Vattenskadad Nexus 5 - Jag håller inte med verkstaden

Permalänk
Medlem

Vattenskadad Nexus 5 - Jag håller inte med verkstaden

Händelseförlopp:
Början av april: Mobilen beter sig konstigt, enligt mig efter en uppdatering av Android, och startar om ca 1 gång om dagen
18 April: Lämnar in mobilen till Netonet
6 Maj: Hämtar ut mobilen (men fick höra av mig för att få veta att den var tillbaks)
Åtgärd: Omprogrammering
8 Maj: Lämnar in mobilen igen eftersom den nu fungerar lika illa
13 Maj: Netonet ringer och säger att den är fuktskadad och dom gör inget med den. Som vanligt erbjuder dom sig att skrota mobilen på plats eller så får jag betala 600kr för att få tillbaka den trasig. Efter tjat på verkstaden skickar dom tillbaka den.
21 Maj: hämtar ut mobilen, ännu en gång har Netonet inte sagt något om att den kommit in.

Det Intressanta
Tar hem mobilen och skruvar isär varje liten del i den (man kan ju alltid lära sig något tänker jag).
Jag har tidigare begärt foton på fuktskadan.
Foto 1. Är omöjligt min mobil om inte dom rengjort den efteråt. Visar plast runt kameralinsen helt full av saltlagringar.
Foto 2. Visar en liten bit metall på "hylsan" till SIM-kortet som skiftar i färg runt en öppning ca en halv millimeter bred och ännu smalare.

Slutsats
Foto 2 kommer från min mobil men i övrigt ser den som ny ut innantill. Indikationslapparna har inte ens en antydan till att vara färgade annat än vitt.
Vill inte påstå att Netonet försöker lura mig och tycker att det oftast är en väldigt bra affär med bra service, min beef är med deras verkstad.

Fråga
Vad kan jag göra? Verkstaden säger bara att dom har foton på att den är fuktskadad (punkt). Netonet har jag inte hört av mig till sen jag skruvade upp den men tidigare har dom bara hänvisat till verkstaden och inte kunnat bry sig mindre.

ARN är ju nästa alternativ om inget händer, några tips på hur man bäst bevisar sin sak (kan inte återskapa netonets foton eftersom dom är tagna i mikroskop). Vad för typ av ersättning skulle vara rimligt från ARN, efter en månad känns en reparation inte tillräckligt längre (dessutom tar det ju ett halvår för dom att bestämma).

Bifogar gärna egna bilder om någon är intresserad, det kändes inte lönt när jag inte har en vettig kamera att ta jämförelser med.
Bild 1 som alltså inte alls är likt det jag ser på samma ställe i mobilen (och det ser inte ut att behövas ett mikroskop)
Bild 1

Bild 2 som går att se i mobilen på SIM kortets fack
Bild 2

Tack på förhand ni som orkar läsa!

Permalänk
Medlem

Har du kvar bilderna från verkstaden så är det nog bra om du sparar ner dem.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Skriv ett utförligt mail med all bevis du har till ARN så löser dig sig säkert! Finns vissa verkstäder tyvärr som lever på påståenden av fuktskador på mobiltelefoner som inte har det!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII