Corsair skrotar hårt kritiserad logotyp

Permalänk
Skrivet av nino:

Bara jag som blir lurad på frågan? Vilken är den nya loggan, för den med segel är ju gammal? Vilken menar ni Swec

Samma, vågar inte svara lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Bara jag som blir lurad på frågan? Vilken är den nya loggan, för den med segel är ju gammal? Vilken menar ni Swec

Jag tog nej för jag gillade den gamla mer, alltså orginalet med Segel. Den som de nu har tagit tillbaka.

Permalänk
Medlem

asså den tribal loggan är skit ful..

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EliteSweden:

Sant till viss del, men många handlar dock med ögat först, tycker nog att funktion och design ska gå hand i hand. I det här fallet då det endast gäller en liten logga så känns allt lite smått löjligt att hänga upp sig på, hade själv köpt tangentbordet oavsett logga om bara funktionen är bra, men alla tänker inte så.

Förvisso, men loggan förändrar inte designen, produkten är fortfarande densamma

Skrivet av nino:

Bara jag som blir lurad på frågan? Vilken är den nya loggan, för den med segel är ju gammal? Vilken menar ni Swec

Den "nya" loggan är den med segel fast med ordet "Gaming" tillagt, så de har återanvänt den gamla och lagt till ett ord i gult, det står ganska tydligt i artikeln, "...syns istället en moderniserad version av det klassiska seglet."

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Inaktiv

Bra där Corsair!

Permalänk
Medlem

@OgZer:

Blir det inte "Ja" då? den med tribal är ju gammal. Haha ja du fattar, man blir lite förvirrad

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem

Jag gillar The Pirate Bay segelna, men spelar ingen större roll vilken logga egentligen för min del.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk

@XFTality: Är det ett klistermärke?! Lite billigt av dem, speciellt på RGB varianten. Men de kanske hade räknat med att folk inte skulle gilla den nya loggan...

Vem vet.

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Om kunderna höll käften och köpte vilken skit som helst så skulle marknaden ta sig en väldigt konstig vändning där företagen kunde sälja vad de ville och vi bara svalde. I så vall kunde vi lika gärna ge våra pengar till en fond som fördelade dem till olika företag utan att de behövde ge oss några produkter i utbyte, och det hade inte kännts bra för kunderna.

Det som nu har hänt vittnar om att "Kunden har alltid rätt", och det följer ju en rad andra exempel som till exempel Startmenyn i Windows, Xbox konstiga "man ska inte få låna ut spel till en kompis" med mera med mera...

Företagen ska inte hindra kunder genom att utnyttja deras beroende av deras produkter. Det tåls att kritisera.
Men nu när det endast handlar om en logga vilket jag i nu läget tycker att du jämför med lite väl extrema sakar så kan man ändå låta företag göra ändringar som inte begränsar kunden på ett sett som gör saker omöjliga i vardagen som att inte låna ut spel till kompis osv.

Men min tanke är att folk får handla efter plånboken och nöja sig med det som finns på marknaden så får företagen misslyckas med sin produkt istället och tänka till själva. Så slipper folkets påverkan leda till att företagens produkter inte skiljer sig från varandra.

Menar att det är nästan fullkomligt onödigt att hänga upp sig på en liten design förändring. Speciellt när Corsairs originella logga finns kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LordError:

@XFTality: Är det ett klistermärke?! Lite billigt av dem, speciellt på RGB varianten. Men de kanske hade räknat med att folk inte skulle gilla den nya loggan...

Vem vet.

Japp, klistermärke, men i målad metall med dubbelhäftande tejp på baksidan, så låg kvalitet är det inte riktigt. Den gamla loggan var fastklistrad på samma sätt.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

@Dimestam

Er röstning är väldigt otydlig som flera påpekat, röstade nej, då jag såklart tycker att deras nya (tramp stamp) ser sämre ut än den förra.
Men det går även att se den nya som den moderniserade.... Förtydliga tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Jag ser en krabba på den loggan.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha tack! En stor hummer med viftande klor hade varit en rätt orginell logga, får ta och föreslå det

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

Riktigt bra val tycker jag.
Jag tycker personligen svärden var riktigt fula och såg "barnsliga" ut, dem tappade verkligen förtroendet för kvalité från min sida med den loggan.
Bilder under för att jämföra:

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro AX | AMD Ryzen 5800X | 32GB 3600Mhz CL16 | GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterForce | Corsair Obsidan 900D | EK-WB CPU & GPU | 2x480-Radiator | ASUS PG348Q | Logitech G604 | Logitech G915 | BeyerDynamic MMX 300 + SB X-Fi Titanium Fatal1ty |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Japp, klistermärke, men i målad metall med dubbelhäftande tejp på baksidan, så låg kvalitet är det inte riktigt. Den gamla loggan var fastklistrad på samma sätt.

http://puu.sh/i8VcE/2413af9c0e.jpg

Jag sitter själv med ett Corsair K75 med den gamla loggan. Det är ett klistermärke, men det är nedsänkt i metallen, något som den "nya loggan" inte ser ut att vara på samma sätt.

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro AX | AMD Ryzen 5800X | 32GB 3600Mhz CL16 | GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterForce | Corsair Obsidan 900D | EK-WB CPU & GPU | 2x480-Radiator | ASUS PG348Q | Logitech G604 | Logitech G915 | BeyerDynamic MMX 300 + SB X-Fi Titanium Fatal1ty |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vnox:

Jag sitter själv med ett Corsair K75 med den gamla loggan. Det är ett klistermärke, men det är nedsänkt i metallen, något som den "nya loggan" inte ser ut att vara på samma sätt.

Det stämmmer bra, det finns en nedsänkning i metallen för klistermärket men klistermärkets höjd är något högre än insänkningen, så det resulterar i en väldigt liten upphöjning (Ungefär 0.2mm?). Upphöjningen märks inte alls så länge man inte känner på den med fingret, utan den upplevs som plan mot metallytan.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk

@XFTality: Verkligen? Har ett K70 själv men vill inte testa att föröka få bort den, så jag få ta ditt ord för det.

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Det stämmmer bra, det finns en nedsänkning i metallen för klistermärket men klistermärkets höjd är något högre än insänkningen, så det resulterar i en väldigt liten upphöjning (Ungefär 0.2mm?). Upphöjningen märks inte alls så länge man inte känner på den med fingret, utan den upplevs som plan mot metallytan.

Tyckte det såg ut så på klistermärket, på den gamla loggan tycker jag knappt att man märker att det är ett klistermärke, då nedsänkningen är gjord efter klistermärket och inte bara en "billig fyrkant".

Jag är i alla fall glad att dem går tillbaka, för jag hade undvikit deras produkter endast pga loggan då det kändes väldigt billigt och fick mig att börja ifrågasätta deras eventuella kvalité.

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro AX | AMD Ryzen 5800X | 32GB 3600Mhz CL16 | GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterForce | Corsair Obsidan 900D | EK-WB CPU & GPU | 2x480-Radiator | ASUS PG348Q | Logitech G604 | Logitech G915 | BeyerDynamic MMX 300 + SB X-Fi Titanium Fatal1ty |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshifavorite-94:

Okej gott folk. När ni väl vet anledningen till varför loggan är fel. Tar ni inte plats i onödan.
Anser själv att åsikt utan motivation, kommer från början av en annan persons tycke med motivation. När ska folk börja tänka själva?

Vad är barnsligt egentligen.
Kan det vara att smutskasta en logga extremt hårt?

Ska man vara tvungen att få mina personliga åsikter publicerade i en akademisk tidskrift innan man får säga dom på ett forum? Att uttrycka en personlig åsikt är inte att smutskasta något. Att med ont uppsåt sprida missinformation om något för personliga skäl är. Typ driva en negativ kampanj mot något/någon.

Btw, gamla svärdloggan såg ut som en fantasilös tribaltatuering från 2001. Fruktansvärd!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Vad är detta för skumt keyboard ens, antar det är något entry level stuff.
Har ju tagit bort allt som gör Corsair så bra i min mening som volume scroll, handlovsstödet osv

Permalänk
Medlem

blir väl brännd för det här, men jag tyckte båda såg okej ut.

vilket dock inte var ett alternativ i röstningen så blev en "avstå röst"

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk

Asså jag fattade ju frågan fel, har en känsla av att 898 st andra med gjorde det :(((((( Klart att man inte gillade den där fula jävla Tyson dagisansiktsmålningen bättre än seglen för i faen! Värdelöst ställd fråga..

Permalänk
Medlem

Ogillar att dom bytt ut typsnittet på tangenterna till något "kantigt" som mer ser ut att vara "l33t gaming" bara. Och som nämnts tidigare, avsaknad av handledsstöd och volykontroll. K70't som lanserades innan RGB måste ju vara det bästa från Corsair någonsin!

Permalänk
Medlem

Kanske omröstningen bör döpas om till Segel / Tribal

Permalänk
Medlem

Misstänker att väldigt många röstar fel pga misstolkning.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem

Tycker den nya loggan är snyggare än orginalet också. Snyggare typsnitt och seglen känns mer balanserade.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Det som nu har hänt vittnar om att "Kunden har alltid rätt", och det följer ju en rad andra exempel som till exempel Startmenyn i Windows, Xbox konstiga "man ska inte få låna ut spel till en kompis" med mera med mera. Det vi ser nu är helt enkelt ett skifte där det mer och mer blir kundens marknad. Ge kunden det kunden vill ha eller räkna med däng, helt enkelt. Jag tycker det är en bra och trevlig utveckling. Vi kunder ska inte behöva be om ursäkt för att vi finns eller har åsikter, som det var på sent 90-tal och början på 00-talet. Nej Usch. Den utvecklingen vill jag inte tillbaks till.

Bara för att Henry Gordon Selfridge grundade det utrycket under 1900-talets början och hade det som filosofi för sin butik så betyder inte det att det är hugget i sten hos alla företag, framför allt inte när kunder idag är totalt missvisade på alla punkter och har fler fel än rätt.

http://www.arbetsmiljoforskning.se/jobbiga-kunder/kunden-har-...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Jag hade faktiskt inte sett svärden före du skrev det.

det gjorde inte jag heller

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem

Fattade också frågan fel.

Gör om!

Permalänk
Proffsmobbare

Förstår inte hur man kan missuppfatta frågan om man faktiskt läst genom artikeln. Och om man inte läst artikeln, varför rösta alls?

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför piratsvärd skulle vara mer "P14-gamer" än segel på ett piratskepp, men visst var det lite otydlig design att göra det i tribal-stil, särskilt för folk som inte vet vad Corsair betyder.

Visst skulle jag uppskattat om de korslagda svärden sett mer ut som svärd, men då kanske de hade fått Wilkinson Sword eller några andra med liknande logo på halsen XD

För övrigt tycker jag det verkar som om många fått för sig att svärd, pistoler och dödskallar skulle vara riktade till yngre generationer också (lätt att haka på för folk och kalla saker för P14-only), vilket är konstigt för mig som är 30+ och uppvuxen med He-Man, Transformers m.m. och älskar just såna grejer Det handlar mycket mer om vad man vuxit upp med för ideal än hur gammal man är.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX