köpa Microsoft Surface Pro 3 nu eller vänta?

Permalänk
Medlem

köpa Microsoft Surface Pro 3 nu eller vänta?

Sitter och överväger att köpa en Microsoft Surface Pro 3 och ha som Surfplatta/dator. Men läst lite om att Surface Pro 4 eventuellt skulle kunna släppas inom en snar framtid. Dock har jag väldigt dålig koll på Surface pro-serien så jag vet inte om det är värt mödan att vänta eller inte? Tänkte höra med er som har mer erfarenhet av Microsoft Surface Pro-serien om det är värt att vänta eller om man skall köpa nu

Tack på förhand!

Permalänk
Avstängd

Skillnaderna från nuvarande modell upp till fyran lär inte vara så stora då de har sagt att alla tillbehör och så ska passa. Alltså kommer skillnaderna bara att ligga under skalet och så mycket har inte hänt på processor- och minnesfronten på ett år liksom. Å andra sidan så lär ju trean bli billigare när fyran har kommit ut förstås. Priset varierar betänkligt redan idag dock så om du hittar trean billigt så kör på, annars hade jag väntat tills fyran kommit, typ ett par tre månader, och jämfört dem och sannolikt köpt trean för lite mindre pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Skillnaderna från nuvarande modell upp till fyran lär inte vara så stora då de har sagt att alla tillbehör och så ska passa. Alltså kommer skillnaderna bara att ligga under skalet och så mycket har inte hänt på processor- och minnesfronten på ett år liksom. Å andra sidan så lär ju trean bli billigare när fyran har kommit ut förstås. Priset varierar betänkligt redan idag dock så om du hittar trean billigt så kör på, annars hade jag väntat tills fyran kommit, typ ett par tre månader, och jämfört dem och sannolikt köpt trean för lite mindre pengar.

Har ju hänt en hel del på processorfronten senaste året vad gäller energiåtgång. Skulle gissa på att 4an kan göras lättare och ha bibehållen eller förbättrad batteritid.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aktsu:

Har ju hänt en hel del på processorfronten senaste året vad gäller energiåtgång. Skulle gissa på att 4an kan göras lättare och ha bibehållen eller förbättrad batteritid.

Jo, så kommer det säkert att vara. Men det kommer sannolikt inte att bli någon jätteskillnad ändå. Vi vet inte om SP4 kommer att ha Broadwell eller Skylake men oavsett så är det inte direkt natt och dag från föregående version. Skylake kan bli bra förstås, men det vet vi inte ännu och eftersom den inte släppts än så är det sannolikt att SP4 kommer med Broadwell och då handlar det om enstaka procent i skillnad mot tidigare på nästan alla områden.