Permalänk
Medlem

Logitech MX Master - för spel.

Hejsan!

Jag har under en tid letat efter en ny mus och läste Sweclockers MX recension och blev mycket sugen. Sedan innan sitter jag på en Func-MS-3-R2 och är inte fullständigt nöjd så är ute efter att byta upp mig. Saken är den att ja använder musen ganska 50/50 för spel och annat arbete och undrar hur väl trådlösa möss står sig idag(vid spelande)? Säkert 10 år sedan ja använde en sista och minnet är dåligt.

Mer eller mindre var recension man läser skriver lite kryptiskt att de inte är en gaming mus pga av saker som vikt/inga 48 lagringsinställningar sådant som jag inte bryr mig om, men hur bra/dåliga är trådlösa möss vid hyfsat intensivt spelande (säg Witcher 2-3, GTA-5 osv) där man inte tävlar, men viss mån av precision är viktigt?

Om någon kanske äger er MX eller bara har insikt i trådlösa möss som kan besvara frågan vore jag mycket tacksam.

Vänligen

Samuel

Permalänk
Medlem

Jag gick faktiskt över till en Logitech g700s bara för några dagar sedan, en trådlös gamingmus och måste säga att den fungerar över förväntat, dock är batteritiden kanske något att klaga på, den håller kanske en dag eller så utan sladd i (följer med ett uppladdningsbart batteri).

Jag tycker faktiskt du ska titta på Logitech g700s (Laser) och g602 (Optisk). Men Steelseries har tydligen gjort en också som heter Sensai Wireless som ska vara något i hästväg, rätt dyr dock.

Som jag förstod det så fanns det lite problem just med de vanliga trådlösa kontorsmössen, och något jag upplevde själv när jag testade en Logitech Performance MX och det är att den går ner i viloläge efter ett litet tag vilket gör att man måste vänta ett par millisekunder innan den startar igen, något jag fann vansinnigt irriterande, speciellt efter en cutscene :).

Visa signatur

Intel i9-12900KS | Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate | Corsair 32GB | Asus Strix Z790-F | ASUS ROG THOR 1200w | FD Meshify 2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gefapat:

Jag gick faktiskt över till en Logitech g700s bara för några dagar sedan, en trådlös gamingmus och måste säga att den fungerar över förväntat, dock är batteritiden kanske något att klaga på, den håller kanske en dag eller så utan sladd i (följer med ett uppladdningsbart batteri).

Jag tycker faktiskt du ska titta på Logitech g700s (Laser) och g602 (Optisk). Men Steelseries har tydligen gjort en också som heter Sensai Wireless som ska vara något i hästväg, rätt dyr dock.

Som jag förstod det så fanns det lite problem just med de vanliga trådlösa kontorsmössen, och något jag upplevde själv när jag testade en Logitech Performance MX och det är att den går ner i viloläge efter ett litet tag vilket gör att man måste vänta ett par millisekunder innan den startar igen, något jag fann vansinnigt irriterande, speciellt efter en cutscene :).

Tack för kommentaren! Jo jag har en känsla av att den precision och funktionalitet som finns i moderna trådlösa är nog för mig som mest casualspelar. Det bara känns lite oroande när majoriteten skriven att det inte är en gaming-mus. Trevligt med tips o de ska ja titta på, men ja gillar verkligen några av finesserna med MX Mastern, som tummhjulet och möjligheten att connecta till flera enheter (sitter med bärbara bredvid mig och har TVnkopplad till stationära som main).

Permalänk
Medlem

Jag köpte den för några dagar sedan och har inga som helst problem i spel Är ju typ DayZ som jag spelat med hittills dock.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av H3Nc3:

Jag köpte den för några dagar sedan och har inga som helst problem i spel Är ju typ DayZ som jag spelat med hittills dock.

Trevligt att höra, tack för inlägget