Gothic 3 Copy protection driver is not installed

Permalänk
Medlem

Gothic 3 Copy protection driver is not installed

Hejsan!

Vill börja med att säga att jag inte är den mest tekniska, samt smarta när det kommer till lösningar vid liknande problem som dessa.

Beställde Gothic 3, ifrån Spelbutiken för ett par dagar sedan, fick det för en stund sedan. Installerade spelet, och skulle sedan starta det, så fick jag ett error-meddelande med texten ''Copy protection driver is not installed. Please execute the file Support/DrvSetup.exe on your CD/DVD to install the necesarry driver.''

Bild: http://i.imgur.com/zqcNx71.jpg

Jag har sedan försökt att Googla problemet, men har inte hittat den minsta lösning till detta

Nu vänder jag mig till er, som förhoppningsvis vet vad jag ska göra för att lösa detta.

Kan tillägga att jag har Windows 7 64bit.

Grafikkort - GTX 660

Processor - AMD Phenom (tm) II X6 1090T (6CPUs)

Mvh, Marcus.

Permalänk
Medlem

Har du testat att installera den filen?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

@Flygman: Nej det har jag inte gjort, är det alltså en fil (som jag även kan fixa ifrån Internet) som jag måste ha?

Som sagt, är inte ett dugg kunnig inom detta, haha.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wenko:

Hejsan!

Vill börja med att säga att jag inte är den mest tekniska, samt smarta när det kommer till lösningar vid liknande problem som dessa.

Beställde Gothic 3, ifrån Spelbutiken för ett par dagar sedan, fick det för en stund sedan. Installerade spelet, och skulle sedan starta det, så fick jag ett error-meddelande med texten ''Copy protection driver is not installed. Please execute the file Support/DrvSetup.exe on your CD/DVD to install the necesarry driver.''

Bild: http://i.imgur.com/zqcNx71.jpg

Jag har sedan försökt att Googla problemet, men har inte hittat den minsta lösning till detta

Nu vänder jag mig till er, som förhoppningsvis vet vad jag ska göra för att lösa detta.

Kan tillägga att jag har Windows 7 64bit.

Grafikkort - GTX 660

Processor - AMD Phenom (tm) II X6 1090T (6CPUs)

Mvh, Marcus.

Installera denna patch

http://forum.worldofplayers.de/forum/threads/1140053-Gothic-3...

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

@Rajat: Skall testas! Återkommer med resultat, tack!

Permalänk
Medlem

Det står att du ska gå in på skivans innehåll (högerklocka>öppna) i Windows, sedan leta upp filen "Support/DrvSetup.exe" och dubbelklicka på den.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

@Flygman: Hur hittar jag skivans innehåll i Windows då?

Permalänk
Medlem

@Flygman: Nevermind! Det var inget, hittade det

Permalänk
Medlem

@Flygman: Hittade filen och allt, dubbelklickar på den, får meddelandet: The Drivers require installation (with an administrator's account). Do you want to proceed now? Klickade såklart Ja, och fick sedan detta:

TAGES Drivers
Unable to proceed (error 577).

:'( orkar inte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wenko:

@Flygman: Hittade filen och allt, dubbelklickar på den, får meddelandet: The Drivers require installation (with an administrator's account). Do you want to proceed now? Klickade såklart Ja, och fick sedan detta:

TAGES Drivers
Unable to proceed (error 577).

:'( orkar inte.

Installerade du patchen?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

@Rajat: Håller på att ladda ned den (segt internet).

Vad skall jag göra när jag har laddat klart den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Installerade du patchen?

Håller på att ladda ned den (segt internet).

Vad skall jag göra när jag har laddat klart den?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wenko:

Håller på att ladda ned den (segt internet).

Vad skall jag göra när jag har laddat klart den?

Bara installera den

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wenko:

@Flygman: Hittade filen och allt, dubbelklickar på den, får meddelandet: The Drivers require installation (with an administrator's account). Do you want to proceed now? Klickade såklart Ja, och fick sedan detta:

TAGES Drivers
Unable to proceed (error 577).

:'( orkar inte.

Testa att högerklicka>starta som administratör. Annars om inte det fungerar kan du testa att köra den med några olika kompabilitetsinställningar, t.ex för windows xp, vista, 7 osv.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Bara installera den

Okej, återkommer när det är klart, tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Testa att högerklicka>starta som administratör. Annars om inte det fungerar kan du testa att köra den med några olika kompabilitetsinställningar, t.ex för windows xp, vista, 7 osv.

Har redan testat båda, inget fungerade :-/

Permalänk
Medlem

Comunity patchen är ett måste för Gothic 3 för tyvärr bröt utgivaren sitt avtal med Piranha Bytes så de hade aldrig tid att fixa alla extrema buggar spelet hade.

Med tanke på att det krånglar så för dig måste jag nog säga att det är kanske bäst att vänta till GOG eller Steam har spelet på rea.
https://www.gog.com/game/gothic_3
http://store.steampowered.com/app/39500/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Bara installera den

Fick faktiskt igång spelet nu! tack så sjukt mycket för att hjälp!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wenko:

Fick faktiskt igång spelet nu! tack så sjukt mycket för att hjälp!

Efter att du körde in patchen?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Efter att du körde in patchen?

Yesbox

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wenko:

Great

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.