Permalänk
Medlem

Felaktig vara

Jag köpte en produkt på CDON som nu visade sig vara fel kön (kvinna). Har kontaktat CDON och väntar på svar vad man ska göra härnäst. Förpackningen är öppnad (är det här plombering?) Har jag brutit plomberingen?

På deras frågor och svar står det:
Observera att produkten du skickar tillbaka måste vara oanvänd. Om plombering finns, ska denna vara obruten.

Permalänk
Inaktiv

"(är det här plombering?)"

Hur kan vi veta det, du har inte visat vad du menar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

"(är det här plombering?)"

Hur kan vi veta det, du har inte visat vad du menar?

Det är herrkläder men fick för kvinna.

Permalänk
Avstängd

En kvinna är alltid en kvinna. Är du man så är inte en kvinna fel kön. 😀😀

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd

En bild säger mer än tusen ord, och när du endast skriver ett par röriga meningar betyder en bild allt.
Men om jag ska försöka tolka det gissar jag på att kläder bör gå att skicka tillbaks oavsett plombering (man måste väl kunna testa om kläderna passar och sedan skicka tillbaks om det är helt knas?), men har ingen direkt erfarenhet av att köpa kläder online.
Speciellt när du fått fel plagg än det du beställt bör det ju knappast orsaka problem.

Permalänk
Medlem

Har du fått en annan vara än vad du beställt spelar det ingen roll om plomberingen är bruten, men du måste reklamera köpet istället för att använda din ångerrätt.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Avstängd

@Superlight:
Han menar att du inte la upp en bild eller liknande

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Bra, tack för svaret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Bra, tack för svaret.

Kan du inte bara returnera? Med returrätten har man rätt att prova varan (dvs. bryta plomberingen/förpackningen och testa den) och om du inte skulle gilla den/den inte passar så kan du returnera den inom 14 dagar från och med datumet du hämtade ut paketet från posten.

Annars låter det även som att det är deras fel och inte ditt Om det är ditt fel bör du ändå kunna returnera, jag ser ingen orsak varför det inte skulle gå.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Kan du inte bara returnera? Med returrätten har man rätt att prova varan (dvs. bryta plomberingen/förpackningen och testa den) och om du inte skulle gilla den/den inte passar så kan du returnera den inom 14 dagar från och med datumet du hämtade ut paketet från posten.

Annars låter det även som att det är deras fel och inte ditt Om det är ditt fel bör du ändå kunna returnera, jag ser ingen orsak varför det inte skulle gå.

Jo, jag ska returnera den. Väntar på instruktioner från CDON hur det skall göras. Tror att de har lagt fel plagg. På plagget står det "kvinna" men på dragkedjan hänger det lilla pappret med pris på. Där står det "herr."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Jo, jag ska returnera den. Väntar på instruktioner från CDON hur det skall göras. Tror att de har lagt fel plagg. På plagget står det "kvinna" men på dragkedjan hänger det lilla pappret med pris på. Där står det "herr."

Kan du inte länka till produkten som du har köpt?

Men är det så att du beställt en herrmodell, och du har fått en dammodell så är det klart att du skall få byta.

OM det är så att lappen visar "herr" men i plagget står det "dam" då är det nog tillverkaren som har märkt fel, och inget som CDON direkt kan klandras för.

Risken är dock att du får samma vara igen om de har en större batch som är felmärkt.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Använd lagstadagd ångerrätt för internetköp. Ska kvitta om plombering är bruten ifall varan är i nyskick.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Avstängd

Vissa varor är undantagna den regeln, exempelvis underkläder och hygien artiklar.
Dock så har kunden i detta fall fått fel produkt skickad till sig och då är det ett reklamations ärende.

Skrivet av XFTality:

Kan du inte bara returnera? Med returrätten har man rätt att prova varan (dvs. bryta plomberingen/förpackningen och testa den) och om du inte skulle gilla den/den inte passar så kan du returnera den inom 14 dagar från och med datumet du hämtade ut paketet från posten.

Annars låter det även som att det är deras fel och inte ditt Om det är ditt fel bör du ändå kunna returnera, jag ser ingen orsak varför det inte skulle gå.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ