Permalänk
Medlem

Dell at102w ansluter inte till datorn

Hej,

Köpte nyligen ett begagnat Dell at102w tangentbord med alps switchar för att testa jag ville testa på lite olika brytare, men när jag kopplade in det med en PS/2 till USB konverterare så anslut den inte. Datorn registrerade alltså inte att något ansluts, och inga lampor började lysa. Har inte heller några PS/2 uttag på mitt io'n, så jag kan inte testa utan adaptern heller...

Om det är någon som har förslag på vad det skulle kunna röra sig om samt vad man skulle kunna testa för att fixa problemet så skulle jag vara djupt tacksam!

Mvh Andreas

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus B450i Strix | Trident Z Neo 3600mhz cl16 | EVGA 3080 | Lian Li TU150 |

Permalänk
Medlem

Okej, hade möjligheten att testa att stoppa in tangentbordet i en riktig ps/2 hona, och det verkade funkar som det skulle. Men nu behöver jag bara en ps/2 till usb konverterare som funkar. Någon som har tips?

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus B450i Strix | Trident Z Neo 3600mhz cl16 | EVGA 3080 | Lian Li TU150 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pumpkill:

Okej, hade möjligheten att testa att stoppa in tangentbordet i en riktig ps/2 hona, och det verkade funkar som det skulle. Men nu behöver jag bara en ps/2 till usb konverterare som funkar. Någon som har tips?

Det är med stor sannolikhet på så vis att du har en passiv PS/2 till USB-konverterare men det du behöver är en aktiv då ditt gamla Dell inte kan prata USB - ett krav för att funka med en passiv adapter. I min mening är en så kallad blue cube den bästa du kan få tag på.

Permalänk

Jag kört med en sån här till mitt IBM Model M http://www.cableworld.se/adaptrar/pc-adapter/ps2-till-usb-ada...

Funkar bra men verkar ha börjat glappa lite nu :/

Permalänk
Medlem

De passiva adaptrarna är till för tangentbord som stödjer både PS/2 och USB över samma sladd.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.