Permalänk
Medlem

bra speltangentbord

hej jag ska byta mitt trogna standard asus tangentbord som har gjort sitt nu när jag spelar gta 5 så tänkte jag att jag lik gärna kan kosta på mig ett nytt tangentbord så min fråga till er ärfinns det något bar speltangent bord för typ 750kr kan sträcka mig till 950kr

Permalänk
Medlem

http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/mekaniska-tangentbord...

Bästa du kan få för under tusenlappen (enl mig iaf) Finns med blå brytare också om man föredrar det för samma pris.

Visa signatur

__________________
Stationär: | NZXT H510 Flow | Corsair RM850x | GIGABYTE Z790 AORUS Elite AX | Intel Core i7 13700K | 32GB 6400Mhz CL32 DDR5 | MSI RTX 380 | 1TB Seagate FireCuda 530 + 1TB Kingston KC3000 | LG OLED 42C2 120Hz 4K | Bärbar: MacBook Pro 14"

NAS: Synology DS1815+ 8X 4TB WD RED
Server: Esxi 6.5 | i5 4690K | 32GB DDR3 | 1TB SSD + iSCSI SATA [/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxF:

http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/mekaniska-tangentbord...

Bästa du kan få för under tusenlappen (enl mig iaf) Finns med blå brytare också om man föredrar det för samma pris.

jag har titta lite på Corsair har du någon erfarenhet av det

Permalänk
Medlem

Vilka brytare föredrar du? Eller har du kanske inte provat ett mekaniskt tangentbord tidigare?

EDIT: Anledningen till att jag frågar är för att det finns så bra mekaniska tangentbord även i de lägre prisklasserna nuförtiden, så jag kan inte med gott samvete rekommendera membrantangenter.

Visa signatur

Intel Core i5 8600k @ 4.7 GHz - Gigabyte Aorus GTX 1080 TI - Asus PRIME Z370-A
- Corsair Vengeance LP 16 GB - EVGA Supernova G2 850W - NZXT H500i

Permalänk
Medlem

@theZZ:

Njae, har väll testat lite olika på jobb, hos polare och så. Corsair är säkert bra. Jag menar bara att du inte behöver lägga mer än dom 699 som Func tangentbordet kostar. Jag använder själv det med röda brytare och det håller förvånansvärt hög kvalité och finish för det priset. Jag skulle inte lyfta på ögonbrynen om det kostade en tusenlapp.

Visa signatur

__________________
Stationär: | NZXT H510 Flow | Corsair RM850x | GIGABYTE Z790 AORUS Elite AX | Intel Core i7 13700K | 32GB 6400Mhz CL32 DDR5 | MSI RTX 380 | 1TB Seagate FireCuda 530 + 1TB Kingston KC3000 | LG OLED 42C2 120Hz 4K | Bärbar: MacBook Pro 14"

NAS: Synology DS1815+ 8X 4TB WD RED
Server: Esxi 6.5 | i5 4690K | 32GB DDR3 | 1TB SSD + iSCSI SATA [/B]

Permalänk
Medlem

måste ju självklar rekommendera mitt eget tangentbord: CM Storm QuickFire Rapid I Blue

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Kan rekommendera Corsair K70 (Röda brytare, inte RGB versionen), även om det är några hundra över din budget.

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fille625:

Vilka brytare föredrar du? Eller har du kanske inte provat ett mekaniskt tangentbord tidigare?

EDIT: Anledningen till att jag frågar är för att det finns så bra mekaniska tangentbord även i de lägre prisklasserna nuförtiden, så jag kan inte med gott samvete rekommendera membrantangenter.

har aldrig testa ett mekaniskt förut

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LordError:

Kan rekommendera Corsair K70 (Röda brytare, inte RGB versionen), även om det är några hundra över din budget.

har du själv det eller har du bara hört att det är bra och varför ska man inte ha rgb, är det någon skillnad på rgb och röda och vad är en brytare

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@theZZ:

Okej, om du har möjlighet skulle jag rekommendera dig att åka ut till närmaste Media Markt och se om du kan prova några olika brytare (mekaniken under tangenterna som bestämmer hur de "känns" och beter sig). Personligen föredrar jag Cherry MX Brown, men även blåa, svarta och röda är populära. Det är högst individuellt vad man föredrar, så det kan vara svårt att ge råd utan att veta dina preferenser gällande brytare.

EDIT: Här är en jättebra guide till brytare och mekaniska tangentbord i allmänhet: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1105286-guide-mekaniska...

Visa signatur

Intel Core i5 8600k @ 4.7 GHz - Gigabyte Aorus GTX 1080 TI - Asus PRIME Z370-A
- Corsair Vengeance LP 16 GB - EVGA Supernova G2 850W - NZXT H500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fille625:

@theZZ:

Okej, om du har möjlighet skulle jag rekommendera dig att åka ut till närmaste Media Markt och se om du kan prova några olika brytare (mekaniken under tangenterna som bestämmer hur de "känns" och beter sig). Personligen föredrar jag Cherry MX Brown, men även blåa, svarta och röda är populära. Det är högst individuellt vad man föredrar, så det kan vara svårt att ge råd utan att veta dina preferenser gällande brytare.

EDIT: Här är en jättebra guide till brytare och mekaniska tangentbord i allmänhet: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1105286-guide-mekaniska...

har media Markt en test hörna som man får testa eller är dom bara anmält bra på tangentbord

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av theZZ:

har du själv det eller har du bara hört att det är bra och varför ska man inte ha rgb, är det någon skillnad på rgb och röda och vad är en brytare

Har ett vanligt K70 som lyser rött, den med RGB kan visa massor av färger men kostar typ 300 mer bara för det. Så imo är det inte värt det.

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A