Applicera, ta av, applicera igen? - Skyddsglas Iphone 5s

Permalänk
Medlem

Applicera, ta av, applicera igen? - Skyddsglas Iphone 5s

Med sån tur jag har så fick jag ändå en luftbubbla fastän det stod på förpackningen att det skulle vara fritt från luftbubblor. Nu undrar jag hur jag ska gå tillväga för att rengöra glasskyddet för att försöka applicera den igen. Är det möjligt? tog ju av den direkt, men är ju den "klistriga" sidan full av damm.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Då skulle jag nog vilja säga att det är kört. Tar man bort det blir det massvis med damm på det och det kommer du nog inte få bort i första taget tyvärr. Bara köpa nytt skydd. Det är väldigt svårt att få på såna utan att få någon bubbla det fastnar så lätt små dammkorn som gör att det inte fäster helt.

Bästa miljön att göra det i är fuktigt. Så spola varmt vatten väldigt lång stund inne i badrummet tills det blir väldigt varmt och fuktigt för det motverkar damm i luften väldigt bra.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

@deeyay: Så mitt enda val är alltså att lägga 269kr igen på ett nytt? Frustrerande...

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Crntin:

@deeyay: Så mitt enda val är alltså att lägga 269kr igen på ett nytt? Frustrerande...

Skulle tippa på det tyvärr om ingen har något magiskt sett att få bort allt damm. Men det samlas ju damm på det hela tiden nu när det är av och det är nog i princip omöjligt att få bort allt före en applicering.

Det finns billigare tempered glass. Köpte ett och prova till min iPhone 6 Plus häromdagen från NetOnNet för 99kr. Visserligen ett "Andersson" men jag märkte inget dåligt med kvalitén jämför med andra dyrare jag har haft. Fick dock 2 bubblor trots mitt badrumsknep ovan då jag slet bort det och kommer köra naket. Skyddet förstörde utseendet så mycket också.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

@Crntin: En bit tejp funkar bra att ta bort damm med.
https://youtu.be/oWbbrdXhkoI?t=235

Permalänk
Medlem

Köp billiga glasskydd från valfri Kinasida eller eBay. Kostar inte många pengar. Typ sisådär 20-50 pengar.
När man har provat halva sortimentet hittar man de som passar en bäst. De glasskydden jag använder förverkar bubblor i samma takt jag häller i mig kaffe på morgonen.
Återigen, glasskydd. Go bananas.

Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90

Permalänk
Medlem

Om det bara va en liten luftbubbla kunde du ha tagit en nål och kört igenom och sedan tryckt ut luften.
Använder inte sådana "skydd" då dem bara gör skärmen "grummlig" pga allt damm under skyddet, luftbubblor etc etc. Sedan brukar dem alltid släppa i hörnorna när telefonen glider ur och in ur fickan och samla på sig massa skit.

Om du applicerat och sedan tagit bort är det bara att köpa ett nytt skydd igen :/

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

@Skittle: Fan kanske därför det låg 4 små bitar tejp i paketet. Ska testa, återkommer. Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

@Extremaz: Hade jättegärna testat det med nålen, men tyvärr var det 0.4mm glas nu, inte plast. Du borde testa det istället för plast, om du inte gör samma fel som mig dvs.

Permalänk
Medlem

@Skittle: Det funkade hur bra som helst! Damm och bubbelfritt. Tack så mycket för tipset!

Permalänk
Medlem

@Crntin Ahh sorry tänkte på plast nog rätt svårt om inte omöjligt att göra på glas

Det det med tejp visste jag inte, dagens lärdom från SweC!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

@Crntin Ahh sorry tänkte på plast nog rätt svårt om inte omöjligt att göra på glas

Det det med tejp visste jag inte, dagens lärdom från SweC!

Challenge accepted!
Nej..

Telefoner är ju färskvara nuförtiden. Jag räknar med att vilja köpa ny innan det yttre blivit för skadat.