AMD Radeon "Hawaii" överklockas, får 8 GB GDDR5 och uppgår i 300-serien

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

När AMD totalt ignorerar oss med lite äldre grafikkretsar (HD 6xxx-serien och före) och släpper drivrutiner som varken klarar 60fps på youtube eller visar gröna videos så blir man rakt ut sagt förbannad. AMD har egentligen aldrig varit särskilt duktiga på drivrutiner även om de bättrat sig på senare år. Har aldrig haft sådana strul som när jag ägde Nvidia kort.

Detta är sista gången jag går AMD.

Bye bye!

Var tvungen att kontrollera då jag har ett 3870 kort i en av mina datorer och youtube i 60fps fungerar för mig (både i 720p och 1080p), jag har inte heller sett tendens till gröna videos.

Visa signatur

/havoc

Permalänk

Rätt säker på att problemet är Video Decodern. 3870 vet ja inte äns har det?

Va ja kan säga som har ett 6970 (otroligt besvärligt kort overall tyvärr;() är så här.

Det hade problem med Decoder och OpenCL rätt långt tag efter lansering, var random ibland och vissa kunde man reproducera (Krashar eller bara strul).

I dagsläget är enda problemet att Video Decodern (för H.264) är för svag för 60fps (Youtube kvalité) tror jag.

Så om jag har Decodern på (Hardware Acceleration) så kommer det hacka.
Det blir i princip så här.

Flyt några sekunder -> Frys, hopp (i videon alltså).
Så är helt enkelt decodern som inte klarar av det. Den kan buffra lite och ha flyt i början, men sen hinner den inte med datan (Decodern är segare en uppspelningen).

Ja tror inte detta kan fixas i Drivrutiner, vi får tänka att 60fps 1080p inte var på måltavlan 2010:)
(Förövrigt är Decodern fruktansvärt seg vilket som, men aa 2010, man får vara realistisk;P).

//Hoppas detta sprider lite ljus över problemet;D

Permalänk
Medlem

Sweclockers:
Måste ni skriva VARTENDA grej som händer runt AMD?

Rubrik - "AMD-anställd spillde kaffe på skjortan."
Textinnehåll - "Det var vid 9-tiden i morse som James stötte i muggen i bordet efter att när han just fått reda på att 300-serien skjuts upp en vecka. James jobbar som tekniker på AMD som lanserar Radeon 300-serien juni. Utöver det väntas lansering av Fiji, som blir AMD's "haloprodukt" och kommer med en ultrabred 4096-bitars minnesbuss, men till ett pris av en strömtörst på whopping 375 WATT!"

Det känns som att ni gör allt för att hitta den minsta lilla nyhet bara för att kunna skriva samma och samma och samma i vartenda nyhet. Asså jag orkar inte!

Kan ni inte bara vänta tills det finns något att skriva om?

Permalänk
Skrivet av Zero Walker:

Rätt säker på att problemet är Video Decodern. 3870 vet ja inte äns har det?

Va ja kan säga som har ett 6970 (otroligt besvärligt kort overall tyvärr;() är så här.

Det hade problem med Decoder och OpenCL rätt långt tag efter lansering, var random ibland och vissa kunde man reproducera (Krashar eller bara strul).

I dagsläget är enda problemet att Video Decodern (för H.264) är för svag för 60fps (Youtube kvalité) tror jag.

Så om jag har Decodern på (Hardware Acceleration) så kommer det hacka.
Det blir i princip så här.

Flyt några sekunder -> Frys, hopp (i videon alltså).
Så är helt enkelt decodern som inte klarar av det. Den kan buffra lite och ha flyt i början, men sen hinner den inte med datan (Decodern är segare en uppspelningen).

Ja tror inte detta kan fixas i Drivrutiner, vi får tänka att 60fps 1080p inte var på måltavlan 2010:)
(Förövrigt är Decodern fruktansvärt seg vilket som, men aa 2010, man får vara realistisk;P).

//Hoppas detta sprider lite ljus över problemet;D

Tror faktiskt att 6000serien är det som har problemet 7000 serien hade det i ett kort tag, men verkar vara löst helt. Men vissa med problem fortfarande påstås det.

Kan ju vara så dekodern är någon snick variant.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Lessismore:

Sweclockers:
Måste ni skriva VARTENDA grej som händer runt AMD?

Rubrik - "AMD-anställd spillde kaffe på skjortan."
Textinnehåll - "Det var vid 9-tiden i morse som James stötte i muggen i bordet efter att när han just fått reda på att 300-serien skjuts upp en vecka. James jobbar som tekniker på AMD som lanserar Radeon 300-serien juni. Utöver det väntas lansering av Fiji, som blir AMD's "haloprodukt" och kommer med en ultrabred 4096-bitars minnesbuss, men till ett pris av en strömtörst på whopping 375 WATT!"

Det känns som att ni gör allt för att hitta den minsta lilla nyhet bara för att kunna skriva samma och samma och samma i vartenda nyhet. Asså jag orkar inte!

Kan ni inte bara vänta tills det finns något att skriva om?

Lugn och fin nu.
Detta är faktiskt något.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |