Nyköpt dator: datorn fryser fast och får svarar inte meddelande

Permalänk
Medlem

Nyköpt dator: datorn fryser fast och får svarar inte meddelande

Köpt en ny dator 6 månader gammal, varför får man frysningar och svarar inte meddelande med bla 4790K processor?

OK jag får det med min 8 år äldre dator och Intel 8500 processor men lite borde man kunna kräva?

Lite störande så pass simpla saker som att gå in på tex youtube så kan webbläsaren frysa eller ska man kopiera större mängd data kan ja få svarar inte meddelande under tiden

Permalänk

Välkommen till klubben FWA (Frustrerade Windows Användare) !. Det kan vara Adobe Flash eller bara dåliga drivrutiner. Jag var tvungen att lägga in tillägget "Adblock Plus" i Firefox för att inte Flash reklam skulle låsa upp Windows.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Kan vara något program som strular (t.ex flash som Waxinator föreslår), en dålig hårddisk, trasigt minne, virus eller något helt annat.
Med så lite information du ger om problemet är det svårt att säga så mycket mer.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waxinator:

Välkommen till klubben FWA (Frustrerade Windows Användare) !. Det kan vara Adobe Flash eller bara dåliga drivrutiner. Jag var tvungen att lägga in tillägget "Adblock Plus" i Firefox för att inte Flash reklam skulle låsa upp Windows.

Jag har haft stora problem med FF och plug in container flash i ett par år nu, kan ju vara en sån sak, kör också adlbock har även ändrat i inställningar på flash

Ändå får jag felmeddelande med plug in container

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Kan vara något program som strular (t.ex flash som Waxinator föreslår), en dålig hårddisk, trasigt minne, virus eller något helt annat.
Med så lite information du ger om problemet är det svårt att säga så mycket mer.

Kör med comodo som jag tycker är hyfsat bra varnar mig inte för något virus

Kör samsung ssd 840 vet att de har dåligt rykte och WD, tror inte de skulle bli dåliga efter 6 månader? Hur ska man testa minne om det är dåligt?