Problem med att gifta spel på steam!

Permalänk
Medlem

Problem med att gifta spel på steam!

Tjena! Min kompis hade tänkt "gifta" gta v till mig, men när han köper står det "Det här köpet har nekats för att skydda kontoinnehavaren"
Kontot är nytt för kunde inte skaffa det på min main så jag kan inte adda vänner osv. Är det därför eller vad?

Permalänk
Hedersmedlem

@Entash: steam har lagt till en spärr där man måste köpa för 5 euro för att få gifta och lägga till vänner.

Men varför funkar det ej på ditt vanliga konto?

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bl0m1:

@HeyGamingHD: steam har lagt till en spärr där man måste köpa för 5 euro för att få gifta och lägga till vänner.

Men varför funkar det ej på ditt vanliga konto?

Vet inte 100% men jag tog "begär åtkomst" på spelet och cd-nykeln var redan använd så jag vet inte om det kommer lagga upp sig över det. :/

Men han har inte kunnat köpa nåt på 5 dar och han har mycket steam pengar och köpt mycket.

Permalänk
Hedersmedlem

@Entash: Vad menar du med att begära åtkomst?

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bl0m1:

@HeyGamingHD: Vad menar du med att begära åtkomst?

Ville testa det på min dator så gick in på hans steam, ladda ner det sen gick jag in på min steam och tog "begär åtkomst" så jag kunde spela det men nyckeln hade han använt så de gick inte.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Entash: Det låter som extremt omständig lösning istället för att kryssa i "köp som en gåva" vid köpet.
Varför har ni krånglat till det?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Hedersmedlem

@Entash: så hela problemet är att du inte kan använda hans version av spelet?

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!