Surfplatta för Clash of Clans, vilken?

Permalänk

Surfplatta för Clash of Clans, vilken?

Som rubriken lyder så söker jag en Surfplatta som kan hantera Clash of Clans väl.

I dagsläget så spelar jag på en Samsung Galaxy S5, fördelarna som kommer när jag köper en Surfplatta är att
attacken blir betydligt mycket enklare att utföra samt hålla koll på med tanke på den större skärmen och att den inte blir varm
som min Samsung Galaxy S5. Någon som sitter inne på ett grymt tips som uppfyller mina behov?

/Lolrudelola

Permalänk

Ska du köpa en surfplatta bara för clash of clans?

Visa signatur

1TB Western Digital Green | 120gb Intel 530 SSD | HyperX Fury 8gb 1600MHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | Gigabyte GTX 980 G1 Gaming | Fractal Design Define R4 | Fractal Design Integra M 550W | ASUS Z97-A | Intel Core i5 4690k | Windows 10

Permalänk
Skrivet av RottenEgg:

Ska du köpa en surfplatta bara för clash of clans?

Det är en av anledningarna då jag spelar i en toppclan. Kommer även kolla youtube/twitch samt kolla in till TV:n och streama film.

Permalänk

Tycker att Asus MeMO Pad 7 ME572 verkar bra. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2895934

Permalänk
Medlem

Personligen spelar jag för tillfället på en iPad Air (1). Fungerar utmärkt. Gick dock lika bra på min gamla iPad 4 och Air 2.

Imponerande om du spelar i toppklan och enbart spelat på telefon... Klarar själv inte av att attackera alls på så liten skärm

Permalänk
Skrivet av Jaokim:

Personligen spelar jag för tillfället på en iPad Air (1). Fungerar utmärkt. Gick dock lika bra på min gamla iPad 4 och Air 2.

Imponerande om du spelar i toppklan och enbart spelat på telefon... Klarar själv inte av att attackera alls på så liten skärm

Aldrig stött på några problem med iPad?

Har spelat på telefon så länge jag kan minnas, börjar tycka att det är dags att uppgradera mig själv!
Är du någon spelare man känner till? Själv spelar jag i Turtles. #8CCR9V22

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lolrudelola:

Aldrig stött på några problem med iPad?

Har spelat på telefon så länge jag kan minnas, börjar tycka att det är dags att uppgradera mig själv!
Är du någon spelare man känner till? Själv spelar jag i Turtles. #8CCR9V22

Nej, har alltid fungerat klockrent.

Okej, vad är ditt IGN?
Jag är nog ingen man känner till. Har bara farmat en längre tid. Heter JoakimSv och spelar för tillfället i UnderEarth #JJC2UYY

Permalänk
Skrivet av Jaokim:

Nej, har alltid fungerat klockrent.

Okej, vad är ditt IGN?
Jag är nog ingen man känner till. Har bara farmat en längre tid. Heter JoakimSv och spelar för tillfället i UnderEarth #JJC2UYY

Så du skulle rekommendera iPad Air den första alltså?

Mitt IGN är [vic0]. Du finner majoriteten av våra attacker här: https://www.youtube.com/channel/UCCAhC9PtEcUVOpnu81AGZAQ/feat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lolrudelola:

Så du skulle rekommendera iPad Air den första alltså?

Mitt IGN är [vic0]. Du finner majoriteten av våra attacker här: https://www.youtube.com/channel/UCCAhC9PtEcUVOpnu81AGZAQ/feat...

Oj, ingen dålig bas det där

Är ganska säker på att de allra flesta surfplattor skulle klara av Clash of Clans alldeles galant. Det är inget superkrävande spel direkt. Det är väl egentligen mer en smaksak vilket typ av OS man föredrar... Personligen gillar jag iOS mer än Android när det kommer till surfplattor och har därför bara ägt iPads.

Air 2 är hårdvarumässigt bättre än Air 1 samt lite lättare i vikt (om man nu enbart ska spela clash så är den alltså bättre), men jag tycker att Air 2:an kändes på tok för tunn. Högtalaren gjorde att hela enheten vibrerade som tusan vid minsta ljuduppspelning, så jag utnyttjade ångerrätten och skickade tillbaka Air 2:an och köpte en Air 1 istället.

Permalänk
Skrivet av Jaokim:

Oj, ingen dålig bas det där

Är ganska säker på att de allra flesta surfplattor skulle klara av Clash of Clans alldeles galant. Det är inget superkrävande spel direkt. Det är väl egentligen mer en smaksak vilket typ av OS man föredrar... Personligen gillar jag iOS mer än Android när det kommer till surfplattor och har därför bara ägt iPads.

Air 2 är hårdvarumässigt bättre än Air 1 samt lite lättare i vikt (om man nu enbart ska spela clash så är den alltså bättre), men jag tycker att Air 2:an kändes på tok för tunn. Högtalaren gjorde att hela enheten vibrerade som tusan vid minsta ljuduppspelning, så jag utnyttjade ångerrätten och skickade tillbaka Air 2:an och köpte en Air 1 istället.

Ligger mycket tid bakom basen, det värsta var väl att farma level 11 walls

Lite halvdrygt att behöva linka device om man kör en iPad så det kanske blir en Samsung Galaxy Tab S istället med 10.5" skärm.
Kan du något om dessa? Får se hur det löser sig i slutändan!

Permalänk
Medlem

En sak att tänka på, iom att du hittills spelat på Android, är att om du köper in-game currency så är det inte säkert att den följer med till iOS, alltså, IGC köpt på android följer inte med till iOS och vice versa. Har inte varit så i något spel jag spelat på android hittills.

Kan vara värt att kolla upp iallafall

Visa signatur

Fractal Design North | Ryzen 7 5800X3D | PowerColor Fighter 7800 XT | 32GB DDR4 3600Mhz | MSI B450I Gaming Plus AC | Corsair RM850e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lolrudelola:

Ligger mycket tid bakom basen, det värsta var väl att farma level 11 walls

Lite halvdrygt att behöva linka device om man kör en iPad så det kanske blir en Samsung Galaxy Tab S istället med 10.5" skärm.
Kan du något om dessa? Får se hur det löser sig i slutändan!

Att länka kontot till/från ett Apple-ID är supersimpelt. Hade Clash på min galaxy S4 förrut, följer du bara anvisningarna så är länkandet gjort på max 30 sekunder.

Skulle jag köpa en android skulle det vara just Tab S. Kompisen har en precis sådan - otroligt bra och stor skärm. Clash var heller inte något problem för honom (försökte få honom att fastna i det, hehe).

Skrivet av sl0k3_:

En sak att tänka på, iom att du hittills spelat på Android, är att om du köper in-game currency så är det inte säkert att den följer med till iOS, alltså, IGC köpt på android följer inte med till iOS och vice versa. Har inte varit så i något spel jag spelat på android hittills.

Kan vara värt att kolla upp iallafall

Clash är nätverksbaserat och kräver hela tiden en internetanslutning, så vad jag vet ska alla gems (IGC:n i Clash) du köper via Android finnas på kontot även om du spelar på en Apple-enhet
Jag hade iallafall kvar alla mina gems när jag länkade kontot till android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaokim:

Att länka kontot till/från ett Apple-ID är supersimpelt. Hade Clash på min galaxy S4 förrut, följer du bara anvisningarna så är länkandet gjort på max 30 sekunder.

Skulle jag köpa en android skulle det vara just Tab S. Kompisen har en precis sådan - otroligt bra och stor skärm. Clash var heller inte något problem för honom (försökte få honom att fastna i det, hehe).

Clash är nätverksbaserat och kräver hela tiden en internetanslutning, så vad jag vet ska alla gems (IGC:n i Clash) du köper via Android finnas på kontot även om du spelar på en Apple-enhet
Jag hade iallafall kvar alla mina gems när jag länkade kontot till android.

Det låter bra det isåfall, jag har spelat en del CCG som också behöver internetanslutning konstant och där har det specifikt stått att om man köper IGC på android så följer de inte med till iOS och vice versa :/ Men bra att de har löst det här iaf

Visa signatur

Fractal Design North | Ryzen 7 5800X3D | PowerColor Fighter 7800 XT | 32GB DDR4 3600Mhz | MSI B450I Gaming Plus AC | Corsair RM850e

Permalänk
Medlem

Vad är din budget då ? köp en 10 tummare kanske ? borde väl räcka, även den mest sämsta platta lär ju klara detta spel utan några problem skulle jag tro.. men om du redan har en s5 så köp en galaxy tab då, bra kombination

Permalänk
Skrivet av Lolrudelola:

Ligger mycket tid bakom basen, det värsta var väl att farma level 11 walls

Lite halvdrygt att behöva linka device om man kör en iPad så det kanske blir en Samsung Galaxy Tab S istället med 10.5" skärm.
Kan du något om dessa? Får se hur det löser sig i slutändan!

Om du kör på en ipad så betalar du mer pengar än du behöver, överprisat. Ta nån android tablet så spar du pengar istället.