Varning för användare *bort*

Permalänk
Medlem

Varning för användare *bort*

Hej!

En användare vid namn *bort* säljer varor på sweclockors som han tar betalt för men sedan inte skickar. Det förefaller som ett stort antal medlemmar på Sweclockers som är drabbade.

*bort*

Vore bra om vi kunde se hur stor omfattningen är för såväl oss, sweclo samt eventuellt polisen.

Handlade: Defekt iPhone6 plus
pris: 2500
datum för överföring: 2015-05-18

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Remmer:

Hej!

En användare vid namn *bort* säljer varor på sweclockors som han tar betalt för men sedan inte skickar. Det förefaller som ett stort antal medlemmar på Sweclockers som är drabbade.

*bort*

Vore bra om vi kunde se hur stor omfattningen är för såväl oss, sweclo samt eventuellt polisen.

Handlade: Defekt iPhone6 plus
pris: 2500
datum för överföring: 2015-05-18

Jag köpte iPhone 6 Plus defekt och betalade 2.250.- om jag kommer ihåg rätt. Orkar nog inte ödsla energi på detta utan låter polisen sköta det. Tråkigt för farsan dock som jag skulle laga och sälja vidare mobilen till, han blev lite besviken att han är fast med sin gamla fortfarande.

Ni som var hem till den här personen och faktiskt köpte grejer, jag betalar 500.- för adressen.

E: Lägger till att han hette *bort* förut, tror jag.

Permalänk
Medlem

Verkar som att en moderator var hemma vid honom, konspiration?
*bort*

Sweclockers bör kunna hjälpa vid polisanmälan för att sätta dit han. Ni har kontaktat både polis och Sweclockers?.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av str8forthakill:

Verkar som att en moderator var hemma vid honom, konspiration?
*bort*

Sweclockers bör kunna hjälpa vid polisanmälan för att sätta dit han. Ni har kontaktat både polis och Sweclockers?.

Här är en som fick en Xbox One via frakt, dock bara 11 posts på det kontot.
*bort*

Så det verkar ju lite konstigt det hela. Vet dock minst 1 person som inte fått Routern han köpte av användaren.
Nej, jag har inte kontaktat Sweclockers. Eftersom jag betalt till ett bankkonto så är det nog inte så svårt för polisen att lista ut vem som fått pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Remmer:

Hej!

En användare vid namn *bort* säljer varor på sweclockors som han tar betalt för men sedan inte skickar. Det förefaller som ett stort antal medlemmar på Sweclockers som är drabbade.

*bort*

Vore bra om vi kunde se hur stor omfattningen är för såväl oss, sweclo samt eventuellt polisen.

Handlade: Defekt iPhone6 plus
pris: 2500
datum för överföring: 2015-05-18

Skrivet av str8forthakill:

Verkar som att en moderator var hemma vid honom, konspiration?
*bort*

Sweclockers bör kunna hjälpa vid polisanmälan för att sätta dit han. Ni har kontaktat både polis och Sweclockers?.

Skrivet av AKB48:

Här är en som fick en Xbox One via frakt, dock bara 11 posts på det kontot.
*bort*

Så det verkar ju lite konstigt det hela. Vet dock minst 1 person som inte fått Routern han köpte av användaren.
Nej, jag har inte kontaktat Sweclockers. Eftersom jag betalt till ett bankkonto så är det nog inte så svårt för polisen att lista ut vem som fått pengarna.

Jag skulle luta lite åt konspiration med tanke på deras två posts. Båda efter varandra med snarlika kommentarer i samma ordning.

Tar ni en titt *bort* (dit str8forthakill länkar) är exakt ordval detsamma (gult), och det med rött är detsamma för båda där Larry glömt bytta säljare till köpare.

EDIT: lugna er, jag var inte allvarlig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snigeln Bert:

Jag skulle luta lite åt konspiration med tanke på deras två posts. Båda efter varandra med snarlika kommentarer i samma ordning.

Tar ni en titt *bort* (dit str8forthakill länkar) är exakt ordval detsamma (gult), och det med rött är detsamma för båda där Larry glömt bytta säljare till köpare.

Jag tror mest på att han var slö och kopierade exakt samma med liten konfiguration.

Permalänk
Medlem

Jag skrev konspiration som ett skämt inget seriöst, syftade mer på med tanke på att dem har haft kontakt i verkliga livet så bör denna polisanmälan gå som smort. Har bedrägeri begåtts på Sweclockers så vill nog Sweclockers få reda på det med.

Permalänk
Avstängd

Jag vill inte lägga ut min konversation med *bort* utan tillåtelse men frågade han innan jag förde över pengarna om *bort* var en trevlig figur och fick svaret att han var mycket seriös och trevlig.

Det tillsammans med medlem sedan 2002 fick mig att betala i förskott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AKB48:

Jag tror mest på att han var slö och kopierade exakt samma med liten konfiguration.

Skrivet av str8forthakill:

Jag skrev konspiration som ett skämt inget seriöst, syftade mer på med tanke på att dem har haft kontakt i verkliga livet så bör denna polisanmälan gå som smort. Har bedrägeri begåtts på Sweclockers så vill nog Sweclockers få reda på det med.

Förlåt om jag var lite otydlig men gjorde bilden mest på skämt. Inte skulle jag tro att någon användare konspirerade med en moderator på SweC om bedrägeri Tydligt att det är copy paste.

Permalänk
Medlem

@AKB48:
Visar bara att man inte kan lita på någon

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Jag har låst tråden och redigerat bort vissa uppgifter om användarnamn med hänsyn till den här forumdelens regler om personuppgifter och liknande information, se https://www.sweclockers.com/forum/trad/972938.

Den som blivit utsatt för bedrägeri eller andra brott bör först och främst anmäla det till polisen. Om SweClockers på något sätt är inblandat, är det också lämpligt att kontakta oss via http://www.sweclockers.com/kontakt. Då kan vi vidta lämpliga åtgärder mot den berörda användaren. På begäran av polisen lämnar vi ut de relevanta uppgifter som vi kan tänkas ha tillgång till.