Ansluta hårddisk till iPad Air 16 GB WiFi

Permalänk

Ansluta hårddisk till iPad Air 16 GB WiFi

Hej!
Jag har en iPad Air WiFi 16 GB med iOS 8.1.2 som jag har en del appar på. Jag är ganska nyfiken på att ansluta en USB-hårddisk till iPaden och kunna spela upp videofiler i VLC från hårddisken, men jag vet inte hur jag ska göra.

Jag hittade två alternativ:
1. En Seagate Wireless som man anslöt till iPaden trådlöst och då den hade en egen app som man kunde använda som filhanterare så lät den väldigt intressant.
2. En vanligt USB-hårddisk som man anslöt med ett iPad Camera Kit då den skulle komma upp som en egen enhet i iFile. Dock krävde den att iPaden skulle vara ansluten till ett eluttag hela tiden då iPaden inte kunde leverera tillräckligt med ström till hårddisken samtidigt som den drev iPaden.

Vilket alternativ skulle ni tycka vore en bra idé?
Ett krav är att jag ska kunna spela upp filmer i VLC.

// sparkar_boll

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem

För VLC på en iPad, inget av alternativen. Du måste föra över till VLC. Det är låsta iOS du har, inte android.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem

Är det inte enklare att strömma video till den i stället ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Själv använder jag "Air Video Server HD" som jag tycker funkar väldigt bra. Mycket smidigt med fungerande textning osv. Provade runt 10 olika populära video streamers innan jag fastnade för denna.
Alla andra hade problem med någonting, speciellt med textningen när den ligger inbäddad i filen.

Men bäst är hur smidigt det funkar. Inga krångel bara köra igång och allt är klockrent.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Är det inte enklare att strömma video till den i stället ?

Nej, jag vill inte behöva vara ansluten till internet hela tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av sparkar_boll:

Nej, jag vill inte behöva vara ansluten till internet hela tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag menar strömma i lanet i stället för att böka med att ansluta en hdd till ipaden, inte att du ska vara internetansluten, du fixar alltså nån dlna server.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Infuse kanske funkar med den trådlösa disken, har tyvärr ingen trådlös disk så jag kan testa, men streamar i mellanåt från e. Nätverks dator till ipad till Apple TV

Skickades från m.sweclockers.com