Permalänk
Medlem

Pok3r Tangentbord (Nordiskt)

Hej!

Jag funderar över att köpa ett nytt tangentbord och jag har kollat runt lite. Jag blev mycket förtjust i Pok3r II men jag hittar inget med nordisk layout. Så jag skulle vara mycket tacksam om någon vet eller kan hitta var man kan köpa det (om det ens går).

Tack i förväg

Permalänk
Medlem

Corus Keyboards har Poker 3 med nordisk layout och några olika typer av switchar att välja mellan: http://corus-kb.com/38-european-warehouse

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Nice, hade inte koll på att Poker 3 kommit. De gick i alla fall helt rätt väg i jämförelse med Ducky som slängde på en fet ful kant på den nya Minin. Jag har den gamla mini men är rätt sugen på att köpa hem Pok3r.

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk

Tangentbordet ser riktigt bra ut och jag skulle gärna ha ett. Men:
Jag stör mig sjukt mycket på "nordisk layout".

Tycker det känns så otroligt budget att dom sparar några kronor på att klumpa ihop de nordiska länderna, istället för att bara skicka separata knappar så man kan sätta dit rätt själv. Särskilt när tangentbordet redan kostar över 1 000kr, då kan det lika gärna få kosta en femtiolapp till.

Visa signatur

Mina inlägg kan innehålla spår av ironi och/eller sarkasm.
加油!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Watertrue:

Tangentbordet ser riktigt bra ut och jag skulle gärna ha ett. Men:
Jag stör mig sjukt mycket på "nordisk layout".

Tycker det känns så otroligt budget att dom sparar några kronor på att klumpa ihop de nordiska länderna, istället för att bara skicka separata knappar så man kan sätta dit rätt själv. Särskilt när tangentbordet redan kostar över 1 000kr, då kan det lika gärna få kosta en femtiolapp till.

Kikar man på de tillgängliga varianterna med ISO-layout så finns det nordisk, tysk och engelsk layout. Så att de nordiska länderna (i stort) delar alfabet är antagligen anledningen till att vi får ett tangentbord med den layouten. Sen finns det ingen som hindrar dig från att skaffa nya tangenter, exempelvis fanns det möjlighet att välja till internationella tangenter till denna tangentuppsättning (och då fanns Å, Ä och Ö med utan extra text): https://www.massdrop.com/buy/granite-keycap-set/description?m...

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Posse551:

Hej!

Jag funderar över att köpa ett nytt tangentbord och jag har kollat runt lite. Jag blev mycket förtjust i Pok3r II men jag hittar inget med nordisk layout. Så jag skulle vara mycket tacksam om någon vet eller kan hitta var man kan köpa det (om det ens går).

Tack i förväg

Är det Poker II eller Poker III du syftar på?
Pok3r = Poker III nämligen, medan Poker II är varianten innan.

Personligen har jag redan beställt ett via http://corus-kb.com/38-european-warehouse som omnämnts här i tråden, har inte fått det ännu dock eftersom skickas mellan den 15e och 20e.

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/6606824/ducky-mini-purple-led-mx-...

Detta är i princip ett Poker II med ISO layout. Ganska svårt att köpa dessa nu då de inte säljs längre men en uppdaterad version finns:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2191467

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Icte:

https://www.inet.se/produkt/6606824/ducky-mini-purple-led-mx-...

Detta är i princip ett Poker II med ISO layout. Ganska svårt att köpa dessa nu då de inte säljs längre men en uppdaterad version finns:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2191467

Det är ett Poker II med ISO layout.
Det står tom "poker" på PCBn om man plockar isär tangentbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Det är ett Poker II med ISO layout.
Det står tom "poker" på PCBn om man plockar isär tangentbordet.

Hah där ser man på Men väldigt bra tangentbord är det iaf!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Icte:

Hah där ser man på Men väldigt bra tangentbord är det iaf!

Ja, helt klart

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Kikar man på de tillgängliga varianterna med ISO-layout så finns det nordisk, tysk och engelsk layout. Så att de nordiska länderna (i stort) delar alfabet är antagligen anledningen till att vi får ett tangentbord med den layouten. Sen finns det ingen som hindrar dig från att skaffa nya tangenter, exempelvis fanns det möjlighet att välja till internationella tangenter till denna tangentuppsättning (och då fanns Å, Ä och Ö med utan extra text): https://www.massdrop.com/buy/granite-keycap-set/description?m...

Mitt klagomål är att det inte följer med och att det känns budget, vilket är synd när man ändå betalar över 1000kr för en premiumprodukt. Självklart kan man köpa till extra vid sidan av.

Både Apple och Dell klarar av att ha riktig svensk layout på sina tangentbord, varför är det en omöjlighet för andra tillverkare? Enda anledningen är snålhet.

Visa signatur

Mina inlägg kan innehålla spår av ironi och/eller sarkasm.
加油!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Watertrue:

Mitt klagomål är att det inte följer med och att det känns budget, vilket är synd när man ändå betalar över 1000kr för en premiumprodukt. Självklart kan man köpa till extra vid sidan av.

Både Apple och Dell klarar av att ha riktig svensk layout på sina tangentbord, varför är det en omöjlighet för andra tillverkare? Enda anledningen är snålhet.

Pok3r går att köpa med nordic/svensk ISO från början dock.

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Skrivet av GamearN^:

Pok3r går att köpa med nordic/svensk ISO från början dock.

Ja, fast jag pratar inte nordisk/svensk, jag pratar bara svensk, med endast ÅÄÖ skrivet på tangetbordet. Inget danskt eller norskt över huvud taget.

Visa signatur

Mina inlägg kan innehålla spår av ironi och/eller sarkasm.
加油!

Permalänk

@Watertrue: Vad spelar det för roll?

Permalänk
Skrivet av Joystickdude:

@Watertrue: Vad spelar det för roll?

För att det ser så billigt ut, som vilket tangentbord för 99kr på Rusta som helst.

När jag betalar över 1000kr för ett tangentbord så vill jag att det ska vara cleant och kännas gediget och påkostat, även när det gäller vad det står tangenterna.

Visa signatur

Mina inlägg kan innehålla spår av ironi och/eller sarkasm.
加油!

Permalänk

@Watertrue: Varför är alla så jävla anala?

Permalänk
Skrivet av Joystickdude:

@Watertrue: Varför är alla så jävla anala?

Jag ställer bara krav på det jag köper, du behöver inte hålla med.

Jag kommer alltså helt enkelt inte köpa ett Vortex Poker 3.
Världen går vidare och jag hade glömt bort att jag ens kommenterat här tills du påminde mig.

Visa signatur

Mina inlägg kan innehålla spår av ironi och/eller sarkasm.
加油!