Permalänk
Medlem

Försvunnen enhet

Hej,

Jag installerade en ny Win 7 version idag.
Allt har fungerat bra.
Men en enhet på en av mina hårddiskar har försvunnit.
Har en 2 TB Samsung hårddisk som jag delat i 2 enheter.
Nu är den ena försvunnen i enhetshanteraren.

Hur kan jag hitta den??

Eijhune

Permalänk
Medlem

Den har nog inte fått en enhetsbetäcking bara. Du ska till Disk Hanteraren. Högerklicka på den här datorn, välj hantera, sen i det nya fönstret leta reda på disk hanteraren. Där har du en lista med enheter. Leta reda på den som fattas och högerklicka på den och välj ändra enhets bokstav eller något liknande. på eng (change drive letter and paths...) Där lägger du till en ny alt ändrar om den har samma som t.ex en nätverks enhet. Borde lösa problem.

Edit:
Hur menar du "delat i 2 enheter"?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilssonbenjamin:

Funkar inte.

Skrivet av hACmAn:

Hur menar du "delat i 2 enheter"?

Gissningsvis 2 partitioner varav den ena fått en enhetsbokstav men inte den andra.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Funkar inte.

Gissningsvis 2 partitioner varav den ena fått en enhetsbokstav men inte den andra.

Jo är lite det jag ville veta. Då de aldrig syns som fler diskar i enhetshanteraren om man har fler partitioner.

I dishanteraren har du nog 2 stora områden på disken. Applicera det jag skrev tidigare på den som ser ut att fattas.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen det funkade!!

Mvh Eijhune