Bethesda tillkännager Fallout 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av MathewT:

Tänk om de har kvinnliga röstskådespelare också, exempelvis som Mass Effect? Eller ville du bara ta billiga poäng?

Nej men om man ska tolka allt från trailern så är det ju bara en man och hans vovve.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_of_life:

Har alla som klagar över Fallout serien spelat igenom dem? Man får en känsla att oavsett hur snyggt ett spel är så är det aldrig "snyggt nog" och det är bara hur finslipat det är grafiskt som är värt något.

Personligen skiter jag ganska mycket i hur det ser ut, om bara grafiken är konsistent, passar med storyn man berättar, och spelet för övrigt är bra. Jag har ägnat säkert 50-100 timmar åt "pixel boy" exempelvis, och spelar fortfarande regelbundet Fallout 1-2 & tactics.
Fallout 3 & New Vegas återvänder jag inte till på samma sätt. Än, ska kanske tilläggas, eftersom man ju aldrig vet vad som händer framöver. VATS gjorde dem lite för enkla, och eftersom man är lite bekväm, så finns det, använder man det. Man borde skämmas, men inte då...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Även om Bethesdas spel har brister så är det modd-stödet som gör spelen förstklassiga.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Jag tyckte att fo3 och new vegas var lite för "glada" jämfört med fallout 1 och 2 som verkligen kändes som rent helvete då man ofta strövade omkring i öknen där man blev anfallen av väldigt farliga monster (supermutants t ex) som verkligen kunde piska röv. Allt till ett obehagligt soundtrack vars like jag inte sett i något fallout hittills sedan fo2.
New vegas hade mer referenser och kändes lite mer "fallout" men atmosfären var fortfarande ganska "oblivion with guns".

Det här ser snyggt ut, men de sämsta bitarna ser ut precis som ett tilldonat fo3.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Personligen skiter jag ganska mycket i hur det ser ut, om bara grafiken är konsistent, passar med storyn man berättar, och spelet för övrigt är bra. Jag har ägnat säkert 50-100 timmar åt "pixel boy" exempelvis, och spelar fortfarande regelbundet Fallout 1-2 & tactics.
Fallout 3 & New Vegas återvänder jag inte till på samma sätt. Än, ska kanske tilläggas, eftersom man ju aldrig vet vad som händer framöver. VATS gjorde dem lite för enkla, och eftersom man är lite bekväm, så finns det, använder man det. Man borde skämmas, men inte då...
B!

Håller med dig att man inte återvänder de spelen på det sättet. Sen finns det inte så många spel som jag återvänder till i stort.
Personligen konsumerar jag nog speltitlar ungefär som med annan underhållning; böcker, filmer etc.
Tycker om känslan av att spela klart ett spel, känna att man är nöjd med spelupplevelsen och sen lägga det i samlingen och där tycker jag alla de titlar jag nämnde (alltså hela serierna egentligen) passar in bra.

Sen är vi alla olika, om "replay value" är viktigt så är nog inte Bethesda i topp. De enda jag personligen faller tillbaka till är
Blizzards titlar.

Permalänk
Medlem

Såg trailern och min första tanke var: "meh". Sedan tänkte jag till och sa till mig själv: "Pretty good, thank god 4 graphic mods doe"

Permalänk
Inaktiv

Spelade tidigare Fallout spelen, men fastnade aldrig för något av dem, fattade inte riktigt vad som var så roligt med dem då dem var super hypade av kompisarna.

Fallout 4 är inte så lockande för mig.

Permalänk
Medlem

@MultiMan:

Citat:

The game's official trailer, created in-game at Bethesda Game Studios, can be viewed at: www.fallout4.com.

http://help.bethsoft.com/app/answers/detail/a_id/29375

Permalänk

Alla har givetvis rätt till sina egna åsikter. Personligen är jag enormt taggad inför ett nytt spel i Fallout-serien. Skiter egentligen helt i vem som gör det bara det släpps.

Har haft enormt mycket kul genom åren med Fallout 1, Fallout 2, Tactics, Fallout 3 och New Vegas, de sista två både i originalskick och totalt söndermoddade. Självklart är det saker som skiljer mellan alla spelen både vad gäller kvalitet på grafik, story och spelkänsla. Varenda spel i serien har haft episka tillfällen, utrymmen för skrattattacker och riktigt störiga buggar och misslyckade designval.

Självklart vill man ha bra grafik i ett spel men har lite svårt att ta folk på allvar som påstår att spelet inte är snyggt. Visst, det är inte det snyggaste som presterats och håller definitivt inte samma klass som vissa teknikdemos för spelmotorer. Men vilket spel gör i dagens läge det? Problemet med open world RPG blir också att man måste göra avkall på grafikkvaliteten jämfört med ett railroadat FPS.

Visst vill man ha en fotorealistisk post-nukleaär simulator men den grafikmässiga möjligheten finns inte idag och kommer inte göra det på bra många år. Så länge grafiken är tillräckligt snygg för att "man inte skall störa sig på den" så är det tillräckligt bra. Grafiken är ett verktyg för att berätta en historia. Om det innebär lägre men enhetlig detaljnivå så att man inte kommer på sig själv med att stirra på en konstig texturskarv mitt i en episk strid så får det väl vara så. Lägg hellre resurserna på att göra så att världen känns levande (på ett post-apokalyptiskt, dystopiskt, hemskt sätt...), ge oss sköna och wacky karaktärer att agera med och en spelkänsla som gör att vi vill spela om spelet totalt söndermoddat senare.

My 2 cents.

Permalänk
Medlem

Synd att grafiken kommer att förmodligen nergraderas innan det släpps till allmänheten!

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

Här behövs det lite Nvidia Hairworks!

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjornnilsson:

Alla har givetvis rätt till sina egna åsikter. Personligen är jag enormt taggad inför ett nytt spel i Fallout-serien. Skiter egentligen helt i vem som gör det bara det släpps.

Har haft enormt mycket kul genom åren med Fallout 1, Fallout 2, Tactics, Fallout 3 och New Vegas, de sista två både i originalskick och totalt söndermoddade. Självklart är det saker som skiljer mellan alla spelen både vad gäller kvalitet på grafik, story och spelkänsla. Varenda spel i serien har haft episka tillfällen, utrymmen för skrattattacker och riktigt störiga buggar och misslyckade designval.

Självklart vill man ha bra grafik i ett spel men har lite svårt att ta folk på allvar som påstår att spelet inte är snyggt. Visst, det är inte det snyggaste som presterats och håller definitivt inte samma klass som vissa teknikdemos för spelmotorer. Men vilket spel gör i dagens läge det? Problemet med open world RPG blir också att man måste göra avkall på grafikkvaliteten jämfört med ett railroadat FPS.

Visst vill man ha en fotorealistisk post-nukleaär simulator men den grafikmässiga möjligheten finns inte idag och kommer inte göra det på bra många år. Så länge grafiken är tillräckligt snygg för att "man inte skall störa sig på den" så är det tillräckligt bra. Grafiken är ett verktyg för att berätta en historia. Om det innebär lägre men enhetlig detaljnivå så att man inte kommer på sig själv med att stirra på en konstig texturskarv mitt i en episk strid så får det väl vara så. Lägg hellre resurserna på att göra så att världen känns levande (på ett post-apokalyptiskt, dystopiskt, hemskt sätt...), ge oss sköna och wacky karaktärer att agera med och en spelkänsla som gör att vi vill spela om spelet totalt söndermoddat senare.

My 2 cents.

Problemet är inte grafiken, utan alla andra begränsningar som tillkommer. De använder fortfarande en modifierad version av Gamebryo, som de har använt i 13 år nu. Det betyder att begränsningar som fanns i Fallout 3 och Skyrim fortfarande kommer att finnas i Fallout 4.
Det betyder, inga fordon, laddningsskärmar överallt, dåliga animationer, dåligt scriptade NPC:er m.m.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem

Ser klart godkänt ut (men även om det såg ut som skit skulle det inte spela någon som helst roll, det är Falloutvärlden jag älskar) och det ska bli förbaskat skoj att spela! Längtar hårt och svårt!

Har inget som helst problem med en röstskådis, jag tycker det är bättre. Att vara stum och aldrig yttra ett knyst är bara torftigt.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Nej men om man ska tolka allt från trailern så är det ju bara en man och hans vovve.

Varför detta hat mot kvinnor, katter, kaniner och ekorrar, när ska utvecklarna få upp ögonen för dessa??
Borde vara lag på att minst en av varje varelse i världen ska vara med i alla spel, annars risken stor att någon känner sig utanför och illa till mods.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MagnusL:

Problemet är inte grafiken, utan alla andra begränsningar som tillkommer. De använder fortfarande en modifierad version av Gamebryo, som de har använt i 13 år nu. Det betyder att begränsningar som fanns i Fallout 3 och Skyrim fortfarande kommer att finnas i Fallout 4.
Det betyder, inga fordon, laddningsskärmar överallt, dåliga animationer, dåligt scriptade NPC:er m.m.

Använder dom Gamebryo i Fallout 4 är det ridå ner.
Gamebryo, Unity, Hero med flera är helt fantastiskt dåliga och är samtliga otroligt utdaterade och varvade 15ggr om andra motorer.

Nån som saknar laddningstiderna hos Gamebryo, enkeltrådigheten, urusla fysiken, horribla prestandan eller kanske alla buggarna där du kommer för nära ett träd, sten eller vägg och vips så tappar spelet all vetskap om var din gubbe är och du blir odödlig?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fallout 3 utan moddar var bra men inte riktigt bra. Lär bli samma med fyran. För det lilla extra lär man få ladda ner moddar och dessa lär det bli gott om!

Så sluta klaga folk och var glada att spelet kommer :).

Permalänk
Skrivet av MagnusL:

Problemet är inte grafiken, utan alla andra begränsningar som tillkommer. De använder fortfarande en modifierad version av Gamebryo, som de har använt i 13 år nu. Det betyder att begränsningar som fanns i Fallout 3 och Skyrim fortfarande kommer att finnas i Fallout 4.
Det betyder, inga fordon, laddningsskärmar överallt, dåliga animationer, dåligt scriptade NPC:er m.m.

Den sakliga argumentationen kan jag köpa även om jag inte har insikt i vilken teknik som används för F4. Har du en länk till en pålitlig källa som backar det du säger tar jag gärna del av den. Fast det folk vanligtvis häver ur sig är ju mer på nivån "Öh, det är för fult. Wäh! Wäh!". Det börjar få mig att känna mig gammal när en majoritet av gamers aldrig verkar ha spelat DOOM, ursprungliga Duke Nukem, Quake, Jedi Knight och andra 3D spel som är samtida med de ursprungliga Fallout-spelen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Äntligen! Får hoppas det blir bra inlevelse i spelet. Grafiken kan jag leva med, det var aldrig Fo3 starka sida men det är ett GRYMT spel, NV var helt OK också. Oblivion och Fo3 var det som fick in mig på rollspel. Vist jag spelade Diablo II och liknande före men att spela i en 3D värld som förstaperson är helt avgörande för mig för maximal inlevelse.

Permalänk
Medlem

JAAAAAAAAAAAAAAA!

Permalänk
Medlem

Min första reaktion på trailern var oimponerad. Den var rätt dåligt regisserad och ljudsatt. Även grafiken var inte direkt imponerande utan verkar vara anpassad för att kunna spelas på PS3.

Men å andra sidan så är det inte grafiken som gjort spelen roliga tidigare - Falloutserien har i själva verket alltid byggts på daterad grafik, ända sedan de första kom ut. Trots detta spelar jag fortfarande igenom Fallout 1,2,3 ibland.

Med det sagt hade det antagligen inte skadat med en bättre motor och grafik.

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure"

Permalänk
Medlem

Ja det lär ju inte bli klagomål á The Witcher, den här grafiken känns ju inte som det mest slipade jag sett, men ska bli kul att spela!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz

Permalänk
Medlem

Jag väntar med viss skeptisk inställning efter att ha sett teasern. Jag hade hoppats på grafik som är snäppet bättre än Skyrim och det verkar väl inte riktigt teasern tyda på.

Hoppas de även lägger in en mängd bra radiokanaler m.m.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Jag väntar med viss skeptisk inställning efter att ha sett teasern. Jag hade hoppats på grafik som är snäppet bättre än Skyrim och det verkar väl inte riktigt teasern tyda på.

Hoppas de även lägger in en mängd bra radiokanaler m.m.

Ganska mycket bättre än skyrim om jag får dela med mig av min åsikt.

Visa signatur

ggmu

Permalänk
Skrivet av zaman:

Synd att grafiken kommer att förmodligen nergraderas innan det släpps till allmänheten!

Bethesda brukar ha så pass nedgraderad grafik från första början att det inte behövs. Se skyrim till exempel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ustzeust:

Ganska mycket bättre än skyrim om jag får dela med mig av min åsikt.

Du har nog rätt. Jag är säkert van vid att köra med ett tiotal mods där.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Jaaa! Ståpäls över hela kroppen!

Visa signatur

i7 4790K @ 4,691Ghz : ASUS STRIX GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Jag kanske är helt efter nu men: Visst är det våran hjälte som ligger i spjälsängen? Man ser hur familjen går till valvet.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Inaktiv

Detta kändes alltför mycket som samma sak som Fallout 3, önskar att de hade kunnat ändra litegrann på designen, grafikmotorn osv. Nu vet vi ju inte direkt något om spelet men utseendemässigt såg det lite ut som gammal skåpmat.

Permalänk

11 månader sedan läcktes information om Fallout 4 på reddit av avskedad anställd som ville hämnas. Man trodde tydligen inte på informationen när den läcktes, men det verkar nu som att hon talade sanning.

https://www.reddit.com/r/Fallout/comments/28v2dn/i_played_fal...
(Uppenbarligen innehåller länken spoilers)

Permalänk
Medlem

Oavsett grafiken så kommer jag spela spelet och väldigt sannolikt uppskatta det, mer content för sämre grafik tycker jag är godtyckligt.

"The map of Fallout 4 is about 3 times the size of Skyrim."

Enligt https://www.reddit.com/r/Fallout/comments/28v2dn/i_played_fal...

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4