Ett intressant och roligt spel

Permalänk

Ett intressant och roligt spel

Jag spelar för det mesta CS:GO och Dota2, men jag har även typ 1400h på dayz.. Men jag söker ett spel där jag verkligen kan "stanna? :D"
Men jag har gått igenom steams butik 20gånger och inte hittat något som faller mig i smaken..

Jag gillar spel där man kan tex bygga saker ha en bas osv...
Det ska gå och döda allt som rör sig..

Jävligt svårt att förklara då jag inte vet riktigt själv vad jag är ute efter, men jag hoppas att ni förstår lite av det jag menar

Visa signatur

Bara för att jag inte är paranoid längre betyder det inte att dom har slutat jaga mig

Permalänk
Medlem

@superhjalte: Jag har själv haft samma problem och gått igenom några olika spelserier. Jag skulle rekommendera Skyrim, för du kan spela det länge men du bygger inte upp en bas utan du bygger mer upp en gubbe som du senare gör bättre och bättre. Och gillar du inte skyrim så finns det ju flera liknande som The witcher eller Far Cry. Men du kanske inte gillar den typen av spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av V1D3:

@superhjalte: Jag har själv haft samma problem och gått igenom några olika spelserier. Jag skulle rekommendera Skyrim, för du kan spela det länge men du bygger inte upp en bas utan du bygger mer upp en gubbe som du senare gör bättre och bättre. Och gillar du inte skyrim så finns det ju flera liknande som The witcher eller Far Cry. Men du kanske inte gillar den typen av spel?

Glöm inte att om man får slut på content kan man bara lägga till mer via mods.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem

Minecraft?

Permalänk
Medlem

Detta?
http://store.steampowered.com/app/313120

eller detta (fick sitta o leta lite då jag hade glömt bort namnet på de xD
http://store.steampowered.com/app/346110/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Vänta på Fallout i oktober

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

Breaking Point (Mod till Arma 3) *DayZ men färdigutvecklat (med lite ironi)*
Battlefront när det kommer
Fallout 4 när det kommer
Star Citizen när det blir färdigt
Farcry 4 bör hålla dig upptagen ett tag
Insurgency
Spela genom Metro spelen (redux)
Prova Miscreated, Ryse Son of Rome
Spela de 2 nya Wolfenstein

Det är väll några tips jag har..

Permalänk
Medlem

rust
minecraft (med mods, tex feed the beast, atlauncher etc)
far cry 3 & 4
fallout 3
team fortress 2

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Hearthstone!
Jag gick i alla fall från Dota2 till HS och är väldigt nöjd. Grymt gött att kunna spela på vagnen också. Hinner med två matcher medan jag åker till jobbet på morgonen :).

Men du kanske är ute efter lite mer action. Själv tyckte jag den strategiska aspekten var mest intressant med Dotan och strategi finns det så det räcker och blir över i HS.

Permalänk
Medlem

Har spelat en del 7 days to die, där jag även har haft en privat server uppe för mina kamrater. Jag rekommenderar dock att vänta lite då det rekommenderas att server-instansen (gamet man hoppar in i) skapas om efter varje ny alpha-uppdatering. Spelet är ruggigt roligt men vi har beslutat att ta en paus på några månader då senaste alphan gjorde att allt möjligt konstigt hände oss (bland annat att den utforskade delen av kartan nollställdes och visades som outforskad. Jag råkade ut för en collision detection-bug som gjorde att jag föll igenom marken då en del texturer inte laddades in korrekt), så och efter googling så visade det sig att enda sättet är att starta om på nytt, bland annat för att kartorna laddas in lite annorlunda i nya versionen.

Utöver det jag skrivit ovan har jag inte råkat ut för särskilt många buggar och utvecklarna fixar ständigt de som kommer och lägger till nya grejer.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0