Permalänk
Medlem

Bästa kontorsmusen?

Har kikat lite på Microsoft nysläppta Logitech MX Master men verkar som folk inte är helt nöjda med positionen på "bakåtknappen" och säger att dom hellre föredrar Logitech Performance MX.

Ergonomi och funktionalitet är prio ett! Pris spelar ingen roll.

Vilken är den i särklass bästa kontorsmusen enligt er?

Mvh Glenn

Permalänk
Medlem

Egentligen kommer det inte spela någon roll vad vi tycker är den bästa, det hjälper knappast dig ändå. Alla har ju olika åsikter. Du kan ju kolla på prisjakt så ser du vilka som är mest poppis, då får du ju ett större urval av folk som tycker till också.

Åk till något ställe som har massa olika möss då du kan klämma och känna. Mediamarkt brukar jag åka till för sånt.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Inaktiv

Kontorsmus, spelmus. Same shit, different names.

Permalänk
Medlem

Jonas verkade ju gilla MX Master väldigt mycket, klagade dock också på knapparna.
Du får väl tänka efter hur ofta du använder de knapparna etc. De sitter ju konstigt som en kompromiss för scrollhjulet på sidan.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Hej Glenn

Jag använde länge en: Evoluent VerticalMouse sen sist har det kommit en uppsjö med modeller, jag hade en Wired, men idag fixar du enkelt en trådlös. Kan också rekommendera: Logitech Mx1000 då jag upplevde den lite större och man kunde vila handen bra.

Lycka till, som sagt gaming eller inte ha en du kommer använda mycket och kör på det. Har du höj sänkbart bord rekommenderar jag starkt en "Verticalmouse"

//Azathoth

Permalänk
Medlem

Du har nog blandat ihop Microsoft med Logitech

Men som blade80 säger så är det rätt svårt att rekommendera en bra kontorsmus, det beror ju mycket på hur du använder din mus. Själv har jag i alla fall en Logitech Performance MX som jag är mycket nöjd med (min favorit är egentligen MX1100, men det går inte att få tag på längre ). Den kunde haft lite längre batteritid bara, man får ladda den en gång i veckan eller så. MX Master är säkert också en väldigt bra mus, men placeringen av tumhjulet är en katastrof för mig eftersom jag använder sidoknapparna mycket. Men som sagt, det bästa är att du går till Elgiganten eller Mediamarkt och klämmer lite på några hamstrar.

Permalänk
Medlem

Jag använder också Performance MX både på jobbet och hemma och är mycket nöjd. Det absolut bästa tycker jag är scrollhjulet med dess frirullningsfunktion. Jag köpte en ny gamingmus hem, men jag bytte tillbaka till MX:en efter en dag pga saknaden av scrollhjulet.

Permalänk
Medlem

Jag tycker Logitech M705 fungerar utmärkt som kontorsmus. Går att "låsa upp" scrollen ifall man vill scrolla långa dokument (eller fördriva tid ). Sedan är den trådlös och har väldigt bra batteritid. Har inte bytt batteri på iallafall 2år minst.

Annars är det väl den som man tycker är skön, kan lika gärna vara en "spelmus". Bestäm dig om den ska vara trådlös, trådad, vad den behöver för knappar etc. Sedan ger du dig ut och testar ett par om du har möjlighet, välj den som du tycker mest om!

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk
Medlem

Jag kör på en Performance MX, skulle kört en MX Master om jag köpt idag, riktigt skönt med en stor och rejäl mus för produktivitet

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Fick bli en MX Master och ett par Gunnar glajjor

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Fick bli en MX Master och ett par Gunnar glajjor

Återkom gärna med en liten snabbrecension

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

@Sheik Yerbouti: Försändelsen inkommer inte i lager förens en månad så snabbrecensionen får vänta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

@Sheik Yerbouti: Försändelsen inkommer inte i lager förens en månad så snabbrecensionen får vänta!

Ouch, inte kul. Aja, det finns väl alltid någon annan teknik att hålla sig underhållen med till den hittar hem

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?