Permalänk

Har ni några förslag ang. internet?

Tjenare boys, allt bra?

I sommar ska jag och mina päron till vårat sommarställe, detta innebär att jag ej kommer ha något internet då man inte kan ta med vårat wifi eftersom comhem har typ fastighets uttag som betyder att de endast går att ha routern i ett comhem uttag som bara vissa fastigheter har.

Men till saken, självklart vill jag kunna lira cs matcher under regninga sommardagar och sitta skype med polare!
Så jag tänkte att jag helt enkelt får lägga upp lite pengar för att kunna köpa en router / nätsticka som jag kan ha under sommarlovet.
Har ni några tips på de billigaste alternativet och vilket företag? telia, comhem osv.

Att tillägga är väl att jag ej är beredd att betala över 3000 för att kunna vara uppkopplad just under sommarlovet.
Alla svar uppskattas!

Tack för mig,
pacha

Permalänk
Avstängd

Har du en smartphone kan du använda den som router. Antingen om du köper till mer datatrafik till ditt abonnemang (om inte den trafik du har räcker) eller om du helt enkelt köper ett "mobilt bredband" kontantkort av något slag.

Permalänk
Medlem

Ett obundet mobilt bredband med 20gb eller mer surf/månad. Kolla hur täckningen ser ut där ni har stugan innan dock!

Nästan ett krav på 4G om det ska fungera till t ex cs. Förvänta dig inga underverk dock

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

http://www.tele2.se/handla/mobilt-bredband-4g/
Tele2 har iaf ingen bindningstid. Ingen aning om hur det ser ut hos dom andra.

Permalänk
Medlem

Telia har också utan bindningstid, tror tele2 är billigare dock. Kolla täckningskartorna hos respektive operatör och beställ det som ser bäst ut. Kom ihåg att säg upp det tills när du ska hem, gör det gärna någon dag efter du tecknat det då vissa operatörer har 3 månaders uppsägningstid (telia har bara 1).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

http://www.tele2.se/handla/mobilt-bredband-4g/
Tele2 har iaf ingen bindningstid. Ingen aning om hur det ser ut hos dom andra.

De har dock uppsägningstid fortfarande, bättre då att köra på tex Hallon som inte har något av det. Sedan är det bara att hoppas att det finns skaplig täckning med operatören man väljer, vilket oftast är högst varierande från plats till plats vad som fungerar bäst och sämst (innan någon hävdar att Telia eller Tele2 är "bäst"). Täckningskartor kan ge ett hum, men det är inte någon garanti.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Det absolut viktigaste är att ta reda på vilken operatör som har bäst 4G-täckning vid er sommarstuga.