The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk

När brukar man få till sig digital key från kinguin?

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | NOCTUA NH-D15 | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming |

Permalänk
Skrivet av Blewris:

@ghostfenix: Ja men det blir på låga inställningar, man får tweaka runt lite.

Skrivet av Uzanar:

Yup för GTX 660 är minimum-kravet på GPU-sidan för The Witcher 3.
Minimum brukar vara till exempel 1920x1080 på Low eller lägre upplösning med Medium-grafik.

Då ska du ha i åtanke att Xbox One/PS4-versionerna förmodligen kör spelet i någonting liknande Low/Medium på PC (Har ingen källa för det men i regel brukar det vara så).
Det jag vill få fram är att du med stor sannolikhet kan få en bra upplevelse med ditt GTX 660 men vänta tills imorgon och kolla på lite benchmarks först

Tack för era svar! Avvaktar med köp tills det finns benchmarks ute. Kan väl också tillägga att jag kan köra GTA V med high settings , tycker nästan att grafiken ser mera krävande ut i GTA V än i TW3.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Hur har ni handlat era spel, digitalt eller fysisk kopia?

Ni som köpt digitalt, har ni något tips där man kan få tag på det billigt? Varken Steam, Greenmangaming, GOG eller G2A har något vidare pris mellan 650 och 350kr. Annars blir det lika gärna mediamarkt imorgon och få en riktig kopia för 400kr. Stort plus för att man får manual och lite extra i fodralet, vad jag hört i alla fall. Kan ni som har fysisk kopia verifiera detta?

Jag kan lägga upp en bild på vad som följer med om du vill.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Kommer spelet att få dx12 stöd i framtiden?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wezc00:

Kommer spelet att få dx12 stöd i framtiden?

Tveksamt. dx12 kräver ju en motor skriven för den api men kanske lite extra stöd kan det ju bli.
ifall det blir av så det mer kosmetiskt skulle jag tro.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Hur har ni handlat era spel, digitalt eller fysisk kopia?

Ni som köpt digitalt, har ni något tips där man kan få tag på det billigt? Varken Steam, Greenmangaming, GOG eller G2A har något vidare pris mellan 650 och 350kr. Annars blir det lika gärna mediamarkt imorgon och få en riktig kopia för 400kr. Stort plus för att man får manual och lite extra i fodralet, vad jag hört i alla fall. Kan ni som har fysisk kopia verifiera detta?

Kolla på G2Play, dom säljer det för 278kr (GOG CD-Key)
http://www.g2play.net/category/15653/the-witcher-3-wild-hunt-...

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Jag kan lägga upp en bild på vad som följer med om du vill.

Skickades från m.sweclockers.com

Vill du, så gärna det tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Vill du, så gärna det tack.

Edit: Manualen glömde jag lägga i bild. Sorry för gigantisk bild.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flopper:

Tveksamt. dx12 kräver ju en motor skriven för den api men kanske lite extra stöd kan det ju bli.
ifall det blir av så det mer kosmetiskt skulle jag tro.

Möjligen att det skulle hända i och med Enhanced Edition-uppdatering när(/om) den kommer.

Samma innehåll i PC-utgåvan men med två skillnader, fyra installationsskivor för spelet samt en femte skiva för soundtracket och en GOG-nyckel för att aktivera spelet på GOG om man så vill. För de som undrar dvs.

Permalänk
Medlem

@anon5930

Manualen ryms inte i själva fodralet, utan låg tillsammans med fodralet i den här yttre kartongen som satt runt fodralet, var det likadant på PC? Jag tyckte det var lite fult av dom

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Kolla på G2Play, dom säljer det för 278kr (GOG CD-Key)
http://www.g2play.net/category/15653/the-witcher-3-wild-hunt-...

Det var billigt. Men det går ju inte att förladda...
Då får det nog vara. Tar nog hellre en fysisk kopia så man kan installera det från skivorna. Det går ju garanterat snabbare än att dra hem 40 gig från nätet. Jag är nog inte den enda som vill ha access till den servern imorgon. Det lär bli kö.

Permalänk
Skrivet av wezc00:

Kommer spelet att få dx12 stöd i framtiden?

Finns en del artiklar som berättar att CDPR funderar på det och olika rykten som läckt ut.

Bla. http://www.sweclockers.com/nyhet/20393-the-witcher-3-och-batm...

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Tack för era svar! Avvaktar med köp tills det finns benchmarks ute. Kan väl också tillägga att jag kan köra GTA V med high settings , tycker nästan att grafiken ser mera krävande ut i GTA V än i TW3.

Benchmark och grafik jämförelse:
http://www.pcgameshardware.de/The-Witcher-3-PC-237266/Special...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KKay:

@anders190

Manualen ryms inte i själva fodralet, utan låg tillsammans med fodralet i den här yttre kartongen som satt runt fodralet, var det likadant på PC? Jag tyckte det var lite fult av dom

Det låter inte så snyggt. PC-utgåvan ligger i två DVD-fodral så finns gott om plats där. Inte så snygg lösning bara, spelet ligger lagrat på fyra single layer DVDs. Frågan är hur många ören de sparade på att använda dessa istället för två dual layer DVD-skivor och ett tunnare fodral. Känns lite billigt, speciellt med tanke på tidigare diskussion om hur snålt med grejer det faktiskt är i fodralet denna gång. Men ja, egentligen så är väl själva spelet viktigast med såklart.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

@fue vad är det där för sida? =P ser suspekt ut haha

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

@Oneone: Det är sidan du tankar hem Patchen ifrån om det inte görs automatiskt.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fue:

Glädjen när man ser download-knappen.

Sorgen när den inte fungerar ännu. Men snart så... förhoppningsvis.

Permalänk
Medlem

@fue Tack! Precis vad jag letat efter tidigare under dagen, vill få ner patchen innan jag hämtat ut spelet från Webhallen imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Det var billigt. Men det går ju inte att förladda...
Då får det nog vara. Tar nog hellre en fysisk kopia så man kan installera det från skivorna. Det går ju garanterat snabbare än att dra hem 40 gig från nätet. Jag är nog inte den enda som vill ha access till den servern imorgon. Det lär bli kö.

Om du vill va lite sneaky så kan du använda en proxy/vpn och sätta IP från Ukraina och köpa det direkt på gog för ca $20 (beroende på rea för tidigare spel). Är lite udda i deras policy för det står ingenting direkt om konsekvenserna. Bara att det är olika priser beroende på region och att det skulle vara bussigt om man inte utnyttjade det.

Kan tänka mig att de har lite svårt med bans då man lika gärna kan skicka runt exe-filen till varandra utan problem.

Permalänk

De har skrytigt om en enorm värld, men spelet är bara strax under 30GB, får se hur mycket de tummat på texturerna för konsolerna

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

@Lasergurka: Spelet hade legat på 50 om det inte vore att vi alla drog bara hem Engelska lanugage pack. Alla språk kombinerat hade blivir ~45gig.

Tänkte lägga mig nu och ställer klockan på 06. Börjar 09,30 så hinner spela 3h innan jobbet kallar!

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Performance och Tweaking guide finns nu på Geforce.com

http://www.geforce.com/whats-new/guides/the-witcher-3-wild-hu...

Jäklar vad krävande det var med allt godis igång. Ingen nyhet dock, men ändå

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Skrivet av fue:

@Lasergurka: Spelet hade legat på 50 om det inte vore att vi alla drog bara hem Engelska lanugage pack. Alla språk kombinerat hade blivir ~45gig.

Tänkte lägga mig nu och ställer klockan på 06. Börjar 09,30 så hinner spela 3h innan jobbet kallar!

Det må så vara, fast tvekar på att ljudfiler eller texten bidrar speciellt mycket till hur spelet ser ut, så det spelar väl ingen större roll hur stort det skulle vara med fler språk? GTA 5 med sina 50GB t.ex sägs ju ha mindre karta än vad Witcher 3 kommer ha, och det spelet ser ändå inte så fantastiskt ut.

Men vi får se

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Uppdateras redan på steam! pepp pepp

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Patchen går att ladda ner nu

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Steam tycker att filer fattas, fast man kört validering :/

Edit: ska tydligen cleara en cachefolder

Permalänk
Medlem

Sjyst intro. Men vi ses om ett par dagar då

Permalänk

Japp fick igång det jag med nu, redan krashat 2 gånger redan dock. Börjar ju sådär. ;/

Visa signatur

I5 12600k, 16gb ddr4 3200mhz, 3070ti, windows 11

Permalänk
Medlem

Tycker det ser riktigt bra ut, allt på "ultra" förutom AA, Hairwork drar sjukt mkt, och Foliage Visibility Range som e på high. Inte åkt under 60 fps

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED