Hur kan de ens inkludera Win7/8/8.1 och DX11 när alla dessa användare ändå kan uppgradera fritt till Windows 10 och DX12. Bättre att göra Oculus anpassat för ENDAST DX12 från start, fattar inte vad de tänker.
Varför ska jag lägga premium pengar på Oculus hårdvara som är anpassad för medioker hårdvara och DX11.
CV1 är inte speciellt intressant, verkar som de medvetet valt att hålla tillbaka, de har lagt upplösning lågt och uppdateringsfrekvens på 90Hz för att folk med i5 och gtx970 ska kunna vara med.
Tror inte de kommer skapa upplevelsen med att man teleporteras någon stans med de specifikationerna och DX11. Det blir en kul grej i början som man tröttnar på snabbt.
Jag hade hellre sett att de gjorde två versioner av Oculus i så fall.
Även en dyrare High End version med 2160x2400 per öga och 120Hz uppdateringsfrekvens.
En i7 4790K, 16GB minne och två stycken 980Ti med Win10 och DX12 hade klarat detta galant.
Tror det är Facebook som håller på att förstöra för sig själva, det har blivit för många kockar runt grytan helt enkelt.
Varför göra en halv bakad produkt, bättre att de satt release September 2016 och gjort allt riktigt från början med Win10 och DX12.
Vilka begränsningar i deras SDK tror du att det finns för att göra den kompatibel med W7 och DX11? Existerar den en panel i det formatet och frekvensen men i högre upplösning? Men låt oss säga att dom medveten begränsat den kraftigt. Hur många tror du dom lyckas sälja om kravet är det du specat? Hur länge tror du dom skulle hålla sig flytande? Skulle spelindustrin se någon vits i att utveckla för hårdvara med mindre än en promilles användare? Skulle dom kunna kickstarta VR med dom kraven?
¯\_(Ó.ò)_/¯