Permalänk

Vilken mobiltelefon?

Hej!

Dags för mig att skaffa ny telefon och kan absolut inte välja mellan dessa!

Iphone 6 plus
Note 4 / edge
S6 edge

Vilken! Tacksam för alla tips o svar

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D (Artic Liquid Freezer 2 360) | MSI GeForce RTX 4090 24GB SUPRIM X | G.Skill 32GB DDR5 | Seasonic Vertex GX 1000W | Lian Li LANCOOL III | Samsung 49" Odyssey G9 | beyerdynamic dt 1990 pro | ADI-2-DAC FS |

Permalänk
Medlem

Om du vill ha en leksak, köp iPhone. Vill du ha en smartphone, kör på S6 edge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jetsetradioh:

Hej!

Dags för mig att skaffa ny telefon och kan absolut inte välja mellan dessa!

Iphone 6 plus
Note 4 / edge
S6 edge

Vilken! Tacksam för alla tips o svar

Beror helt på vad du trivs bäst med när det gäller OS-upplevelsen. Jag anser att iOS ger en bättre och framförallt mer stabil upplevelse på alla plan och skulle därför tveklöst rekommendera iPhone 6 Plus av de där modellerna.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Helt omöjligt att svara på. Alla telefoner är precis lika bra, det beror bara på vad man är ute efter. Åk och kläm och känn på alla tre, kika lite recensioner på nätet och välj sen.

Att ställa frågan på SweClockers innebär bara ännu ett krig mellan Apple- och Android-människor (se t.ex Naxos inlägg ovan).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Naxos:

Om du vill ha en leksak, köp iPhone. Vill du ha en smartphone, kör på S6 edge.

Gillar note 4/edge för dess storlek då jag streamar / kollar film mycket. Gillar dock inte plast designen.
Hur är note 4 vs S6 är de lika prestanda mässigt?

Gillar iPhones premium känsla och gillar båda Ios och Android
Men känns som prestanda mässigt så vinner Samsung i år?

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D (Artic Liquid Freezer 2 360) | MSI GeForce RTX 4090 24GB SUPRIM X | G.Skill 32GB DDR5 | Seasonic Vertex GX 1000W | Lian Li LANCOOL III | Samsung 49" Odyssey G9 | beyerdynamic dt 1990 pro | ADI-2-DAC FS |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jetsetradioh:

Gillar note 4/edge för dess storlek då jag streamar / kollar film mycket. Gillar dock inte plast designen.
Hur är note 4 vs S6 är de lika prestanda mässigt?

Gillar iPhones premium känsla och gillar båda Ios och Android
Men känns som prestanda mässigt så vinner Samsung i år?

Jag personligen anser att Note 4 är det bättre valet. Jag tycker det eftersom jag HATAR när telefonen dör mitt på dagen och jag måsta ladda den. Note 4 har ett mycket större batteri än S6 och jag hade därför valt den. Jag gillar också stylusen för att anteckna med.

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk

Hur är det med Android 5.0?
Hörde att det var en massa problem? Är det fixat?

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D (Artic Liquid Freezer 2 360) | MSI GeForce RTX 4090 24GB SUPRIM X | G.Skill 32GB DDR5 | Seasonic Vertex GX 1000W | Lian Li LANCOOL III | Samsung 49" Odyssey G9 | beyerdynamic dt 1990 pro | ADI-2-DAC FS |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Beror helt på vad du trivs bäst med när det gäller OS-upplevelsen. Jag anser att iOS ger en bättre och framförallt mer stabil upplevelse på alla plan och skulle därför tveklöst rekommendera iPhone 6 Plus av de där modellerna.

Men vill du ha en kamera som är värd namnet så välj inte en Iphone dock.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk

@Jetsetradioh: Aldrig haft problem med min G3:a

Visa signatur

Stuff

Permalänk
Medlem
Skrivet av LSD:

Men vill du ha en kamera som är värd namnet så välj inte en Iphone dock.

Har man någon som helst produktkunskap eller något intresse i foto så vet man precis hur bra kameran i iPhone 6 Plus är. Det är en stark konkurrent om förstaplatsen bland mobilkameror tillsammans med Z3 och Note 4 och således definitivt ett bra alternativ.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Inaktiv

Fingrade lite på en S6 men det slutade med en Lumia 930.
Bra mycket bättre flyt i luren och skönare att hålla i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Beror helt på vad du trivs bäst med när det gäller OS-upplevelsen. Jag anser att iOS ger en bättre och framförallt mer stabil upplevelse på alla plan och skulle därför tveklöst rekommendera iPhone 6 Plus av de där modellerna.

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2476755,00.asp

Skrivet av RaZman:

Har man någon som helst produktkunskap eller något intresse i foto så vet man precis hur bra kameran i iPhone 6 Plus är. Det är en stark konkurrent om förstaplatsen bland mobilkameror tillsammans med Z3 och Note 4 och således definitivt ett bra alternativ.

http://www.dxomark.com/Phones/Column-right/Mobile-rating

Permalänk
Medlem

Vänta på iPhone 6s ifall det är en möjlighet.

Permalänk
Medlem

Är väl inte så svårt att göra ett stabilt system (Lollipop i detta fallet) om det knappt används?

http://www.cnet.com/news/android-kitkat-eats-up-39-market-sha...

Väntar fortfarande med spänning på om Lollipop kommer till min Android-telefon från Samsung.

I övrigt tycker jag att skillnaden mellan iOS och Android idag är minimal. Helt klart bara en fråga om tycke och smak i dagsläget. Kör glatt iOS på min iPad medan telefonen kör Android.

Permalänk
Medlem

mina senaste telefoner, android htc one x, senaste windows limia 1520 och har nu en iphone 6+. jag är inte så imponerad över ip6+ dålig kamera gemfört med lumian dålig skärm gemfört med lumian och sämmre batteritid. så idagsläget s6 edge eller windows10 telefon om jag hade valt.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

köp en S5 istället, s6 var bara en besvikelse och dom andra suger dom med..

Permalänk
Medlem

En Windows telefon skulle jag rekommendera. Haft Android och Iphone och alla är väl helt okej men en Androidlur åldras dubbelt så fort

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

Note 4 eller Iphone 6 plus lutar det mot.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D (Artic Liquid Freezer 2 360) | MSI GeForce RTX 4090 24GB SUPRIM X | G.Skill 32GB DDR5 | Seasonic Vertex GX 1000W | Lian Li LANCOOL III | Samsung 49" Odyssey G9 | beyerdynamic dt 1990 pro | ADI-2-DAC FS |

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Är väl inte så svårt att göra ett stabilt system (Lollipop i detta fallet) om det knappt används?

http://www.cnet.com/news/android-kitkat-eats-up-39-market-sha...

Vad har lollipops stabilitet och göra med hur många enheter som har lollipop?

Skrivet av Jetsetradioh:

Note 4 eller Iphone 6 plus lutar det mot.

Någon anledning varför har du valt att utesluta Samsung S6?

Permalänk

@Naxos:

Priset och storleken.
Kollar mycket på film / sport.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D (Artic Liquid Freezer 2 360) | MSI GeForce RTX 4090 24GB SUPRIM X | G.Skill 32GB DDR5 | Seasonic Vertex GX 1000W | Lian Li LANCOOL III | Samsung 49" Odyssey G9 | beyerdynamic dt 1990 pro | ADI-2-DAC FS |