Windows 10 Insider Preview (build 10586)

Permalänk

Jag har använt den senaste (10074) nu ett par dagar på min huvud-dator, och jag tycker att det flyter på riktigt bra! Har egentligen inte stött på några buggar alls faktiskt. Har dock inte använt den till så mycket mer än att spela eller surfa egentligen. Ser verkligen fram emot en riktig release av detta operativsystem!

Permalänk
Medlem

Är på Ignite nu i USA och fått höra både det ena och det andra om Win 10 men det kommer iaf slutet på juli ) nått annat som e fett är ju att cortana kan hjälpa en att göra saker på datorn , du kan fråga typ "cortana hur använder jag en till skärm" eller liknande så kommer hon att svara hur du gör för att skicka bilden till en annan skärm genom att trycka win+P osv rätt ballt.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

MS verkar helt deperata att man ska använda explorer eller spartan eller bing när man söker!

Permalänk
Medlem

Jag har en installation av Windows Server 2016 Tech preview 2 som kör i en virtuell maskin. Den verkar stänga av sig lite då och då, helt plötsligt så kan jag inte nå den och när jag kollar i VMware så är den Powered Off. Är det någon känd bugg? Är det meningen eftersom att det är en preview?

Permalänk
Medlem

Testar win 10 x64 build 10074 och försöker installera drivrutin till Logitech högtalare Z-Cinema, men det funkar inte. Står så här. InstallShield Wizard för Z Cinema. Guiden avbröts innan Z Cinema hade installerats fullständigt. systemet har inte ändrats. Du kan köra installationsprogrammet igen vid ett senare tillfälle för att slutföra installationen. Har testat flera gånger men det funkar inte. Någon som har en lösning till detta problem?

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

Kör x64 10075 men hur länge räcker den tro?

Visa signatur

Bra dator.-Acer Aspire 7745G
Rapp dator.Gigabyte GA-AX370 gamers5-Ryzen 5 5600X Corsair 16Gb 3200C-RadeonRX6650XT-Samsung EVO 1000Gb
Raspberry pi 5 8Gb Corsair 256Gb SSD USB
NAS Qnap 4 bays

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som hade dubbla mappar av bilder, video, hämtningar m.m.? När jag tog bort ena av dem försvann båda och nu kan jag inte ladda ner nåt alls tack vare det. Känns skapligt buggigt just nu. Fick installera Windows 10 flera gånger innan den fastnade på hårddisken utan fel. Kör 10074

Skrivet av Ryssen:

Kör x64 10075 men hur länge räcker den tro?

Var laddade du ner 10075? jag kan bara hitta 10074 på ms sida

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

@Ryssen tror jag läste september eller liknande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Var laddade du ner 10075? jag kan bara hitta 10074 på ms sida

Opps det var ju 10074 jag körde..

Visa signatur

Rapp dator.Gigabyte GA-AX370 gamers5-Ryzen 5 5600X Corsair 16Gb 3200C-RadeonRX6650XT-Samsung EVO 1000Gb
NAS Qnap 4 bays

Permalänk

Är det någon som har lyckats ladda ner 10074ison dom senaste 2 dagarna?
Själv så får jag bara ner "trasiga" iso's, dom går inte att installera från. installationen stannar efter 5% och ger error 0x80070570 vilket kan betyda trasig installations media, och har gjort hash check på ISO filerna och dom stämmer inte med den Microsoft anger.

Har inge problem med mitt internet va jag vet, andra filer laddas ner korrekt, har även gått tillbaka till stock klock för säkerhets skull.

Använder Hyper-V på datorn i sign för att försöka testa Win10

Någon som har nått tips? eller om någon snäll skulle kunna skicka mig en fungerande ISO så jag kan se om det hjälper

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_speed:

Är det någon som har lyckats ladda ner 10074ison dom senaste 2 dagarna?
Själv så får jag bara ner "trasiga" iso's, dom går inte att installera från. installationen stannar efter 5% och ger error 0x80070570 vilket kan betyda trasig installations media, och har gjort hash check på ISO filerna och dom stämmer inte med den Microsoft anger.

Har inge problem med mitt internet va jag vet, andra filer laddas ner korrekt, har även gått tillbaka till stock klock för säkerhets skull.

Använder Hyper-V på datorn i sign för att försöka testa Win10

Någon som har nått tips? eller om någon snäll skulle kunna skicka mig en fungerande ISO så jag kan se om det hjälper

Jag laddade ner det i fredags och det var inga problem med den. Gjorde den till bootbar usb och kör som main dock.

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Avstängd

Det här tycker jag var snyggt, det är från bygge 10120. Notera ikonerna i botten.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

@ the_speed , ladda ner nu precis fungerar fint.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

@ the_speed , ladda ner nu precis fungerar fint.

Samma här inga problem alls.
Kan man inte skapa lokala användare konton länge, utan man måste ha ett Windows konto?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bärplockaren:

Kan man inte skapa lokala användare konton länge, utan man måste ha ett Windows konto?

@bärplockaren I Windows? Nä du kan fortfarande ha ett lokalt konto, finns inget krav på Microsoft konto.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

det går fortfarande under create new user.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

@bärplockaren I Windows? Nä du kan fortfarande ha ett lokalt konto, finns inget krav på Microsoft konto.

Har precis gjort en ren installation av Windows10_InsiderPreview_x32_SV-SE_10074 sen när installationen är klar och man ska skapa konto hittar jag ingenstans för att skapa ett lokalt konto, bara Microsoft konto.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Behöver ominstallera min brors dator där hemma. Funderar dock på att installera Windows 10 åt honom. Hur stabilt är det och går det att använda problemfritt och använda till sin huvuddator? Ska tilläggas att han kommer endast spela och surfa, så ingen avancerade grejer.

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bonafriss:

Behöver ominstallera min brors dator där hemma. Funderar dock på att installera Windows 10 åt honom. Hur stabilt är det och går det att använda problemfritt och använda till sin huvuddator? Ska tilläggas att han kommer endast spela och surfa, så ingen avancerade grejer.

Du kan välja fast eller slow ring för uppdateringar, är du med i slow vilket är standard ska det vara stabilt. Kanske inte lika stabilt som en färdig version men tillräckligt för de allra flesta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bärplockaren:

Har precis gjort en ren installation av Windows10_InsiderPreview_x32_SV-SE_10074 sen när installationen är klar och man ska skapa konto hittar jag ingenstans för att skapa ett lokalt konto, bara Microsoft konto.

@bärplockaren som skrivits tidigare i tråden måste du välja "skapa nytt konto" för att kunna logga in med ett lokalt konto. Men jag rekommenderar att man loggar in med ett Microsoftkonto istället, det finns många fördelar med det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bara jag som har problem med text i chrome?
För att texten i chrome ska bli normalstor och skarp så måste jag köra 125% skalning i Windows, vilket gör text i windows etc oskarp. Funkar inte att ställa om skalning eller liknande i chromes inställningar.

Problemet började med build 10074, kör 1440p-skärm.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Jag drog ut internetsladden under detta steg i installationen.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av strejf:

Du kan välja fast eller slow ring för uppdateringar, är du med i slow vilket är standard ska det vara stabilt. Kanske inte lika stabilt som en färdig version men tillräckligt för de allra flesta.

Ja jag läste lite om slow och fast uppdateringar här i tråden. Vad väljer man för operativsystem när man ska ladda ner drivrutiner tex till grafikkortet? W8.1?

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bonafriss:

Ja jag läste lite om slow och fast uppdateringar här i tråden. Vad väljer man för operativsystem när man ska ladda ner drivrutiner tex till grafikkortet? W8.1?

Vilket grafikkort är det? NVIDIA har microsoft-testade/certifierade drivrutiner för Windows 10 TP på deras hemsida.

http://www.sweclockers.com/nyhet/20503-nvidia-slapper-forsta-...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av strejf:

Vilket grafikkort är det? NVIDIA har microsoft-testade/certifierade drivrutiner för Windows 10 TP på deras hemsida.

http://www.sweclockers.com/nyhet/20503-nvidia-slapper-forsta-...

Det hade jag missat! det är ett 660 så då borde det inte vara några problem.
Hur blir det med andra drivrutiner som inte har officiella drivrutiner för Windows 10?

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bonafriss:

Hur blir det med andra drivrutiner som inte har officiella drivrutiner för Windows 10?

I och med att Microsoft har tänkt att göra en direkt uppgradering för alla som använder Windows 7 och 8.1 så måste de nog se till att drivrutinerna fungerar väldigt bra med, annars blir det en tråkig uppgradering.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonafriss:

Tror sånt som var gjort för 8 och kanske 7 i regel ska fungera bra på 10. Kört med ett gammalt HD 4850 ett tag. Har funkat bra vad jag kan minnas.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur ser jag vilken build jag har installerat?

Visa signatur

NAS Qnap 4 bays

Permalänk
Hedersmedlem

@Ryssen: det borde stå i vit text nere i högra hörnet när du är på skrivbordet

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!