Permalänk
Medlem

Steelseries Sensei RAW Problem

Min Steelseries Sensei Raw som jag har haft i ca 1,5 månad har börjat glappa. Lite då och då så slutar vänster kilcken att funka. Jag har satt på så att när knapparna aktiveras lyser den upp (Steelseries Loggan). När den slutar funka får jag lov att koppla in och ur USB kabeln. Det här började hända för ungefär 3 dagar sedan när jag var mitt i en cs match. Kan vara värt att notera att jag använder SteelSeries Engine 3. Är det något problem med USB kabeln? Upskattar svar
Mvh/ Noel

Permalänk

väldigt osannolikt att de skulle vara kabeln, antingen kan de vara problem med musen eller om de blivit något fel med USB portarna. Jag tycker du borde skicka en förfrågan till Steelseries support via https://support.steelseries.com/ för att se om dem har en bättre gissning.

Visa signatur

// Använder just nu: Sensei RAW Rubberized, Siberia 350, QcK Mass, APEX 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av anakin53453:

Min Steelseries Sensei Raw som jag har haft i ca 1,5 månad har börjat glappa. Lite då och då så slutar vänster kilcken att funka. Jag har satt på så att när knapparna aktiveras lyser den upp (Steelseries Loggan). När den slutar funka får jag lov att koppla in och ur USB kabeln. Det här började hända för ungefär 3 dagar sedan när jag var mitt i en cs match. Kan vara värt att notera att jag använder SteelSeries Engine 3. Är det något problem med USB kabeln? Upskattar svar
Mvh/ Noel

Jag kör utan SSE, upplevde att den fungerade väldigt dåligt med Win 8.1. Den misslyckades alltid med FW-uppdatering och trodde att jag förstört musen men lyckligtvis var det bara att dra ut den och koppla in den igen så vaknade den till liv. Skulle börja med att testa att byta USB-port, testa med både 2.0 och 3.0-portar om du har möjlighet.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2