Permalänk
Medlem

Bästa gaming skrivbordet?

Just nu har jag ett ganska litet ikea skrivbord och vill gärna ha större någon som har något förslag?

Visa signatur

Mvh Jylckan

Permalänk
Medlem

Hur mycket får det kosta?

Direkt kan jag bara tipsa om Ikea Galant.
Sjukt stabilt och till ett bra pris.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Hur mycket får det kosta?

Direkt kan jag bara tipsa om Ikea Galant.
Sjukt stabilt och till ett bra pris.

tänkte runt 1000 eller mindre

Visa signatur

Mvh Jylckan

Permalänk
Medlem

IKEA GALANT
Skrivbord, svartbrun, silverfärgad
795 kr / styck (636 kr exkl. moms)

edit: Kan lägga till att den länkade är 120x80cm, men det finns ganska varianter av skiva att välja emellan.

Permalänk
Medlem

Jag kör med bekant. Mycket snyggt att ha den i ett hörn och är mycket stabilt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jylckan:

Just nu har jag ett ganska litet ikea skrivbord och vill gärna ha större någon som har något förslag?

Nä, men seriöst; avses ett datorskrivbord som tillgodoser spelande på ett bättre sätt? Eftersom inte "gamingskrivbord" finns, vad jag vet ialf, så kan det vara bra om TS klargör vad du har för krav och önskemål. Vad skulle ett gamingskrivbord göra annorlunda? Vilka fördelar hoppas du på att ett sådant skrivbord skulle ge?

Hoppas du hittar vad du söker!

M.v.h.

Tagit bort citat och svar enligt §1.6
Visa signatur

The most ULF of them all.

Permalänk
Medlem

Själv har man byggt ett eget, Men mina vänner kör på detta " http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50219044/ "

Permalänk
Inaktiv

Bygg eget, annars kommer alltid något du vill ha saknas.

Permalänk
Medlem

jag har detta http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60214183/

Riktigt nöjd med det. Utdragsdelen kan man käka på etc och lägga upp fötterna på. Får plats med dator +3st skärmar. Inbyggd kabelkanal!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Permalänk

Kan inget annat än att hålla med!

Visa signatur

-[Asus Prime z590]-|- [Intel Core 11600k]-|-[Corsair Hydro H100i]-|-[Aorus rtx 3070 Master]-|-[Corsair 16GB 3600Mhz]-|-[Corsair LL120 RGB 120mm]-|-[Fractal Design Define 7 Compact]-
Aoc 32" 144Hz 1ms-[Logitech G502 HeroAsus Rog strix Scope Deluxe TKL

Permalänk
Medlem

Jag en likande denna inte mycket gaming över det men den gör sitt jobb.

Eller så du bygger du ett sånt här bord.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av henkiii:

http://www.ikea.com/se/sv/images/products/galant-skrivbord-br...

IKEA GALANT
Skrivbord, svartbrun, silverfärgad
795 kr / styck (636 kr exkl. moms)

edit: Kan lägga till att den länkade är 120x80cm, men det finns ganska varianter av skiva att välja emellan.

Har detta.
Svinjobbiga ben

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Jag en likande denna inte mycket gaming över det men den gör sitt jobb.

Eller så du bygger du ett sånt här bord.

Haha! Jag undrar om L3p D3sk ligger i samma budget som det IKEA erbjuder
Klart ett roligare skrivbord ialf!

Visa signatur

The most ULF of them all.

Permalänk
Skrivet av NewCamps:

Själv har man byggt ett eget, Men mina vänner kör på detta " http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50219044/ "

Mugghållare! Måste ha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewCamps:

Själv har man byggt ett eget, Men mina vänner kör på detta " http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50219044/ "

Hade varit perfekt men tyvärr så bor jag på en ovanvåning med snett tak så jag kan inte ha en sån hög

Visa signatur

Mvh Jylckan

Permalänk
Permalänk
Medlem

Om du har möjlighet att bygga ett eget så är det verkligen att rekommendera! Annars kanske du känner en snickare som kan bygga ett till dig, fördelen blir då att man får ett skrivbord som uppfyller de egna behoven och önskemålen. Oftast blir även kvalitén betydligt högre även om IKEA brukar hålla en bra standard. Har själv en massiv skiva i ekfaner, aluminium detaljer, massiva ben som ger suverän stabilitet och inställningsmöjligheter.

Har tidigare även tittat på IKEA GALANT, känns extremt prisvärt och stilrent!

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Medlem

Håller med, jag har ett sådant till min mainrigg, fick kapa överdelen pga det inte får plats för mig annars, hur bra som helst och har tjänat mig i flera år

Hade faktiskt glömt namnet på det, tack ska du ha, kommer nog bli köp av en beggad till sommarhuset antagligen

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Detta är bästa skrivbord jag har någonsin haft. Dock är det lite över din budget.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Måste hålla med om att IKEAs Bekant/Galant-serie är toppen. Stilrent, flera färger och storlekar att fälja mellan, stabilt, riktigt trä i skivan, enkel kabelhantering undertill, lång garanti. Dessutom inte så dyrt.

Visa signatur

Sony α7III | BMPCC
XPS 13 9360 | 3770k | GTX970
CA Dacmagic+ | AQ Dragonfly Red
DT880 Pro | DT250
Xperia 1 IV

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Har detta.
Svinjobbiga ben

Hur menar du?
Jag gillar det bordet, har den "L" formade varianten. Kanske är den något stor men den har andra bra egenskaper
Framförallt känns det väldigt robust för att kosta så lite pengar, att det går att justera benen är även ett plus.

Permalänk
Medlem

Blir nog att bygga eget isf blir nog billigare också

Visa signatur

Mvh Jylckan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jylckan:

Hade varit perfekt men tyvärr så bor jag på en ovanvåning med snett tak så jag kan inte ha en sån hög

Handla en vinkelslip alt en bågfil så är det löst.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 |► Raspberry Pi 3B | Osmc |► OnePlus 6 |

Permalänk
Avstängd

du kan inte få det bästa för 1000 kr, otroligt dålig rubrik.

Permalänk
Medlem

Böjd galant har jag, otroligt bra tycker jag.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Sitter på ett Naver AK 1330. Inte så mycket gaming, men riktigt snygg ivf.

Permalänk
Medlem

Jag har ett Ikea micke som jag köpte begagnat för 300:-. Det är ett tvåvånings hörnskrivbord. Efter att ha monterat en utdragsskiva och en extra hylla under så är det perfekt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

När det kommer till skrivbord finns det inte direkt något som går att kalla gaming. Och skulle det göra det skulle det vara en gimmick.

Ett bra skrivbord är:
Höj & sänkbart. Antingen manuellt eller via elmotor
Har plats för din skärm + en till i samma storlek bredvid, med minst 30cm marginal åt båda håll
Har ett djup där du kan ha skärm + tangentbord + mattallrik/papper i rad
Kabelkanal under samt gärna hållare för grendosa
Gärna hål i bordet för stilren dragning av kablarna ner i kanalen

I min åsikt iaf. Sen om det kostar 1000kr eller 10.000kr, om det heter IKEA eller porsche, ger jag blanka fan i. Vet att kinnarps har trevliga modeller som uppfyller alla -mina- krav på ett skrivbord, då jag har ett själv, men om du ska ha ett sådant för 1000kr är blocket din bästa chans. Eller konkursauktioner, som jag själv föredrar för att få tag på riktig kontorsutrustning.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk

Det är ett klockrent gaming bord jag köpte det för ca 1,5 år sedan jag är riktigt nöjd

Visa signatur

NZXT H440 Razer ||ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix ||Intel I7-6700K|| ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO ||Hyper X Fury DDR4 2133MHz 16GB || https://spelfokus.blogspot.se/