Smartklockorna Pebble och Pebble Time

Permalänk
Medlem

Smartklockorna Pebble och Pebble Time

Aningen svårt att placera denna tråd rätt då det inte finns någon kategori som passar exakt..

Anyhow.

Beställde just en #Pebble: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2631797

Är det någon här på forumet som har en, kanske den äldre modellen utan metallarmband?

Vad tycker ni rent gerenellt om den?

Pebbles har högst ranking på prisjakt av alla smartklockor, håller ni med om detta?

Jag valde den pga det faktum att den är riktigt snygg och kan se ut som en rejäl klocka (iaf enligt bilderna? 0.o) och jag värderar batteritid 100 gånger mer än snygg display med mycket färger och touch.

Tänkte prova att använda den några veckor och känna hur jag känner, de har 30 dagars free return jag tänkte använda mig av annars.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Hm, har för tillfället beställt två stycken Hade först köpt den från USA, men flera veckors frakt + risken att betala tull + trassel vid retur gjorde att jag istället valde att köpa en från sverige. Blev lite dyrare inköp men borde få den under nästa vecka nu Ska bli riktigt spännande, aldrig provat smart-klocka förr. Har dock haft vanlig klocka i alla år, men nu har den slut på batteri så ska bli kul å prova nåt nytt. Hoppas den är lika snygg som på bilderna!

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Skrivet av WoG:

Aningen svårt att placera denna tråd rätt då det inte finns någon kategori som passar exakt..

Anyhow.

Beställde just en Pebbles: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2631797

http://s3.pji.nu/product/standard/800/2631797.jpg

Är det någon här på forumet som har en, kanske den äldre modellen utan metallarmband?

Vad tycker ni rent gerenellt om den?

Pebbles har högst ranking på prisjakt av alla smartklockor, håller ni med om detta?

Jag valde den pga det faktum att den är riktigt snygg och kan se ut som en rejäl klocka (iaf enligt bilderna? 0.o) och jag värderar batteritid 100 gånger mer än snygg display med mycket färger och touch.

Tänkte prova att använda den några veckor och känna hur jag känner, de har 30 dagars free return jag tänkte använda mig av annars.

Jag har en som jag nu har haft i ett halvår (inte steel). Bästa köpet någonsin!

Underlättar sjukt mycket i vardagen genom att man inte behöver kolla mobilen hela tiden utan du får allt till klockan istället. Älskar den och det bästa av allt är att man inte måste ladda den varje dag utan bara en gång per vecka. Jag lovar att du inte kommer bli besviken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicToaster:

Jag har en som jag nu har haft i ett halvår (inte steel). Bästa köpet någonsin!

Underlättar sjukt mycket i vardagen genom att man inte behöver kolla mobilen hela tiden utan du får allt till klockan istället. Älskar den och det bästa av allt är att man inte måste ladda den varje dag utan bara en gång per vecka. Jag lovar att du inte kommer bli besviken!

Grymt att höra, tack för din input!

Ska bli riktigt trevligt, har länge letat efter en smartklocka som har vettig batteritid

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Ni som har pebble, kan man spela upp musik direkt från pebblen på något sätt? typ någon högtalare. (iOS)

Permalänk
Skrivet av Skrotnisse92:

Ni som har pebble, kan man spela upp musik direkt från pebblen på något sätt? typ någon högtalare. (iOS)

Tyvärr så har den varken högtalare eller mic utan man startar musiken på mobilen.

Permalänk

Väcker liv i denna tråden igen...

Har precis införskaffat mig en Pebble Steel och har en fråga till någon som kanske har en Pebble och kan den bättre än jag...

Är på jakt efter en funktion som gör att jag kan "besvara" ett samtal med att skicka ett sms tillbaka (ett kort förprogramerat) precis som man kan göra när det ringer på mobilen...

Har letat och letat... men det närmsta jag hittat är att svara på ett sms med denna funktion.

Någon?

Visa signatur

Bärbara: HP Zbook & MacBook Pro
Mobil: Galaxy Note 20 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pear4Life:

Väcker liv i denna tråden igen...

Har precis införskaffat mig en Pebble Steel och har en fråga till någon som kanske har en Pebble och kan den bättre än jag...

Är på jakt efter en funktion som gör att jag kan "besvara" ett samtal med att skicka ett sms tillbaka (ett kort förprogramerat) precis som man kan göra när det ringer på mobilen...

Har letat och letat... men det närmsta jag hittat är att svara på ett sms med denna funktion.

Någon?

Hittade du någon?
Vore grymt om det fanns.

Permalänk
Medlem

Jag blev riktigt sugen på nya Pebble Time Steel som finns på kickstarter nu.
Hade jag bara råkat ha 2000kr över så hade jag lätt beställt den.

En polare som köpte den första versionen och den är rikitigt trevlig och nu med färgskärm och upp till 10 dagars batteritid så börjar det ju bli lite värt att skaffa.

Kollar på tok för ofta på mobilen då det dyker upp mail och meddelanden från gruppkonversationer konstant...

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Jag blev riktigt sugen på nya Pebble Time Steel som finns på kickstarter nu.
Hade jag bara råkat ha 2000kr över så hade jag lätt beställt den.

En polare som köpte den första versionen och den är rikitigt trevlig och nu med färgskärm och upp till 10 dagars batteritid så börjar det ju bli lite värt att skaffa.

Kollar på tok för ofta på mobilen då det dyker upp mail och meddelanden från gruppkonversationer konstant...

Så kände jag också. Konstant kollande av mailkorgen (ca 50-100 om dagen) vilket kändes både oartigt och drainade batteriet på mobilen.
Funderade först på nya Time men kände sen att för mig passar det bättre med lite diskretare monokrom för möten och sånt.
Blev därför vanliga Pebble Steel i svart.

Köpte den i söndags (inte laddat den sedan dess) och är redan 100% övertygad om att jag gjort ett bra köp.
Bästa är att man utöver att kunna kolla och se om mailet är värt att svara på kan svara med enklare medelanden. Och det funkar på samma sätt oavsett om det är via facebook, mail eller sms.

Att spegla GPSen när man kör är också smidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Så kände jag också. Konstant kollande av mailkorgen (ca 50-100 om dagen) vilket kändes både oartigt och drainade batteriet på mobilen.
Funderade först på nya Time men kände sen att för mig passar det bättre med lite diskretare monokrom för möten och sånt.
Blev därför vanliga Pebble Steel i svart.

Köpte den i söndags (inte laddat den sedan dess) och är redan 100% övertygad om att jag gjort ett bra köp.
Bästa är att man utöver att kunna kolla och se om mailet är värt att svara på kan svara med enklare medelanden. Och det funkar på samma sätt oavsett om det är via facebook, mail eller sms.

Att spegla GPSen när man kör är också smidigt.

http://forumbilder.no/images/2015/05/10/IMG_20150510_220434.md.jpg

Ser riktigt bra ut!
Har inte hunnit kolla så jättenoga men är även de gamla versionerna vattentäta?
Läste att nya versionen var vattentät så man kunde duscha med den.

Det är en feature som jag skulle kunna stå bakom

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Ser riktigt bra ut!
Har inte hunnit kolla så jättenoga men är även de gamla versionerna vattentäta?
Läste att nya versionen var vattentät så man kunde duscha med den.

Det är en feature som jag skulle kunna stå bakom

Jo den är vattentät. Ska inte vara några problem att tvätta händer osv.
Men eftersom jag kör läderbandet istället för stål eller silikon så kanske dusch inte är det bästa.

Ska för övrigt köpa ett tredjeparts armband för att personifiera. Finns också små länkar att köpa som gör att vanliga arband från klockaffären funkar även på steel. Då öppnas ju möjligheter.

Permalänk
Relik 📜

*trådtitel redigerad*

Jag bytte namn på tråden till att täcka både Pebble och Pebble Time. Tror inte det behövs två i dagsläget, men blir det enorm diskussion framöver får vi väl omvärdera.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Kan rapportera en vecka efter inköp att jag laddat den först efter 6 dagar av tungt användande med mycket pill.
Mycket nöjd sånär som att de snyggaste tredjeparts armband jag hittat passar bättre med silver.

Därför blev det en söndagstripp till Mediamarkt för ett byte.

Kan tipsa om att original pebble fortfarande finns för 990 även om det försvunnit från prisjakt, iallafall häromdagen på teknikmagasinet.
Och Mediamarkt kör kampanj nu med Pebble Steel plus Stålarmbandet på köpet för samma pris som endast läder.

Permalänk
Medlem

Hur funkar det med denna (eller även andra också), kan den visa tiden HELA tiden på skärmen eller släcker den ned sig emellanåt? Har sett modeller som tänds när armen rörs, men jag tilltalas inte av den idén utan skulle vilja ha en som lyser alltid (om det är möjligt, annars skippar jag smarta klockor i nuläget).

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av valiant:

Hur funkar det med denna (eller även andra också), kan den visa tiden HELA tiden på skärmen eller släcker den ned sig emellanåt? Har sett modeller som tänds när armen rörs, men jag tilltalas inte av den idén utan skulle vilja ha en som lyser alltid (om det är möjligt, annars skippar jag smarta klockor i nuläget).

En av "poängerna" med Pebble ställt mot andra varianter är just att den visar tid hela tiden. Klockorna har skärmar av elektroniskt papper, vilka i princip endast kräver energi för själva uppdateringen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Hur funkar det med denna (eller även andra också), kan den visa tiden HELA tiden på skärmen eller släcker den ned sig emellanåt? Har sett modeller som tänds när armen rörs, men jag tilltalas inte av den idén utan skulle vilja ha en som lyser alltid (om det är möjligt, annars skippar jag smarta klockor i nuläget).

Den här har en E-ink display, påminner om tex en miniräknare eller klassisk digitalklocka.
Därför visar den tiden precis hela tiden med displayen släckt. På bilderna jag postat lyser inte displayen.
Om det är mörkt så trycker du på valfri knapp eller snärtar till lite med handleden så tänds den i ett par sekunder.

Det finurliga är att den också känner av om det är ljust och då tänds den inte. Så den kommer inte blinka när du spelar pingis eller slår i en spik.
Det var långa svaret.

Korta svaret: den visar tiden 24/7

Edit: kom sent.

Permalänk
Medlem

Gjorde en liten Topp 5 Lista för varför jag tyckte denna var vettigast att skaffa trots att den nya är på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Gjorde en liten Topp 5 Lista för varför jag tyckte denna var vettigast att skaffa trots att den nya är på gång.

https://www.youtube.com/watch?v=zSHDLjv4WFQ

Gur tycker du att den funkar med iOS? (om du testat)
Stöd för kalender, meddelande osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Gur tycker du att den funkar med iOS? (om du testat)
Stöd för kalender, meddelande osv?

Så vitt jag förstår funkar det bra men jag har inte testat.
Ett plus är att gps grejen är gratis på Iphone (kostade 20spänn till min).
Kan ha drömt det men jag tror att kanske Twitter inte funkar med Iphone, men det kan jag ha drömt som sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Så vitt jag förstår funkar det bra men jag har inte testat.
Ett plus är att gps grejen är gratis på Iphone (kostade 20spänn till min).
Kan ha drömt det men jag tror att kanske Twitter inte funkar med Iphone, men det kan jag ha drömt som sagt.

Det där om Twitter har jag också hört något om, men det är inget problem för mig!
Verkar som det ska fungera iaf enligt lite googlingar. Tack!

Permalänk
Medlem

Fick min Pebble Time Steel idag, grym!

Permalänk
Medlem

Hur gör ni för att välja vilket simkort man skickar ex SMS ifrån?
Jag har en Steel och en sony m4 aqua dualsim. Men av någon anledning väljer klockan att skicka SMS från Simkort 2 om jag svarar på SMS från klockan trots att SMSet kom till Simkort 1. Det vore bra att få ordning på detta så folk fattar att det är jag som svarar. Eller går det inte få till sådana grundläggande funktioner ?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Fick min Pebble Time Steel idag, grym!

Awesome!

Hur är batteritiden osv?

Hur är upplevelsen efter några månader?

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Awesome!

Hur är batteritiden osv?

Hur är upplevelsen efter några månader?

Batteriet har hållt mellan 7-8 dagar för mig.

Använder den aktivt och får iaf runt 20-30 notifieringar varje dag, grymt nöjd!

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrasket:

Batteriet har hållt mellan 7-8 dagar för mig.

Använder den aktivt och får iaf runt 20-30 notifieringar varje dag, grymt nöjd!

Nice! Lite bättre än min alltså, får ladda typ var 5e dag i snitt

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Nice! Lite bättre än min alltså, får ladda typ var 5e dag i snitt

Kan fortfarande inte riktigt motivera priset, det skulle vara om dom får till "tal till text" funktionen lite bättre.
Svenska är precis som man kan tänka sig inte helt optimalt i nuläget.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Awesome!

Hur är batteritiden osv?

Hur är upplevelsen efter några månader?

Fungerar riktigt bra, har inget alls att klaga på. Funkar lika fint med både Android och iOS.

Batteritiden är grym också, har inte mätt hur många dagar den håller, brukar ladda när den går ner till runt 20%, tar 7-8 dagar tror jag.

Permalänk
Medlem

Går det få tag på skruvarna som håller fast armbanden på Pebble steel i Sverige? Idag lyckades en av skruvarna gänga ur sig själv och försvinna så just nu har jag en bit svetstråd som " skruv"

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb