Permalänk
Medlem

Nytt mekaniskt tangentbord

Tja letar efter ett nytt tangent bord med bruna switchar har kollar på några modeller ZOWIE Celeritas Pro,CM Storm QuickFire XT vad är era erfarenheter av dessa tangentbord? Funderar även på ett Tesoro Excalibur G7NL med Kailh switchar hur är Kailh switcharna mot Cherry?Eller om någon har nått annat tips? Har idag ett Qpad mk-50 Mx red idag men tycker röda är för lätta. Har även haft svarta och blå så nu är det bara bruna kvar. Älskade blåa men det gjorde inte min sambo! Lirar Fps och Rts så macro funktioner är inte ett måste All hjälp uppskattas

Mvh Johan

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

http://www.keyboardco.com/keyboard/swedish-finnish-filco-maje...

Jag har kört bruna sedan jag bytte från svarta för 4 år sen, bruna cherry is love som de säger. Har ingen aning om Kailh mer än att de har annan tryckkänslighet än cherry. Tesoro är helt OK budget bräda. CM Storm verkar OK men är ful som stryk. Tycker du bör kolla om du inte hittar någon från Ducky, DAS eller Filco som verkar schysst då de är giganterna inom mekaniska tangentbord.

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem

Jag satt precis och kollade på Unicomps hemsida så jag kan tipsa om dem, om du nu gillar IBM's gamla Model M

www.pckeyboard.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobzombie:

Tja letar efter ett nytt tangent bord med bruna switchar har kollar på några modeller ZOWIE Celeritas Pro,CM Storm QuickFire XT vad är era erfarenheter av dessa tangentbord? Funderar även på ett Tesoro Excalibur G7NL med Kailh switchar hur är Kailh switcharna mot Cherry?Eller om någon har nått annat tips? Har idag ett Qpad mk-50 Mx red idag men tycker röda är för lätta. Har även haft svarta och blå så nu är det bara bruna kvar. Älskade blåa men det gjorde inte min sambo! Lirar Fps och Rts så macro funktioner är inte ett måste All hjälp uppskattas

Mvh Johan

Jag har ett CM Storm qickfire rapid-i med bruna switchar på jobbet. Fungerar helt OK, ganska tyst om man inte gör som jag när man skriver, dvs trycker ner tangenten helt i bott så den "slår ur".

Bra med avtagbar kabel - jag lyckades spilla en kopp kaffe en morgon över hela skrivbordet - det som gav sig var sladden (!) - bara springa ner till Kjell och köpa en ny.

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk

Själv har jag ett Filco Majestouch 2 Ninja som är asgrymt. Finns med bruna switchar (de jag har)... Köpte på keyboardco.. Halvdyrt, men massivt, och sjuk kvalitetskänsla. Inga balla 256 miljoner backlit färger men ett grymt bra helhetsintryck, stabilt, tungt, moget.. Kan bara rekommendera

Visa signatur

i5 2500K @ 4.2Ghz | 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz | Asus R9 290X DirectCU II 4GB @ 1060/5500

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar och visat intresse Men glömde skriva vilken budget jag har budgeten är upp till 1000:- eller däromkring

Mvh Johan

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro