Permalänk
Medlem

Hjälp något är helt fel med min pc !

Tja på er skall behöva proffs hjälp av någon! helt plötsligt står att min cpu ligger på 97 grader ! men känns inte varm är jag känner lätt på den. allt Fungar som skall men mina program säger att den är så varm använder crossair och nxzt grid plus kan ej namnet i huvudet men ja någon kan säga mig va det är.för fel Ring på Skype mraunron eller skriv där tack på förhand. mvh Richard

Permalänk
Medlem

Om du kan känna på din processor är kylaren garanterat felmonterad.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Om du kan känna på din processor är kylaren garanterat felmonterad.

Den är nog felmonterad ändå, antar då att TS känner på kylaren, inte själva processorn

Permalänk
Medlem

känna på själva processorn i sig ej men pumpen som ligger på processen har en h80i kylare

Skrivet av LemonIllusion:

Om du kan känna på din processor är kylaren garanterat felmonterad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Aunron:

Tja på er skall behöva proffs hjälp av någon! helt plötsligt står att min cpu ligger på 97 grader ! men känns inte varm är jag känner lätt på den. allt Fungar som skall men mina program säger att den är så varm använder crossair och nxzt grid plus kan ej namnet i huvudet men ja någon kan säga mig va det är.för fel Ring på Skype mraunron eller skriv där tack på förhand. mvh Richard

hej Richard

ja ser ju att du inte är så aktiv men den info du gett är så knapphändig att det knappast går att få nån form av idéer på var felet är för något.

lite att tänka på när du skriver en tråd, läs andra trådar som handlar om samma sak ?
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1368603-datorn-stangs-a...
vad är det som Aghani skrivit ner men som du har missat ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Alltså ena stund är allt fint sen står det att cpu o gpu är o moderbord är 80 plus grader varma det ligger Annas max 45 i 100 load.

Skrivet av Grönahunden:

hej Richard

ja ser ju att du inte är så aktiv men den info du gett är så knapphändig att det knappast går att få nån form av idéer på var felet är för något.

lite att tänka på när du skriver en tråd, läs andra trådar som handlar om samma sak ?
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1368603-datorn-stangs-a...
vad är det som Aghani skrivit ner men som du har missat ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aunron:

Alltså ena stund är allt fint sen står det att cpu o gpu är o moderbord är 80 plus grader varma det ligger Annas max 45 i 100 load.Skickades från m.sweclockers.com

Och vad har du för hårdvara i burken?
Sitter pumpen korrekt? Dvs den ska inte gå att rubba, ska sitta stenhårt fast.
Går pumpen? Kan du känna att den arbetar när datorn är igång? Om inte, sitter alla sladdar i?

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

svar ja på allt det är som konstigt. Jag har z87m gaming mb . i5 4570 tro jag det heter. r9 290x . 16 gb corsair vengange . kylaren h80i crossair allt funkade som det skall tills i dag har bara lirar LoL och surfat . Tyckte fläktarna började låta ovanligt o jag kollade runt o såg detta .

Skrivet av TiasE:

Och vad har du för hårdvara i burken?
Sitter pumpen korrekt? Dvs den ska inte gå att rubba, ska sitta stenhårt fast.
Går pumpen? Kan du känna att den arbetar när datorn är igång? Om inte, sitter alla sladdar i?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fungerar pumpen? Om du känner på den, vibrerar den då?
Har du sett till att ge pumpen 12v konstant?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

svar ja . har tagit i sär allt och allt ser jätte fint ut håller på nu sätter i allt o skall dra kablarna

Skrivet av simon253:

Fungerar pumpen? Om du känner på den, vibrerar den då?
Har du sett till att ge pumpen 12v konstant?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Aunron:

svar ja . har tagit i sär allt och allt ser jätte fint ut håller på nu sätter i allt o skall dra kablarna Skickades från m.sweclockers.com

nätagg ?

h80i ska vara direkt svår sätta på plats. tagit bort all kylpasta? lagt på ny ? hur mycket och hur gör du.
om du har igång datorn och satt fast allt och sen pressar ner pumpen ytterligare mot processorn blir det bättre då ?.

Fota av allt. imgur.com tycker jag är klart bäst..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Har lagt på nytt kylpasta allt ser bra ut men när jag är i bios står det 36° sen går det upp o upp jag tro det är pumpen som krånglar för när jag är inne på datorn och kollar återigen på crossair link står det pumpen blickar röd och ändra sig hela tiden skall ta bild men är inte hemma förrän kväll.

Skrivet av Grönahunden:

nätagg ?

h80i ska vara direkt svår sätta på plats. tagit bort all kylpasta? lagt på ny ? hur mycket och hur gör du.
om du har igång datorn och satt fast allt och sen pressar ner pumpen ytterligare mot processorn blir det bättre då ?.

Fota av allt. imgur.com tycker jag är klart bäst..

Skickades från m.sweclockers.com