Permalänk

Roota min samsung g s4

Hallåj

Kollat på detta innan med att roota min samsung g s4. Varför frågar sig många när jag ställt denna fråga som kommer. Och för att få bort onödiga appar som ligger och tar batteri och minne. Det känns som man får mer kontroll på sin mobil eller har jag fel ? Min fråga är , jag har fattat det som om det finns mängder av olika roots för telefonen och dom alla har olika funktioner eller har jag fel ? Vilken root skall jag ha ? Vill få bättre kontroll över mobilen och få ner batteri förbrukningen. Och kanske den blir lite snabbare. Vad tror ni och vsd tycker ni ? Skall jag roota eller inte ?

/Force

Permalänk
Medlem

Du kan även gå in i inställningar och i listan med alla appar inaktivera sådana du aldrig använder. Jag har exempelvis gjort så med de Googleappar jag ändå aldrig använder som Google Tidningskiosk, Google Filmer, Google Böcker, Hangouts och några till.
(Välj inaktivera och svara ja på frågan om versionen ska återställas då).

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk

Jag har gjort det men massor av grejer som fortfarande inte går att inaktivera.

Permalänk
Medlem

Testa appen Greenify också, den fungerar även utan root och kan frigör minne från valda appar när du aktiverar låsskärmen. Speciellt perfekt på appar som inte behöver ligga aktivt i bakgrunden utan bara behöver finnas i minnet när de verkligen används.

Edit: Har du Skype installerat ta bort den. Skypeappen äter bokstavligt upp batteri och envisas med att starta i bakgrunden trots att jag valde att blockera den, så jag tog bort den helt och upplevde tydlig skillnad direkt.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk

Aha ja skype har jag och när du skriver det så är det i den vevan telefonen har börjat dra mer batteri. Tack för tipset
Annars verkar det som ni inte rekommenderar att roota telefonen ?