Razer släpper musmatta med RGB-belysning

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

En gratis musmatta tackar inte jag nej till. Är inte så ljuskänslig...

Jag kan se en praktisk fördel med detta precis som belyst tangentbord, man vet var man har musen i mörka miljöer.

Personligen så skulle jag hellre köpa en musmatta som passar mig bättre än att ta denna gratis, men det är ju så klart en smaksak.

Permalänk
Medlem

Fint kan jag ju para ihop med min Razer deathadder chroma som jag köpte igår. Eller så skiter jag i det för att jag vill inte ha nått disko i datorrummet! Razer ta tillbaka Black edition! svart och enkelt!

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Pliffe:

Jag är mest intresserad av att se vem som köper denna. Måste vara dyrt med LED's!

Vi vet ju att höga priser aldrig avskräckt alla från att köpa datorprylar, så nog kommer den sälja alltid...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Tangentbords belysning fyller funktion. Detta? Nej. Rent estetiskt. Ingenting för mig då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Hahahaha nog årets största "gimick" grej hittills..
Ska nog köpa den för min chroma och sen stänga av ljusen som jag gjort på chroman.. fan 750, nog annat måste väl vara bättre än vanliga musmattor..:p hahahha!

Permalänk
Medlem

Mysmatta!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Jag håller mig till min teflon mus matta en gammal sak från 90-talet den är underbar musen glider lätt på den sen när den är skitig lite tvål och vatten så är den som ny igen

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

@jonnti:
Min laddkabel till mobilen lyser när mobilen laddas. Fast det är bara en rolig pryl utan något egentligt värde.

Vad är det för sladd? Var har du köpt den?

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Skulle aldrig kunna tänka mig att betala så mycket för en musmatta bara för LEDs.... Skulle nog inte ens ta den om den var gratis. =/

Jag är rätt övertygad om att du skulle...;-)

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Seriously?? Vad kommer härnäst? Sladdarna från tangentbord och mus som ska lysa också?

tja... finns redan USB kablar som gör det.
Så det är väl inte så långt bort

https://citiboard.se/usb-till-micro-usb-kabel-en-lysande-ide,...
http://www.teknikproffset.se/Hemelektronik/iPod/LaddareKablar...
http://www.everstuff.se/samsung/galaxy-s5/lysande-micro-usb-k...

Permalänk
Inaktiv

Måste man registrera sig online för att använda den? Kanske bäst om den kräver att man är ständigt ansluten.

Gissar att det är gott om p12or med foraldrar som köper sig fria för att de ska sälja väl

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

+ dessa http://pexonpcs.co.uk/collections/usb-cables/products/luminou...

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Kan mycket väl tänka mig en musmatta med belysning, med fast färg då, om prislappen hade varit betydligt lägre.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Hårda musmattor borde ju gå att göra genomskinliga då vore det lite coolt med belysning. Kanske med logga eller i olika mönster.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är jag som ser fel, men där sladden går in i musmattan sticker ju en fet plastbit upp, som kommer dryga sig och härja om man kör trådad mus och ska kunna använda hela musmattan...

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem

750 SEK för en enda musmatta med belysning under? Aldrig i livet!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd

Nä, asså nä.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Jag är rätt övertygad om att du skulle...;-)

Jag skulle inte ta den för att använda själv i alla fall, gillar inte ljus som kommer från något annat än mina skärmar och mitt tangentbord, dessutom så föredrar jag mjukare musmattor (den var väl hård?) Dock så skulle jag nog ta den för att ge bort om jag erbjöds en, då jag vet några stycken som kanske skulle vilja ha en, om inte det så skulle jag ta den för att sälja den, tror nog man kan få en 4-500 för den begagnad och oanvänd.

Så ja du har nog rätt i att jag skulle ta den, men jag skulle ej ta den till mig själv vilket var vad jag menade men ej lyckades framföra i mitt första inlägg.

Sedan så har jag också lovat mig själv att aldrig igen röra Razers produkter, har bara haft dåliga erfarenheter så man kan väl säga att jag ogillar Razer, det kanske har något att göra med saken också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Sedan så har jag också lovat mig själv att aldrig igen röra Razers produkter, har bara haft dåliga erfarenheter så man kan väl säga att jag ogillar Razer, det kanske har något att göra med saken också.

Tråkigt att höra.
Själv har jag älskat dem sedan första Razer Krait musen jag fick tag it.
Inga mer klydd med tjocka sladdar, väger lite, men ändå balanserade och inga usla Logitech trådlöst skit.
Sen tål de lite förbannade smällar också när man precis dör på dumt sätt, innan man skulle C4 ett gäng i Planetside

Just nu är det Deathadder som är min huvud-mus, i 3 olika maskiner, kombinerat med en Razer Sphex musplatta som man typ bara klistrar på precis där man vill ha den. Går lätt att ta loss och flytta om man vill dock, men flyttar inte runt som alla andra musmattor envisas att göra. Och musen glider så lätt att man kan blåsa den runt på musmattan...

Men du kanske har något bättre, som håller?

Permalänk
Vägledare
Skrivet av Paddanx:

Tråkigt att höra.
Själv har jag älskat dem sedan första Razer Krait musen jag fick tag it.
Inga mer klydd med tjocka sladdar, väger lite, men ändå balanserade och inga usla Logitech trådlöst skit.
Sen tål de lite förbannade smällar också när man precis dör på dumt sätt, innan man skulle C4 ett gäng i Planetside

Just nu är det Deathadder som är min huvud-mus, i 3 olika maskiner, kombinerat med en Razer Sphex musplatta som man typ bara klistrar på precis där man vill ha den. Går lätt att ta loss och flytta om man vill dock, men flyttar inte runt som alla andra musmattor envisas att göra. Och musen glider så lätt att man kan blåsa den runt på musmattan...

Men du kanske har något bättre, som håller?

"Inga mer klydd med tjocka sladdar, väger lite, men ändå balanserade och inga usla Logitech trådlöst skit." Ansiktspalm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Tråkigt att höra.
Själv har jag älskat dem sedan första Razer Krait musen jag fick tag it.
Inga mer klydd med tjocka sladdar, väger lite, men ändå balanserade och inga usla Logitech trådlöst skit.
Sen tål de lite förbannade smällar också när man precis dör på dumt sätt, innan man skulle C4 ett gäng i Planetside

Just nu är det Deathadder som är min huvud-mus, i 3 olika maskiner, kombinerat med en Razer Sphex musplatta som man typ bara klistrar på precis där man vill ha den. Går lätt att ta loss och flytta om man vill dock, men flyttar inte runt som alla andra musmattor envisas att göra. Och musen glider så lätt att man kan blåsa den runt på musmattan...

Men du kanske har något bättre, som håller?

Angående Razer så var den Deathadder musen jag använde för år sedan inte helt dum, men den passar inte direkt den form jag letar efter i en mus för tillfället, föredrar stora klumpiga möss för palm-grip istället för claw-grip.

Sedan så har jag haft andra produkter som ett Razer headset som jag inte kommer ihåg vilket det var, tyckte inte det satt bra och tyckte det var dåligt ljud. Sedan har jag haft en Razer Mamba.. Nagi? Något i den stilen, funkade väl bra en stund innan den började glappa, tyckte inte formen på den var bra heller så skaffade en annan mus då.

Har också testat Razer Ouroboros vilket jag måste säga är den jävla sämsta musen jag någonsin testat, den dyraste också för den delen. Skrev ett inlägg här för.. vet inte hur länge sedan men kan sammanfatta det jag kommer ihåg: 1) Dålig byggkvalite 2) Ej skön hur jag än ställde in den 3) Slutade att fungera i x sekunder efter man byter DPI, sedan hackar den i y sekunder <- Händer om man använder "clutch"/"sniper" knapp också... 4) Kommer ej ihåg exakt hur det var men antigen så fungerade inte trådat korrekt eller så fungerade inte trådlöst korrekt... kommer ej ihåg och orkar inte leta upp mitt gamla inlägg. Nej vänt juste, 5) När jag tog upp dessa problem med Razer support så var de allt annat än hjälpsamma, på något sätt så förnekade de problemen men sade också att flera upplevde vad jag upplevde.... orkade inte bråka så lämnade tillbaka musen till återförsäljaren.

Om jag har något bättre än vad du har är nog mer av en smaksak, bättre för dig? Låter inte som det, men bättre för mig? Ja.

Har haft en Func Surface 1030 XL som musmatta i några månader, absolut inte den bästa musmattan jag använt, tyckte den hade för lite friktion (lite friktion verkar vara något du gillar, inget för mig dock, tycker jag bara tappar kontroll då) och sedan så har den nu också börjat bli ojämn och nött. Har nu bytt till en SteelSeries Qck Heavy då den enligt vissa tester ska ha mer friktion, har bara haft den i några veckor hittills men tycker den är mjuk och skön att använda (Func musmattan var hård vilket inte var skönt) den har också mer friktion än min tidigare musmatta vilket jag uppskattar och känner att jag inte överkompenserar lika mycket eller vad det nu heter. Hållbarheten på denna matta vet jag inte, hoppas den är bra dock.

Mus har jag inte hittat någon som passar mig 100% men den närmaste på form och känsla samt sensor är Mionix 7000, saknas bara clutch/sniper knapp för mig =/ Hur bra den håller vet jag inte heller, har inte haft den allt för länge, känns kanske inte som att man vill slå den i bordet om man säger så, men känns fortfarande rätt bra i alla fall.

Så för att sammanfatta så verkar det som att vi letar efter olika saker i möss/musmattor, vilket är okej, smaksak helt enkelt.

P.S: Min medicin påverkar mig lite, om texten ovan är oklar på något sätt så ber jag om ursäkt.

Permalänk
Medlem

Som jag har längtat.
Framtidens polisbilar kommer ha RGB tangetbord på taken och RGB musmattor som skyd för backspeglarna. En ny färgnyans per utryckningstypp. Kan det bli bättre?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk

Jag fortsätter med min musmatta från Wettex. De är billiga, och man får flera färger att välja bland i förpackningen. De med färger man inte gillar kan man använda som torktrasor i köket eller badrummet.

Permalänk
Medlem

Det är alltså samma skitmjukvara som allt annat från Razer. Varken Linux-stöd eller vettiga apier och dessutom kräver att du är uppkopplad för att det ska fungera. (Nu har de faktiskt lagt in ett offline-läge i Synapsis, men det tog några år).
Borde stå stora varningar på alla produkter från det där företaget.

Första musmattan med krav på internetuppkoppling?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Miikks:

Ansiktspalm...

Hur ser en sådan ut?

Ett träd med ansikte likt de i Game of Thrones kanske, fast som en palm istället?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miikks:

"Inga mer klydd med tjocka sladdar, väger lite, men ändå balanserade och inga usla Logitech trådlöst skit." Ansiktspalm...

Heh, jag var lite fredags-trött, så dålig formulering ftw

Jag har länge hatat sladdarna till många möss. De är styva, i vägen och ofta alldeles för korta. Vet inte varför så få tillverkare satsat så lite på bra sladdar, då det påverkar hela musens behaglighet.
Efter att ha kört alla möjliga microsoft möss, logitech möss osv (med sladd) så blev jag till slut trött på det och satsade ca 1000kr på en logitech MX700 trådlös mus på den gamla tiden.
Aldrig haft så mycket problem... Den krocka med allt och alla andra trådlösa saker. Wifi slog ut den, men när den väl fungerade så "fastnade den" och klarade inte snabba rörelser, alls.
Så jag testa MX900, med bluetooth, i hopp om att det skulle bli bättre. Enorma fördröjningar, och den tappade kontakt rätt ofta, så man fick synka om dem.

Där efter fick jag prova denna Razer mus med deras tunna, otroligt lätta sladd, även i den prisvärda musen som Krait var. Även om formen på den inte direkt passade mig, så blev jag kär i att jag kunde änteligen ha en datormus som inte hade sladd som var i vägen, men ändå fungerade som den skulle, till skillnad från trådlösa alternativ. Den var dessutom så lång att man kunde dra den ett varv extra runt skärm mm om man så önskade.

Skrivet av SanyaIV:

Så för att sammanfatta så verkar det som att vi letar efter olika saker i möss/musmattor, vilket är okej, smaksak helt enkelt.

Då förstår jag.
Jo, Razer som allmänt märke är jag också ibland lite skeptiskt till. Har inte provat hörlurar, men läst en del som har problem.

Jag får musarm och ont om musen väger för mycket. Och som det är nu, kan jag "sikta" med fingrarna, i extremt liten rörelse, där jag "spänner den mellan fingrarna och tummen. För att snabbt vända mig om helt utan att handen måste flytta tungt. Blir som att ha 2 olika DPIer i samma mus. Så för mig fungerar det klockrent.

Tror det har lite att göra med om man lägger handen helt på musen, eller bara använder fingrarna.
Men sen är det som du säger, olika behov och smak.

Permalänk
Medlem

@milky81: http://www.aliexpress.com/item/Free-Shipping-Flowing-light-vi...

Det står att den inte finns tillgänglig längre. Men det finns tusen andra som säljer liknande. Så det är bara att söka där.
Kineserna har fan allt man önskar sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

@milky81: http://www.aliexpress.com/item/Free-Shipping-Flowing-light-vi...

Det står att den inte finns tillgänglig längre. Men det finns tusen andra som säljer liknande. Så det är bara att söka där.
Kineserna har fan allt man önskar sig.

Hehe okej. Tackar för svar!

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem

Aldrig mer Razer igen. Den gamle musen jag hade för ett par ar sedan, ligger fortfarande pa grannhusets tak i berlin, där jag bodde för ett par ar sedan. Dock vet jag ej om grannen har problem med möss i källaren ochsa.
Den bästa musen jag hittils hade, var en Logitech MX 500. Tillsammans med Steelseries harda musmatta av SK Gaming edition, var det en oslagbar kombination. Tyvär slet den musmattan ut till totalt obrukbar skick efter typ 6 ar.
Nu har jag en musmatta av märket revoltec. Ytan själva är jag ganska nöjd med, men att dess soft rubber som den har pa undersidan, bular uppat (det är en mjuk musmatta). Det gör mig förbannad. Vissa möss jag har (bland annat contagion RAT7), hoppar hej vilt med muspekaren pa skärmen pga det.
Just nu kör jag en billigast mus av märket genius pa den, för den verkar vara enda musen jag har för tillfället som klarar av den dära berg och dalbana pa revoltec mattan.
Steelseries at folket säger jag bara.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Inaktiv

Kan man endast beställa via razers hemsida just nu för jag vill köpa den musmattan, hittar inte den på prisjakt så verkar som att man bara kan förbeställa via razers hemsida?