Permalänk

Passar be quiet! Dark Rock 3?

Hallå grabbar!

Har lite svårt med att hitta lite info om just detta så tänkte att då kan jag lika väl posta här!

Tänkte köpa mig en be quiet! Dark Rock 3, men är lite osäker om det passar utan att behöva offra en RAMslot.
Jag har sett att man kan "höja" fläkten på Kylaren och enligt Reviewers på Youtube så ska det inte ha någon störra verkan på kylningen.

Jag sitter på ett Asus ROG Maximus VI Gene:
http://www.asus.com/se/Motherboards/MAXIMUS_VI_GENE/

Och ett par röda Corsair Vengeance PRO:
http://www.corsair.com/se-fi/vengeance-pro-series-16gb-2-x-8g...

Tacksam för svar

Permalänk
Avstängd

Beror helt på i vilka slots du satt minnena, i värsta fall får du flytta minnena.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Skrivet av Peppar2014:

Beror helt på i vilka slots du satt minnena, i värsta fall får du flytta minnena.

Det är just det jag skulle vilja slippa, om jag vill ha 2 minnen till :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HoffmannSwe:

Det är just det jag skulle vilja slippa, om jag vill ha 2 minnen till :/

Då skulle jag kollat på en kylare som har tillräckligt bra frigång över standardminnen. vengeance pro är standardminnen.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Skrivet av Peppar2014:

Då skulle jag kollat på en kylare som har tillräckligt bra frigång över standardminnen. vengeance pro är standardminnen.

Tack för tipset

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HoffmannSwe:

Tack för tipset

Phanteks PT-TC14PE om du har utrymme i chassit, annars En slim kylare från Noctua t.ex NH-U1xS.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Kan konstatera att fläkten på min dark rock pro 2 kan flyttas väldigt mycket. Bör vara samma på dark rock 3.

Permalänk
Skrivet av foxzox7:

Kan konstatera att fläkten på min dark rock pro 2 kan flyttas väldigt mycket. Bör vara samma på dark rock 3.

Tillräckligt så att du får under ett standardminne under?

Permalänk
Skrivet av Peppar2014:

Phanteks PT-TC14PE om du har utrymme i chassit, annars En slim kylare från Noctua t.ex NH-U1xS.

Tack för tipset, ska kolla upp dom med

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoffmannSwe:

Tillräckligt så att du får under ett standardminne under?

Alltså den kan flyttas minst 3cm. Men jag vågar inte lova att standard minnen passar under.

Permalänk

Ok Grabbar!

Hittade precis en ny Installationsvideo på Youtube angående Dark Rock 3, och han berättade att små RAM går in, skulle man köra standard RAM så får man flytta ut fläkten lite grann, och stora RAM passar i princip inte alls, för då var man tvungen att flytta ut fläkten så pass mycket att man tappar massa effekt. Så, jag hoppas det han säger stämmer, men det återstår ju att se.
Tack för all hjälp Grabbar!

Videon för dom som undrar (han nämner det 11.20 in i klippet):
https://www.youtube.com/watch?v=3Hsx4k2mRUc