Windows 10 lanseras i juli

Permalänk
Melding Plague

Windows 10 lanseras i juli

Löftet är att nästa version av Windows introduceras någon gång under sommarmånaderna. Nu pekar allt fler uppgifter mot att lanseringen äger rum framåt mitten eller slutet av juli.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Kommer avvakta med bytet.

Det lär garanterat vara en hel del strul i början när ett nytt OS lanserats. Och detta oavsett hur lång tid de har haft på sig för testning och dylikt.

Permalänk
Medlem

Ska bli trevligt att uppdatera win. Hoppa över 8an helt så suttit i 7an bra länge. Inte så dumt att det blir helt ny hårdvara oxå med skylake dessutom.
Hösten kommer bli trevlig men dyr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Då är frågan hur det funkar, måste man ha Windows 10 previewen installerad eller kommer man få ett mail om att man kan uppgradera när det är dags?

Permalänk

Hur blir det med aktiverings nycklar då? Om man skulle återställa sin dator vid ett senare tillfälle?

Visa signatur

I7 3770 | 2st R9 290 (Crossfire) | 32GB 1866Mhz Ram | Asus Rog Maximus IV Extreme | Cooler Master Nepton 280L | Cooler Master V1000 (1000W) | Cooler Master HAF XB Evo | 2st Seagate Barracuda 2TB 3.5 HDD's |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Verminator:

Kommer avvakta med bytet.

Det lär garanterat vara en hel del strul i början när ett nytt OS lanserats. Och detta oavsett hur lång tid de har haft på sig för testning och dylikt.

Det fungerar väldigt bra att köra idag. Jag har inte stött på några konstigheter. (Förutom att det kommer uppdateringar väldigt ofta och byter ut ikoner, navigation och annat.)

Men några buggar, krasher och sådant har inte hänt.

Permalänk
Medlem

Jag kommer uppgradera direkt. Börjar ändå bli dags för en omformatering, så då kan man lika gärna slänga in 10:an.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Ser att jag inte är ensam om att byta upp mig till Windows 10. Ser ut som alla skall göra detta

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Får se hur det blir med drivrutiner, speciellt för moderkortet. Sitter i dagsläget på ett Asus P8P67 WS Revolution B3 och det finns knappt drivrutiner till Windows 8, inget som uppdaterats på flera år.

Permalänk
Avstängd

Jag ska uppdatera mina datorer och alla jag känner som har datorer kommer jag tvinga på en uppdatering med

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd

äntligen snart

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Geeks Gaming

Måste ändå installera om datorn så lär göra de vid tillfälle när W10 släpps.
Men vet någon om det enbart är en uppgradering man kan göra med gratis saker eller kan man göra en ren ominstallation med de?

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Är mest nyfiken på hur själva uppdateringen ska gå till, vill köra en ren nyinstallation av Windows 10, inte bara få en "uppdatering" det är ganska ointressant.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ggustavsson:

Är mest nyfiken på hur själva uppdateringen ska gå till, vill köra en ren nyinstallation av Windows 10, inte bara få en "uppdatering" det är ganska ointressant.

Du kan välja clean install när du kör installationen, men behålla nyckel etc.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ggustavsson:

Är mest nyfiken på hur själva uppdateringen ska gå till, vill köra en ren nyinstallation av Windows 10, inte bara få en "uppdatering" det är ganska ointressant.

Du får välja om du vill behålla allt (program/inställningar), behålla endast filer eller ingenting.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Är med i W10 insider preview och kan säga att det fortfarande är en hel del buggar som måste bankas ut. Möjligen att de kan lyckas deploya i slutet av Juli men tvek!

Permalänk
Medlem

Den eller de inledande veckorna får man ta det försiktigt. I övrigt vill jag till Win 10 så snart det går trotts att det är mycket bloat man får stänga av men det är ju en enda gång man behöver göra den processen när väl man har gjort recovery image

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk

Kommer definitivt avvakta med 10:an. Förstår inte hypen kring allt detta.
Var tveksam redan till 8:an. Efter 7:an har det gått utför. Min åsikt.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wRRM:

Då är frågan hur det funkar, måste man ha Windows 10 previewen installerad eller kommer man få ett mail om att man kan uppgradera när det är dags?

Du kommer få det via Windows Update. Installera det som en större Windows Update-patch, vänta 30 minuter. Klart.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

Kommer avvakta med bytet.

Det lär garanterat vara en hel del strul i början när ett nytt OS lanserats. Och detta oavsett hur lång tid de har haft på sig för testning och dylikt.

Windows 7 fungerade väl nästan utmärkt direkt när det släpptes eller har jag bara glömt om det var problem?

*** citerat inlägg raderat ***

Originalinlägget som kommenterades har raderats
Permalänk
Avstängd

Jag uppgraderar senare när de flesta har agerat som beta-testare nu i början :D.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hoppas man kan installera det och aktivera med sin Win7/8 nyckel utan att köra Windows Update.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Du kommer få det via Windows Update. Installera det som en större Windows Update-patch, vänta 30 minuter. Klart.

Jag har Windows 8.1 installerat just nu, vill absolut inte göra en uppgradering utan vill göra en ren installation. Får hoppas det dyker upp ISOs när det släpps istället.

Permalänk
Medlem

*** citat raderat ***

Skrivet av Mainman:

har jag bara glömt om det var problem?

Använde inte 7:an vid släpp, men vad jag har läst och hört så var det en bra del med strul, samma som i princip alla windows versioner

Originalinlägget som kommenterades har raderats
Permalänk
Avstängd

Tycker inte om appar så kommer avstår uppdateringen.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wRRM:

Jag har Windows 8.1 installerat just nu, vill absolut inte göra en uppgradering utan vill göra en ren installation. Får hoppas det dyker upp ISOs när det släpps istället.

När du gör en uppgradering får du välja om du ska göra en ren installation eller ej.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Då har man något att leka med på semestern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

När du gör en uppgradering får du välja om du ska göra en ren installation eller ej.

Då borde det ju krävas att man skapar ett USB minne? Eller tänkte den ladda in hela installationen i RAM minnet på något sätt?

Permalänk
Inaktiv

10721a"]
Vad menar du? Har jag missat något? Har Microsoft tabbat sig på någon punkt eller vadå?
[/quote]

Efter skype och hotmail fiaskon + snowden så vet vi exakt hur mycket man kan lita på MS (inte minsta lilla). Med andra ord all information som de får tag på kommer i princip att vara tillgänglig för NSA minst och troligen andra med. Win8 och Win10 trycker extremt mycket på molnet och att man ska ha deras konto. Win10 kommer med en massa metro appar men du kan inte uppdatera dessa utan MS konto, men inte heller ta bort de. Installationen gömmer ordentligt möjligheten till lokalt konto. Om du kör med MS konto så blir saker automatiskt "uppbackade" till molnet. Det hela får ju android att se ut som om den bryr sig om användarnas privatliv och data.

Staten och företag ska ge fan i min data oberoende av hur oskyldig den är. Mänskliga rättigheter går före korrupta politikers önskan att införa polisstat.

Permalänk
Medlem

Hoppas att det har blivit bra till lanseringen. Avvaktar och ser hur det blir.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.