Func KB-420 MX Red eller Razer Blackwidow 2014

Permalänk
Medlem

Func KB-420 MX Red eller Razer Blackwidow 2014

Hej.

Jag undrar vilket tangentbord som är bäst för gaming m.m. Jag vill ha ett bra tangentbord som håller länge och är lätt att städa ur. Jag har kollat på reviews på Youtube och sett att Razer har egna mekaniska switchar och använder inte längre Cherry MX det här undrar jag förstås om Razers är bättre än Cherrys eller tvärtom. Jag undrar också vilken switch jag ska välja över Red, Brown eller Blue på KB-420.

Tack på förhand

dookey.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar att du undviker Razers produkter då de inte direkt kan anklagas för att vara pålitliga och hållbara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@dookey: Jag var jättenöjd med mitt func i 1 år, sen råkade jag ha sönder det haha. Rekommenderar det starkt!

Visa signatur

Intel core i5 4690k 4.5Ghz | 2st EVGA GTX 970 SC | Corsair Vengeance 1600MHz 4Gb x4 | Corsair GT SSD 120Gb, 3 st hdds 1tb|1tb|300gb | HAF X | Corsair TX750M | Gigabyte z97x-Gaming 3 |

Permalänk
Avstängd

Jag har ett func-420 och det fungerar väl helt ok.

Har även testat razers och tror inte kvalitén på just tangentbordet är nämnvärt dåligt.
Det är grönt,ganska tungt och har 5st knappar som sitter i vägen som ingen använder sedan sitter knapparna helt snett jämfört med vanliga tangentbord t.ex f1,f2 etc.

Permalänk
Medlem

Tack för responsen! Jag ska nog pallra mig iväg och köpa Func tangentbordet!