352.86 drivrutinerna kraschar hela tiden

Permalänk

352.86 drivrutinerna kraschar hela tiden

Tjena!

Enda sedan jag installerade 352.86 drivrutinerna så har dem hållit på att krascha hela tiden. Det som händer är att hela Windows fryser sig och sedan blir skärmen svart. Det håller på i ca 5 sekunder, sedan kommer jag tillbaka till Windows där det kommer upp ett meddelande i aktivitetsfältet som säger "Display driver NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 352.86 stopped responding and has been recovered". Någon som vet hur man löser detta? Jag har prövat att installera om drivrutinerna och det fungerade inte.

//GreatLinkan

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U14S | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | ASUS PCE-AX3000 | Fractal Design North | Corsair Vengeance 2x8GB DDR4@3000 Mhz | MSI GTX 1070 Gaming X 8GB | Fractal Design Newton R2 650W | Kingston A2000 1TB | Seagate Barracuda 1TB | Windows 11

Permalänk
Medlem

Prövat med Clean Install? Felsäkert läge och Clean Install? Felsäkert läge och Driver Sweaper och Clean Install?
-bara lite funderingar på saker som man kan pröva-

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreatLinkan:

Tjena!

Enda sedan jag installerade 352.86 drivrutinerna så har dem hållit på att krascha hela tiden. Det som händer är att hela Windows fryser sig och sedan blir skärmen svart. Det håller på i ca 5 sekunder, sedan kommer jag tillbaka till Windows där det kommer upp ett meddelande i aktivitetsfältet som säger "Display driver NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 352.86 stopped responding and has been recovered". Någon som vet hur man löser detta? Jag har prövat att installera om drivrutinerna och det fungerade inte.

//GreatLinkan

Fler som har problem med dom, inklusive mig. Gick tillbaka till GTA drivrutinerna 350.12? Bara att hoppas att Nvidia fixar till problemet i "kepler" fix drivrutinerna!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Skrivet av kalle-anka:

Prövat med Clean Install? Felsäkert läge och Clean Install? Felsäkert läge och Driver Sweaper och Clean Install?
-bara lite funderingar på saker som man kan pröva-

Antar att du menar drivrutinerna och inte Windows?

Skrivet av tjobbo:

Fler som har problem med dom, inklusive mig. Gick tillbaka till GTA drivrutinerna 350.12? Bara att hoppas att Nvidia fixar till problemet i "kepler" fix drivrutinerna!

Okok, dem jag har snackat med som kör Nvidia har inte haft något problem med detta. Men om det är många som har detta problem så få det bli så och invänta nya.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U14S | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | ASUS PCE-AX3000 | Fractal Design North | Corsair Vengeance 2x8GB DDR4@3000 Mhz | MSI GTX 1070 Gaming X 8GB | Fractal Design Newton R2 650W | Kingston A2000 1TB | Seagate Barracuda 1TB | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreatLinkan:

Antar att du menar drivrutinerna och inte Windows?

Sorry, tänkte inte på att det kunde missuppfattas.

Det jag menar är att när man installerar Nvidias drivrutiner så finns det en ruta som man kan klicka i som heter "Clean Install". Då raderar installationsprogrammet den gamla drivrutinen helt innan den installerar den nya drivrutinen.

Permalänk
Avstängd

[quote postid="15443299" userid="203130" name="GreatLinkan"]
Tjena!

Enda sedan jag installerade 352.86 drivrutinerna så har dem hållit på att krascha hela tiden. Det som händer är att hela Windows fryser sig och sedan blir skärmen svart. Det håller på i ca 5 sekunder, sedan kommer jag tillbaka till Windows där det kommer upp ett meddelande i aktivitetsfältet som säger "Display driver NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 352.86 stopped responding and has been recovered". Någon som vet hur man löser detta? Jag har prövat att installera om drivrutinerna och det fungerade inte.

//GreatLinkan
[/

Jag har samma problem (titan x)
Backa till 350.12 som föreslaget

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är 352.86 drivrutinen som är kass. Byt tillbaka till den gamla.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk

@kalle-anka:

Ingen fara. Får pröva det, annars backar jag bara tillbaka som föreslaget.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U14S | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | ASUS PCE-AX3000 | Fractal Design North | Corsair Vengeance 2x8GB DDR4@3000 Mhz | MSI GTX 1070 Gaming X 8GB | Fractal Design Newton R2 650W | Kingston A2000 1TB | Seagate Barracuda 1TB | Windows 11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GreatLinkan:

@kalle-anka:

Ingen fara. Får pröva det, annars backar jag bara tillbaka som föreslaget.

Som sagt, bara ta bort den där jäkla kalle anka drivrutinen och slå in 350.12.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem. Blir galen. Har gjort en clean sweap med Driver Sweeper från 3dguru och klockat ner grafikkortet för att jag trodde att jag kanske hade lyckats paja det. Började fundera på om jag fått ett måndags ex.

Ska testa att byta till en äldre drivrutin istället

Visa signatur

Fractal Design R6 - AMD 3700X - Lian Li Galahad 360 - Gigabyte X570 Elite
ASUS RTX3080 White - Corsair MP510 960GB - G.Skill 32GB 3600MHZ - Corsair RM 850W