emachines e640 lever i 2 sekunder, sedan tvärdör.

Permalänk

emachines e640 lever i 2 sekunder, sedan tvärdör.

Hejsan, har fått en defekt emachines e640 på händerna. Har absolut ingen kunskap om laptops över huvud taget.

Lampor lyser när laddare sitter i, startknappen lyser när jag trycker på den. Den startar, alla fläktar drar igång men dör efter 2 sekunder. Ingenting hinner komma upp på skärmen.

Efter att den har dött så lyser startknappen men händer ingenting om jag trycker på den eller håller in den. Så jag måste alltså ta ur laddaren och sätta i den igen för att samma sak ska hända igen.

Jag har öppnat och kollat på moderkortet efter konstigheter och kollar så att allting sitter där det ska.

Någon som har några förslag?

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Inaktiv

Nej, tyvärr, den verkar död. Garanti kvar?

Permalänk

Nej jag har fått den. Verkar ganska sliten också. Tog emot den som ett litet projekt men det var ju tråkigt om den verkar helt död. Gratis hårddisk iallafall.

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Medlem
Skrivet av kurdpopcorn:

Nej jag har fått den. Verkar ganska sliten också. Tog emot den som ett litet projekt men det var ju tråkigt om den verkar helt död. Gratis hårddisk iallafall.

Och RAM samt wifi-kort!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kurdpopcorn:

Nej jag har fått den. Verkar ganska sliten också. Tog emot den som ett litet projekt men det var ju tråkigt om den verkar helt död. Gratis hårddisk iallafall.

Jag är ledsen, men jag tror inte du kan göra så mycket mer felsökning. Plocka hdd och eventuellt wifi-kort samt internminnen.

Permalänk
Skrivet av kurdpopcorn:

Hejsan, har fått en defekt `på händerna. Har absolut ingen kunskap om laptops över huvud taget.

Lampor lyser när laddare sitter i, startknappen lyser när jag trycker på den. Den startar, alla fläktar drar igång men dör efter 2 sekunder. Ingenting hinner komma upp på skärmen.

Efter att den har dött så lyser startknappen men händer ingenting om jag trycker på den eller håller in den. Så jag måste alltså ta ur laddaren och sätta i den igen för att samma sak ska hända igen.

Jag har öppnat och kollat på moderkortet efter konstigheter och kollar så att allting sitter där det ska.

Någon som har några förslag?

ibland kan vissa leds blinka ex: 3korta 2 långa = fel kod som man sen kan söka vidare på. får du nån sån kod ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

ibland kan vissa leds blinka ex: 3korta 2 långa = fel kod som man sen kan söka vidare på. får du nån sån kod ?

Har redan plockat Ram minnen och hårddisk för att sedan skrota datorn. Skärmen verkar paj. Tack ändå!

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator