Permalänk
Medlem

Kan jag överklocka det här?

Som rubriken lyder, jag undrar helt enkelt om jag kan överklocka med det här, samt hur mycket.

Specs:
AMD fx 8320 3,5 ghz
antec 620 h20 cooler
GA-970A-DS3 moderkort

Permalänk
Hjälpsam

1. Ja
2. Testa - Alla system är olika och beror på en mängd variabler. Bara att läsa lite guider och sätta igång och testa hur långt du kommer stabil och inom rimliga temperaturer.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

1. Ja
2. Testa - Alla system är olika och beror på en mängd variabler. Bara att läsa lite guider och sätta igång och testa hur långt du kommer stabil och inom rimliga temperaturer.

Jo, jag har provat lite överklockning och till en början fungerade allt bra. Efter ett tag så kom ett pipljud och prestandan gick ner i botten. Super konstigt. Ingen bluescreen, aldrig över 60 grader, inga konstiga program i aktiviteshanteraren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simonos:

Jo, jag har provat lite överklockning och till en början fungerade allt bra. Efter ett tag så kom ett pipljud och prestandan gick ner i botten. Super konstigt. Ingen bluescreen, aldrig över 60 grader, inga konstiga program i aktiviteshanteraren.

Inget på moderkortet som blir för varmt?
Nätagg?

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Medlem

Överklocka inte för mycket bara. Mosfet på moderkortet har ingen kylning alls.