Bästa telefon(erna) för runt 3-4k?

Permalänk

Bästa telefon(erna) för runt 3-4k?

Hej!

Då jag lyckades spilla likör i min Nexus 5 vilket sabbade den lite så är det dags att försöka införskaffa sig en ny..

Behöver lite hjälp gällande!
Inköp sker tidigast i slutet på månaden.

Jag tror inte direkt jag är ute efter något speciellt, anledningen till att jag valde Nexus5 var för den var prisvärd och hade mindre förinstallerat reklam-skit på sig som de flesta stora märken brukar vara..

Kom gärna med förslag och tips!

Mvh
Tommy

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

one plus one finns för 2.8K om du vill ha den

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Skrivet av Vzano:

one plus one finns för 2.8K om du vill ha den

kommer väl även one plus two inom en snar framtid osäker på exakt datum men varit ett par nyhetstrådar om den på sistone så kan va värt att kolla på

iaf one plus one låg väl runt budget ungefär i början har jag för mig och den nya borde väl hamna ungefär på samma pris kan ja tro vet inte vad den har för prissättning.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

z3 compact for 2990 i tele2. Riktigt vacker telefon och flaggskepp hårdvara.

Permalänk
Skrivet av Vzano:

one plus one finns för 2.8K om du vill ha den

Tror faktiskt jag kollade på den för ett tag sen, men vet inte hur kraftfull den är?
Problemet jag har med min nu är att han inte pallar driva Hearthstone utan fryslagg lite då och då, ibland blir det så illa så hela maskinen totalfryser!

Skrivet av Rouge of Darkness:

kommer väl även one plus two inom en snar framtid osäker på exakt datum men varit ett par nyhetstrådar om den på sistone så kan va värt att kolla på

iaf one plus one låg väl runt budget ungefär i början har jag för mig och den nya borde väl hamna ungefär på samma pris kan ja tro vet inte vad den har för prissättning.

Ska se om jag hittar något, tackar!

Permalänk
Skrivet av jacksonpark:

z3 compact for 2990 i tele2. Riktigt vacker telefon och flaggskepp hårdvara.

Lust att länka? :S
Jag hittar bara att dom vill ha 4995 för den!

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

kommer väl även one plus two inom en snar framtid osäker på exakt datum men varit ett par nyhetstrådar om den på sistone så kan va värt att kolla på

iaf one plus one låg väl runt budget ungefär i början har jag för mig och den nya borde väl hamna ungefär på samma pris kan ja tro vet inte vad den har för prissättning.

"All of those impressive specs will only cost around $400 and is rumored to be released in the third quarter of 2015, so it should be announced anytime now."

Var vad jag hittade!

Permalänk

@Dark_Widget:

http://www.tele2.se/mobiltelefoner/sony/sony-xperia-z3-compac...

Du får också chromecast gratis, och 2 mån viaplay!! Slå till och köp den svarta eller gröna. De andra är fula som satan!
Jag hade z3 och var super nöjd förutom dess storlek. Så jag slog så fort jag såg priset!

Permalänk
Skrivet av jacksonpark:

@Dark_Widget:

http://www.tele2.se/mobiltelefoner/sony/sony-xperia-z3-compac...

Du får också chromecast gratis, och 2 mån viaplay!! Slå till och köp den svarta eller gröna. De andra är fula som satan!
Jag hade z3 och var super nöjd förutom dess storlek. Så jag slog så fort jag såg priset!

ooooh Compact versionen, har inte den reducerad prestanda och så dock?

EDIT: Det dumma är att jag som sagt inte kan köpa något förens tidigast månadsskiftet!

Permalänk

@Dark_Widget: Nej den har samma hårdvara so en z3, förutom minskad storlek/skärm. Batteriet är nedskalad men ändå har längre batteritid än sin storebror.

Enligt mig är denna mer prisvärd och äntligen finns en liten mobil som konkurrerar mot de stora, och vinner.

Permalänk
Skrivet av jacksonpark:

@Dark_Widget: Nej den har samma hårdvara so en z3, förutom minskad storlek/skärm. Batteriet är nedskalad men ändå har längre batteritid än sin storebror.

Enligt mig är denna mer prisvärd och äntligen finns en liten mobil som konkurrerar mot de stora, och vinner.

Damn!
Ja min bror kör på en vanlig Z3 och verkar rätt nöjd! Får se om erbjudandet finns kvar när det är dags, annars kanske det blir att försöka vänta på OnePlus Two!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Dark_Widget:

Tror faktiskt jag kollade på den för ett tag sen, men vet inte hur kraftfull den är?
Problemet jag har med min nu är att han inte pallar driva Hearthstone utan fryslagg lite då och då, ibland blir det så illa så hela maskinen totalfryser!

Ska se om jag hittar något, tackar!

Inga problem att köra Hearthstone på en OPO.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Inga problem att köra Hearthstone på en OPO.

Bra att veta! Med OnePlus Two som snart bör komma så känns det ändå vettigare att vänta lite??
Vet inte vad OPO har för speccs men

"Rumors on the OnePlus Two specifications are as follows: 5.5-inch screen, 2560 x 1440p resolution. There are also news that the back of the phone will come in metal, hoping to rival brands like Samsung, Apple and HTC in terms of design.

Rumors are that OnePlus Two will come with the Octa-core Snapdragon 810, 4GB RAM and a 64GB expandable memory.

OnePlus Two will come with a 16MP rear camera and a 5MP front facing camera. There are also rumors that it will come with an LED flash and 4K video-recording capability. The 5MP front facing camera may also come with wide-angle lens."

Vet inte om det låter overkill (alltså antagligen inte sant) eller inte!

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/product.php?p=2791898

Köpte en för 2990:- när min Nexus 5 badat. Mycket nöjd, snäppet bättre hårdvara på det mesta. Kan möjligen sakna SD-kortplats men det fanns inte på Nexus heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Dark_Widget:

Bra att veta! Med OnePlus Two som snart bör komma så känns det ändå vettigare att vänta lite??
Vet inte vad OPO har för speccs men

"Rumors on the OnePlus Two specifications are as follows: 5.5-inch screen, 2560 x 1440p resolution. There are also news that the back of the phone will come in metal, hoping to rival brands like Samsung, Apple and HTC in terms of design.

Rumors are that OnePlus Two will come with the Octa-core Snapdragon 810, 4GB RAM and a 64GB expandable memory.

OnePlus Two will come with a 16MP rear camera and a 5MP front facing camera. There are also rumors that it will come with an LED flash and 4K video-recording capability. The 5MP front facing camera may also come with wide-angle lens."

Vet inte om det låter overkill (alltså antagligen inte sant) eller inte!

Vad jag hört skulle de stanna kvar på 1080x1920, vilket jag tycker låter vettigt då det inte direkt behövs mer. Att det skulle finnas en minneskortsplats är väl inte särskilt troligt, men man vet aldrig.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@Dark_Widget: Funderar på Z3C men läste sedan detta
http://www.swedroid.se/forum/threads/skaermen-glaset-spricker...
Så nu e jag osäker

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacksonpark:

@Dark_Widget:

http://www.tele2.se/mobiltelefoner/sony/sony-xperia-z3-compac...

Du får också chromecast gratis, och 2 mån viaplay!! Slå till och köp den svarta eller gröna. De andra är fula som satan!
Jag hade z3 och var super nöjd förutom dess storlek. Så jag slog så fort jag såg priset!

Någon som har kolla på om denna är operatörslåst. Står inget om det på deras hemsida eller i beskrivningen (behöver ju dock inte betyda något)

Permalänk

@kloow: De har slutat låsa sina mobiler sen 2013.

EDIT: Jag vet för att jag frågade de för 2 veckor sedan.

Permalänk
Medlem

OnePlus One (Two som kommer snart?) samt Asus Zenfone 2 verkar vara riktigt prisvärda alternativ på marknaden just nu.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Damn!
Ja min bror kör på en vanlig Z3 och verkar rätt nöjd! Får se om erbjudandet finns kvar när det är dags, annars kanske det blir att försöka vänta på OnePlus Two!

Jag kör Själv med en Z3 och kan starkt rekommendera dig till att skaffa antingen vanlig Z3 eller Z3 compact. Batteritiderna är dessutom en dröm, 2-4 dagar brukar det vara mellan laddningarna för mig. Längsta har varit 5 dagar. Utan att slå av mobildata och sådant trams såklart.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K 4GHz, 8MB, MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB, Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5,Corsair 16GB (2x8GB) CL9 1600MHz VENGEANCE PRO RÖD, Samsung SSD EVO 850-Series 500GB, EVGA Supernova G2 750W, 80+ Gold, Modulär, Fractal Design Kelvin S24 240mm,Corsair Carbide Air 540 Cube Vit, 2TB Toshiba 7200rpm 64MB

Permalänk
Medlem

Z3 compact eller LG G3 hade varit mitt val med din budget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

Z3 compact eller LG G3 hade varit mitt val med din budget.

Har (inom familjen)
S5, Z1,Z3 och LG G3.
G 3 är klart bäst. Perfekt skärm och tar underbara foton. Dock fick vi lägga in Nova launcher.

Permalänk

LG G3 utan tvekan.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Lumia 830/930 är ju rätt schysta telefoner om du vill ha Windows.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

Z3 compact, mycket mobil för pengarna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ingen som skulle rekommendera Nexus 6?sitter på 5an just nu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Min gissning är 4-5 veckor för oneplus two

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av agitax:

Min gissning är 4-5 veckor för oneplus two

Skickades från m.sweclockers.com

Mjo det dumma är ju att man inte ens vet om man får tag på en! XD

Permalänk
Medlem

Men vill man verkligen ha en telefon med Snapdragon 810? Speciellt om man ska köra hearthstone som säkert värmer upp den tillräckligt för att den ska börja trottla å man kan koka ägg på den.

Permalänk
Medlem

Kolla det här klippet från MKBHD:

https://www.youtube.com/watch?v=g0n2zT9xBdM

Han visar prisvärda lurar!

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √