Acer introducerar välvda gamingskärmar med Nvidia G-sync

Permalänk
Melding Plague

Acer introducerar välvda gamingskärmar med Nvidia G-sync

Under årets Computex-mässa breddar Acer sin bildskärmsserie Predator med två färska modeller – båda ultrabreda med välvning och stöd för Nvidias synkroniseringsteknik G-sync.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Acers skärmar blir allt mer intressant varje år!

Visa signatur

*I write in English as I'm not fully fluent in Swedish.

Permalänk
Medlem

Trenden med välvda skärmar kan inte dö snart nog.
Skärmnyheter är oftast intressant, men så fort jag ser ordet "välvd" blir jag lite ledsen i kanten.

Permalänk
Medlem

Varför kan inte allt detta roligt släppas lagom i April/Maj i butik

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

21:9 något att ha eller? Kör med 2 skärmar idag och det kan ju vara småtrevligt att ha skype, spotify på andra skärmen medans man spelar, någon som löst detta på något smidigt sätt med 1 skärm?

Och när man har kopplat datorn till TVn som har 1080p, blir det knas när man kör mirror med två olika upplösningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koyaanis:

21:9 något att ha eller? Kör med 2 skärmar idag och det kan ju vara småtrevligt att ha skype, spotify på andra skärmen medans man spelar, någon som löst detta på något smidigt sätt med 1 skärm?

Och när man har kopplat datorn till TVn som har 1080p, blir det knas när man kör mirror med två olika upplösningar?

ja det blir det, du får köra extend?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Trenden med välvda skärmar kan inte dö snart nog.
Skärmnyheter är oftast intressant, men så fort jag ser ordet "välvd" blir jag lite ledsen i kanten.

Varför det? Självklart ska välvda TV-skärmar dö fortare än kvickt, men som datorskärm tycker jag att formatet 21:9 i kombination välvd passar utmärkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessismore:

Varför det? Självklart ska välvda TV-skärmar dö fortare än kvickt, men som datorskärm tycker jag att formatet 21:9 i kombination välvd passar utmärkt.

Kan inte annat än att hålla med. Som TV är det välvda konseptet värdelöst då man ofta kollar från flera olika vinklar samtidigt och från icke-optimala postitioner. Som datorskärm så känns det som att det skulle kunna fungera riktigt bra!

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Trenden med välvda skärmar kan inte dö snart nog.
Skärmnyheter är oftast intressant, men så fort jag ser ordet "välvd" blir jag lite ledsen i kanten.

Blir ju bara skit att sitta på datorskärmsavstånd och titta på en platt skärm i ultrabrett. Välvd är helt rätt väg att gå för 21:9 på så korta tittavstånd. För TV har du dock helt rätt. Vilket skit.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koyaanis:

21:9 något att ha eller? Kör med 2 skärmar idag och det kan ju vara småtrevligt att ha skype, spotify på andra skärmen medans man spelar, någon som löst detta på något smidigt sätt med 1 skärm?

Och när man har kopplat datorn till TVn som har 1080p, blir det knas när man kör mirror med två olika upplösningar?

Det finns vissa program som låter dig definera "virtuella" skärmar inuti en skärm så windows ser en skärm yta som flera skärmar men jag vet inte om de fungerar något bra.

Du kan inte köra mirror på två olika upplösningar den skärmen som har lägst max upplösning bestämer hur hög upplösning mirroringen kan ha.

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem

Tycker 2 skärmar alltid är bättre än 1 dubbelt så bred. Man kan köra ett spel i exclusive fullscreen på ena sidan (dvs det kan ta Nvidia override settings som adaptive vsync osv) och ha sitt skit som TS/youtube pr0n på andra. Med 1 bred skärm så försvinner ju allt bakom. Skulle jag skaffa en sån här 21:9 skärm skulle jag ändå få sätta en vanlig bredvid, lol.

Permalänk
Medlem

Z35 vore ännu mer lockande om den såg ut som X34 och inte som en 12-åring designat den

Permalänk
Medlem

Ser lite väl platt ut med 3st på bredd som på bilden.
Kan man ställa dem på högkant?

3st på högkant skulle iof bara ge 9:7 förhållande (1.286) vilket nästan är gamla 4:3 (1.333).
5st på högkant skulle ge 15:7 förhållande (2.143), vilket ligger mellan 16:9 (1.778) och 21:9 (2.333) och känns mer lagom för min smak, men då måste man lätta rejält på plånboken för att kunna driva kalaset också.

Är nyfiken på någons åsikt om någon sett en välvd skärm på högkant. Känns det bra eller bara konstigt?

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Skrivet av murklor:

Tycker 2 skärmar alltid är bättre än 1 dubbelt så bred. Man kan köra ett spel i exclusive fullscreen på ena sidan (dvs det kan ta Nvidia override settings som adaptive vsync osv) och ha sitt skit som TS/youtube pr0n på andra. Med 1 bred skärm så försvinner ju allt bakom. Skulle jag skaffa en sån här 21:9 skärm skulle jag ändå få sätta en vanlig bredvid, lol.

Håller helt med, köper jag en sånhär kommer jag ha 2 vanliga bredvid. Måste ha 3 skärmar oavsett hur bred en av dom är

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Trenden med välvda skärmar kan inte dö snart nog.
Skärmnyheter är oftast intressant, men så fort jag ser ordet "välvd" blir jag lite ledsen i kanten.

Varför? Många har mer än 1 skärm och då ställer man i regel de yttre skärmarna i vinkel. Med välvd ultrabred får man bredden och vinkeln men man slipper glappet mellan skärmarna.

Permalänk
Medlem

fan va coolt med 3 sånna, vill ha nu!

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Synd att skärmen ska ha en sån ful gaming-branding med Predator-logga och skrikig baksida. Annars är spec:arna precis vad jag är ute efter.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Har fått uppgifter om att ACER Predator X34 överklockar till 100hz.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Kan alltid hoppas X34 kommer i 100hz och att dom börjar säljas snart!