Oculus VR avslöjar systemkrav och upplösning för Oculus Rift CV1

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Hur kan de ens inkludera Win7/8/8.1 och DX11 när alla dessa användare ändå kan uppgradera fritt till Windows 10 och DX12. Bättre att göra Oculus anpassat för ENDAST DX12 från start, fattar inte vad de tänker.

Varför ska jag lägga premium pengar på Oculus hårdvara som är anpassad för medioker hårdvara och DX11.

CV1 är inte speciellt intressant, verkar som de medvetet valt att hålla tillbaka, de har lagt upplösning lågt och uppdateringsfrekvens på 90Hz för att folk med i5 och gtx970 ska kunna vara med.

Tror inte de kommer skapa upplevelsen med att man teleporteras någon stans med de specifikationerna och DX11. Det blir en kul grej i början som man tröttnar på snabbt.

Jag hade hellre sett att de gjorde två versioner av Oculus i så fall.

Även en dyrare High End version med 2160x2400 per öga och 120Hz uppdateringsfrekvens.

En i7 4790K, 16GB minne och två stycken 980Ti med Win10 och DX12 hade klarat detta galant.

Tror det är Facebook som håller på att förstöra för sig själva, det har blivit för många kockar runt grytan helt enkelt.

Varför göra en halv bakad produkt, bättre att de satt release September 2016 och gjort allt riktigt från början med Win10 och DX12.

Vilka begränsningar i deras SDK tror du att det finns för att göra den kompatibel med W7 och DX11? Existerar den en panel i det formatet och frekvensen men i högre upplösning? Men låt oss säga att dom medveten begränsat den kraftigt. Hur många tror du dom lyckas sälja om kravet är det du specat? Hur länge tror du dom skulle hålla sig flytande? Skulle spelindustrin se någon vits i att utveckla för hårdvara med mindre än en promilles användare? Skulle dom kunna kickstarta VR med dom kraven?

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Åtminstone Nvidia har gjort reklam för något de kallar "VR SLI" där man helt enkelt delar upp så att ett grafikkort ritar upp vyn från ett öga.
Om man löser detta bra så borde det ge bästa latenserna (vilket är extremt viktigt), men kanske inte optimal prestanda sett i rena framerates.

Amd har sitt vr sdk som tydligen är optimerat för låg latency och multigpu, fanns på några slides för ett tag sedan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

För att köra i 90 Hz i den upplösningen med hyfsade inställningar ja, du kan ju alltid sänka upplösningen.

Nja, dem anger dessa specifikationer som "systemkrav", då går det inte att bara sänka upplösningen. Om man inte lever upp till systemKRAVEN så kan man ju inte använda produkten.

Jaja, jag kanske är petig. Men om man säger systemkrav så är det ett KRAV och inget annat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av darknessviking:

kanske bäst att vänta till version 2.0 innan man köper

Då lär det väl antagligen vara tidigast 2017, då borde det ivartfall finnas bättre grafikkort som klarar av att driva alla pixlar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessismore:

Nja, dem anger dessa specifikationer som "systemkrav", då går det inte att bara sänka upplösningen. Om man inte lever upp till systemKRAVEN så kan man ju inte använda produkten.

Jaja, jag kanske är petig. Men om man säger systemkrav så är det ett KRAV och inget annat!

Då får Sweclockers ändra det till rekommenderat istället för systemkrav.

"Given the challenges around VR graphics performance, the Rift will have a recommended specification to ensure that developers can optimize for a known hardware configuration, which ensures a better player experience of comfortable sustained presence. The recommended PC specification is an NVIDIA GTX 970 or AMD 290, Intel i5-4590, and 8GB RAM. This configuration will be held for the lifetime of the Rift and should drop in price over time".

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av voidkahn:

Då får Sweclockers ändra det till rekommenderat istället för systemkrav.

"Given the challenges around VR graphics performance, the Rift will have a recommended specification to ensure that developers can optimize for a known hardware configuration, which ensures a better player experience of comfortable sustained presence. The recommended PC specification is an NVIDIA GTX 970 or AMD 290, Intel i5-4590, and 8GB RAM. This configuration will be held for the lifetime of the Rift and should drop in price over time".

Det står i brödtexten, men jag har förtydligat så det även återfinns i rubriken ovanför systemkraven.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sgt. Stinger:

Varför bli besviken när upplösningen i princip knappt kan vara högre i 90 hz med nuvarande teknologi?

Skickades från m.sweclockers.com

Man kan lösa det tex genom att dela upp panelen i flera logiska och sedan köra tex nvidia surround

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Hur kan de ens inkludera Win7/8/8.1 och DX11 när alla dessa användare ändå kan uppgradera fritt till Windows 10 och DX12. Bättre att göra Oculus anpassat för ENDAST DX12 från start, fattar inte vad de tänker.

Varför ska jag lägga premium pengar på Oculus hårdvara som är anpassad för medioker hårdvara och DX11.

CV1 är inte speciellt intressant, verkar som de medvetet valt att hålla tillbaka, de har lagt upplösning lågt och uppdateringsfrekvens på 90Hz för att folk med i5 och gtx970 ska kunna vara med.

Tror inte de kommer skapa upplevelsen med att man teleporteras någon stans med de specifikationerna och DX11. Det blir en kul grej i början som man tröttnar på snabbt.

Jag hade hellre sett att de gjorde två versioner av Oculus i så fall.

Även en dyrare High End version med 2160x2400 per öga och 120Hz uppdateringsfrekvens.

En i7 4790K, 16GB minne och två stycken 980Ti med Win10 och DX12 hade klarat detta galant.

Tror det är Facebook som håller på att förstöra för sig själva, det har blivit för många kockar runt grytan helt enkelt.

Varför göra en halv bakad produkt, bättre att de satt release September 2016 och gjort allt riktigt från början med Win10 och DX12.

Det handlar snarare om att de faktiskt vill lyckas sälja produkten. Varianten du föreslår skulle ha extremt få potentiella köpare. Den skulle behöva kosta något enormt för att de skulle gå runt på att sälja en sån variant, och då på något sätt lyckas få den såld för detta väldigt höga pris till de få som kan använda det. Det är helt enkelt inte ekonomiskt att göra det du föreslår.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Stod i artikeln att endast ett fåtal laptops kommer palla trycket, tror ni att ett gtx 780M 4GB med i7 4800MQ + 16GB RAM kommer funka för att dra runt det? Har redan förstått att maxinställningar kanske inte kommer vara möjligt i senaste titlarna, men jag är sjukt taggad på att köpa oculus när det kommer ut... Svar uppskattas

Om det inte pallar trycket, vilka M kort skulle i så fall palla det, krävs det dubbla?

Tack på förhand.

Visa signatur

Alienware 17 | i7-4800MQ | 16GB RAM | GTX 780M 4GB | Raid0 Intel 330 SATA 3.0 SSD 120(x2) GB | WD 2TB SATA 3.0 | Razer Ouroboros | Razer DeathStalker | Razer Goliathus Speed | Benq 27" 4ms 80Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arcifer:

Stod i artikeln att endast ett fåtal laptops kommer palla trycket, tror ni att ett gtx 780M 4GB med i7 4800MQ + 16GB RAM kommer funka för att dra runt det? Har redan förstått att maxinställningar kanske inte kommer vara möjligt i senaste titlarna, men jag är sjukt taggad på att köpa oculus när det kommer ut... Svar uppskattas

Om det inte pallar trycket, vilka M kort skulle i så fall palla det, krävs det dubbla?

Tack på förhand.

Ett 980M är fortfarande lägre prestanda än ett Desktop 970 tyvärr, men förutom det finns det enligt oculus inte något laptop som stödjer de HDMI-specifikationer som krävs, åtminstone inte ännu. Detta kan ju dock hinna ändras innan lanseringen av rift, så du kan ju avvakta med hårdvaruköp tills dess.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Ett 980M är fortfarande lägre prestanda än ett Desktop 970 tyvärr, men förutom det finns det enligt oculus inte något laptop som stödjer de HDMI-specifikationer som krävs, åtminstone inte ännu. Detta kan ju dock hinna ändras innan lanseringen av rift, så du kan ju avvakta med hårdvaruköp tills dess.

Tack för svaret, inte lika lätt att uppgradera en laptop även om det inte skall vara några problem... men undrar då om man kanske lika väl ska ta och köpa en DK2 nu, och invänta 1-2år innan man mer naturligt uppgraderad till hårdvara som kommer palla trycket... Har hört att folk är rätt nöjda med sina DK2's, alternativt invänta specifikationerna på HTC/Steam och OSVR..

Datorn är ju inte direkt dålig, modellen är ca 1.5 år gammal~ och då var 780 det bästa, den rullar fortfarande på extremt bra i de spelen jag kör. 1080p ~80Hz

Visa signatur

Alienware 17 | i7-4800MQ | 16GB RAM | GTX 780M 4GB | Raid0 Intel 330 SATA 3.0 SSD 120(x2) GB | WD 2TB SATA 3.0 | Razer Ouroboros | Razer DeathStalker | Razer Goliathus Speed | Benq 27" 4ms 80Hz

Permalänk
Medlem

Har bara testat ett antal gånger och några timmar.. äger ingen själv.

Skrivet av Zotamedu:

Så det du säger är att de borde vänta konsumentversionen till 2017?

Tja.. DK2 pixlarna är ju inte jättesmå direkt men ändå suddiga :P.. GISSAR att det med bara +25% i upplösning (CV1) blir svårt att ens märka någon minskad suddighet.

Skrivet av voidkahn:

Problemet med text i 1080p är inte så mycket 1080ps fel utan hur den renderas. Tänk på ClearType på windows. Har man otur så får man skit text oavsett upplösning och då måste man ställa in ClearType så att det blir bra. De flesta gångerna brukar man dock inte behöva ställa in det.

Jag har dock inte testat DK2 så vem vet, men är nog rätt säker på att det var det som var problemet.

Kanske går få lite bättre men det är smått ansträngande att läsa text iaff.

Permalänk
Inaktiv

Varför väljer de HDMI i stället för DP som faktiskt fungerar bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessismore:

Nja, dem anger dessa specifikationer som "systemkrav", då går det inte att bara sänka upplösningen. Om man inte lever upp till systemKRAVEN så kan man ju inte använda produkten.

Jaja, jag kanske är petig. Men om man säger systemkrav så är det ett KRAV och inget annat!

Ja, sorry, menade grafikinställningarna och inte upplösningen!

Permalänk
Medlem

Intressant

Permalänk
Skrivet av anon162230:

Hur kan de ens inkludera Win7/8/8.1 och DX11 när alla dessa användare ändå kan uppgradera fritt till Windows 10 och DX12. Bättre att göra Oculus anpassat för ENDAST DX12 från start, fattar inte vad de tänker.

Varför ska jag lägga premium pengar på Oculus hårdvara som är anpassad för medioker hårdvara och DX11.

CV1 är inte speciellt intressant, verkar som de medvetet valt att hålla tillbaka, de har lagt upplösning lågt och uppdateringsfrekvens på 90Hz för att folk med i5 och gtx970 ska kunna vara med.

Tror inte de kommer skapa upplevelsen med att man teleporteras någon stans med de specifikationerna och DX11. Det blir en kul grej i början som man tröttnar på snabbt.

Jag hade hellre sett att de gjorde två versioner av Oculus i så fall.

Även en dyrare High End version med 2160x2400 per öga och 120Hz uppdateringsfrekvens.

En i7 4790K, 16GB minne och två stycken 980Ti med Win10 och DX12 hade klarat detta galant.

Tror det är Facebook som håller på att förstöra för sig själva, det har blivit för många kockar runt grytan helt enkelt.

Varför göra en halv bakad produkt, bättre att de satt release September 2016 och gjort allt riktigt från början med Win10 och DX12.

Spelar det ens någon roll om det är dx11 eller dx12 som krav? OR är väl "bara" en skärm och det är väl upp till spelutvecklarna att sätta kraven på övrig hårdvara/mjukvara? Eller har jag missat något?

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon127948:

Varför väljer de HDMI i stället för DP som faktiskt fungerar bra?

Kanske har att göra med stöd för konsoler och andra enheter där HDMI är en mer utbredd standard.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Hur kan de ens inkludera Win7/8/8.1 och DX11 när alla dessa användare ändå kan uppgradera fritt till Windows 10 och DX12. Bättre att göra Oculus anpassat för ENDAST DX12 från start, fattar inte vad de tänker.

Varför ska jag lägga premium pengar på Oculus hårdvara som är anpassad för medioker hårdvara och DX11.

CV1 är inte speciellt intressant, verkar som de medvetet valt att hålla tillbaka, de har lagt upplösning lågt och uppdateringsfrekvens på 90Hz för att folk med i5 och gtx970 ska kunna vara med.

Tror inte de kommer skapa upplevelsen med att man teleporteras någon stans med de specifikationerna och DX11. Det blir en kul grej i början som man tröttnar på snabbt.

Jag hade hellre sett att de gjorde två versioner av Oculus i så fall.

Även en dyrare High End version med 2160x2400 per öga och 120Hz uppdateringsfrekvens.

En i7 4790K, 16GB minne och två stycken 980Ti med Win10 och DX12 hade klarat detta galant.

Tror det är Facebook som håller på att förstöra för sig själva, det har blivit för många kockar runt grytan helt enkelt.

Varför göra en halv bakad produkt, bättre att de satt release September 2016 och gjort allt riktigt från början med Win10 och DX12.

Jojo, det hade varit trevligt, men hur hade du tänkt få över bilden till Riften? Du måste ha DisplayPort 1.3 för att hantera den bandbredden, vilket vad jag kan se inte verkar sitta på 980Ti.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon162230:

Hur kan de ens inkludera Win7/8/8.1 och DX11 när alla dessa användare ändå kan uppgradera fritt till Windows 10 och DX12. Bättre att göra Oculus anpassat för ENDAST DX12 från start, fattar inte vad de tänker.

Varför ska jag lägga premium pengar på Oculus hårdvara som är anpassad för medioker hårdvara och DX11.

CV1 är inte speciellt intressant, verkar som de medvetet valt att hålla tillbaka, de har lagt upplösning lågt och uppdateringsfrekvens på 90Hz för att folk med i5 och gtx970 ska kunna vara med.

Tror inte de kommer skapa upplevelsen med att man teleporteras någon stans med de specifikationerna och DX11. Det blir en kul grej i början som man tröttnar på snabbt.

Jag hade hellre sett att de gjorde två versioner av Oculus i så fall.

Även en dyrare High End version med 2160x2400 per öga och 120Hz uppdateringsfrekvens.

En i7 4790K, 16GB minne och två stycken 980Ti med Win10 och DX12 hade klarat detta galant.

Tror det är Facebook som håller på att förstöra för sig själva, det har blivit för många kockar runt grytan helt enkelt.

Varför göra en halv bakad produkt, bättre att de satt release September 2016 och gjort allt riktigt från början med Win10 och DX12.

Det där med DX11 behöver du nog inte lägga så mycket vikt vid. Skärmar är inte begränsade av DXversioner ;). Det är spelmotorerna som avgör huruvida du kan nyttja DX12 eller ej.
Sedan är det troligen inte kommersiellt gångbart att sätta ribban för högt på hårdvarukraven. Man kan såklart önska att de släppte massa olika nivåer av VRbrillor, men med tanke på att ingen tillverkare har en konsumentversion ute ännu så får man nog tåla att utbudet inte redan från start är komplett i alla prisnivåer.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejsann:

Har bara testat ett antal gånger och några timmar.. äger ingen själv.
Tja.. DK2 pixlarna är ju inte jättesmå direkt men ändå suddiga :P.. GISSAR att det med bara +25% i upplösning (CV1) blir svårt att ens märka någon minskad suddighet.
Kanske går få lite bättre men det är smått ansträngande att läsa text iaff.

Hmm, suddighet? Oavsett upplösning så skall det väl inte vara suddigt? Du kanske behöver linser eller glasögon och har inte märkt det förut då du aldrig behövt titta på en skärm så pass nära som man gör med OR?

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Är inte det väldigt låg upplösning? Trodde de skulle satsa på 4K.

4K skulle bli aldeles för dyrt att hålla 90fps i för genene man.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Nätaggregat: Corsair AX 760W 80+ Platinum.
Moderkort: Asus Z97-WS. CPU: Intel i7 4970K. CPU-Kylare: Noctua NH-U14S.
RAM: 4x8GB Corsair Vengeance 1600mhz CAS9 LP. GPU: Asus GTX 970 Strix.
Ljudkort: Asus Xonar Essence STX. SSD: Samsung 830 250GB.
OS: Win 10 Pro. Hörlurar: Sennheiser HD-595. Display: Samsung S27850T. Display: Asus ROG Swift PG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voidkahn:

Hmm, suddighet? Oavsett upplösning så skall det väl inte vara suddigt? Du kanske behöver linser eller glasögon och har inte märkt det förut då du aldrig behövt titta på en skärm så pass nära som man gör med OR?

Svårbeskrivet. Du måste tänka på att man ser genom bildböjande linser med tillkommande justering (som har dålig skärpa runt om sidan) och SDE på det m.m... Här är ett halvlyckat försök till simulering --> http://vr.mkeblx.net/oculus-sim/
Jag hoppas bara dom får till "imma från näsutandning"-problemet. XD (dk2 har en teknisk feldesign där).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenfan:

4K skulle bli aldeles för dyrt att hålla 90fps i för genene man.

Jo, men det skulle bli väldigt pixlig bild om det inte är 4K

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av voidkahn:

Hmm, suddighet? Oavsett upplösning så skall det väl inte vara suddigt? Du kanske behöver linser eller glasögon och har inte märkt det förut då du aldrig behövt titta på en skärm så pass nära som man gör med OR?

Självklart menar han "suddighet" i bemärkelsen brist på information - som en alltför långt förstorad bild. Som sagt, titta på en TV så nära att du har en betraktningsvinkel på 100-110 grader, så får du en grov uppfattning av vad ett VR headset ger för detaljintryck.
Och öga-till-skärm avståndet spelar ingen roll eftersom man inte fokuserar på det avståndet, utan optiken ser till att du kan fokusera på oändligheten, dvs ha avslappnad fokuseringsmuskel i ögat.

Jag hoppas att CV2 innebär att Oculus kan använda DP1.3 som interface och att man därmed väljer att lyfta upplösningen till 4000x2000 eller något i den stilen.

Jag kommer att köpa CV1 eller Valves motsvarighet trots att upplösningen är lite kass. Men det innebär att det inte får kosta fullt så mycket, för jag vet att jag inte kommer att behålla den här lösningen någon längre tid, och kanske bara kommer att köpa-testa-sälja under loppet av några månader. Ett sånt test får inte kosta mer än någon tusenlapp totalt. En bättre skärm, som hade kunnat användas inte bara för spel, utan hade funkat bra som biosalong för en person, eller för virtual travelling som verkligen kräver upplösning, eller.... Ja, det hade kunnat bli en långsiktigare investering.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EntropyQ3:

Och öga-till-skärm avståndet spelar ingen roll eftersom man inte fokuserar på det avståndet, utan optiken ser till att du kan fokusera på oändligheten, dvs ha avslappnad fokuseringsmuskel i ögat.

Tycker det är extremt konstigt att inte fler förstår detta enkla koncept

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenfan:

4K skulle bli aldeles för dyrt att hålla 90fps i för genene man.

Ett problem är ju också interfacet. 4k i 90 Hz skulle kräva DP1.3 som, trots att det är bakåtkompatibelt, fortfarande inte har introducerats på grafikkorten. (Delvis för att grafikkorten egentligen är 3,5 år gamla produkter i en del fall...)
Vi får hoppas att det nya interfacet får ett snabbt genomslag, och att nästa generation av VR-produkter utnyttjar sig av de möjligheter som då erbjuds.

Vi kommer ju att ha grafikkort byggda på 14/16nm FinFet och med HBM nästa år, och 10nm verkar introduceras av både Samsung och TSMC med knappt två års eftersläpning, så att driva nästa generation av VR-headsets skall nog gå bra även om de skruvar upp upplösningen rejält.

Permalänk
Medlem

@morxy49: Att det är lite "pixligt" är inte lika stort problem som åksjukan som kommer på posten med lägre fps.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Nätaggregat: Corsair AX 760W 80+ Platinum.
Moderkort: Asus Z97-WS. CPU: Intel i7 4970K. CPU-Kylare: Noctua NH-U14S.
RAM: 4x8GB Corsair Vengeance 1600mhz CAS9 LP. GPU: Asus GTX 970 Strix.
Ljudkort: Asus Xonar Essence STX. SSD: Samsung 830 250GB.
OS: Win 10 Pro. Hörlurar: Sennheiser HD-595. Display: Samsung S27850T. Display: Asus ROG Swift PG279Q.

Permalänk
Medlem

Om man klarar 1440p idag ska det inte vara nå större problem med denna MAO.
Fan, jag som ville ha en anledning o uppgradera...

Permalänk
Medlem

Jag planerar ev. köpa dem för att se på film, undrar vad kraven blir då?

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro - Corsair 16GB CL9 1600Mhz XMS3 - Intel Core i5 2500K 3,8GHz - Cooler Master Hyper 212 Plus - OCZ StealthXStream 2 700W - Corsair SSD Force GT 120GB - Gigabyte Radeon HD5450 1024MB Passivt

Permalänk
Medlem
Skrivet av N4kame0:

Så kul hur folk ser se fram emot vr på konsoller... suck 30 fps 720 vr illamående.nu

Så här ser versionen ut för konsoler...

Du ser... den har 3D också