Känner mig lurad av Dustinhome.

Permalänk
Medlem

Känner mig lurad av Dustinhome.

Hej!
Jag har precis köpt ett grafikkort från Dustinhome, i priset skulle det ingå ett grafikkort samt två spel.
När dustin skickat paketet så skickar dom även ett mail och berättar att ett utav spelen är slut och att jag inte kommer att få något exemplar, varken nu eller senare.
Jag ställde då frågan om dom hade tänkt att kompensera mig på något vis för uteblivet spel, fick till svar att de inte tänker kompensera mig på något sätt.
Kan dom verkligen göra så? Annonsera om att man får två spel med men i verkligheten så får man bara ett?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mleander:

Hej!
Jag har precis köpt ett grafikkort från Dustinhome, i priset skulle det ingå ett grafikkort samt två spel.
När dustin skickat paketet så skickar dom även ett mail och berättar att ett utav spelen är slut och att jag inte kommer att få något exemplar, varken nu eller senare.
Jag ställde då frågan om dom hade tänkt att kompensera mig på något vis för uteblivet spel, fick till svar att de inte tänker kompensera mig på något sätt.
Kan dom verkligen göra så? Annonsera om att man får två spel med men i verkligheten så får man bara ett?

Står det att det ska ingå så ska det ingå! Returnera skiten å köp från annat ställe om du vill ha spelet å säg att dem förlorar en trogen kund

Permalänk
Medlem

Brukar stå så långt lagret räcker när det följer med spel så du beställde nog lite för sent så nån annan fick det sista exet =/

Permalänk
Hedersmedlem

Det beror lite på vad som stod på sidan när du beställde. Det skulle ju tex kunna stå "Så länge lagret räcker" eller liknande. I så fall har de i viss mån friskrivit sig för att det kan ta slut. Hade de ingen friskrivning är de bundna vid vad de har lovat.
Å andra sidan kan man då också tycka att det är rimligt att de uppdaterar beskrivningen på sin sida i samband med att de mailade dig.

Så vad exakt stod det på Dustinhomes sida, och har de uppdaterat produktbeskrivningen nu?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Det beror lite på vad som stod på sidan när du beställde. Det skulle ju tex kunna stå "Så länge lagret räcker" eller liknande. I så fall har de i viss mån friskrivit sig för att det kan ta slut. Hade de ingen friskrivning är de bundna vid vad de har lovat.
Å andra sidan kan man då också tycka att det är rimligt att de uppdaterar beskrivningen på sin sida i samband med att de mailade dig.

Så vad exakt stod det på Dustinhomes sida, och har de uppdaterat produktbeskrivningen nu?

Det stod inget sådant. När jag beställde skulle båda spelen medfölja. Nu har dom dock ändrat så att man bara får ett spel med, men dom har även sänkt priset på kortet en aning. Mig tänker de inte ersätta ändå. Jag ska nog returnera köpet och handla någon annan stans istället.
Trodde inte att dustin var så sneakna att de inte ens kan kompensera med ett pressentkort eller liknande. Riktigt besviken.

Permalänk
Medlem

Här är nya annonsen
Vars kan man se att det står så långt lagret räcker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mleander:

Det stod inget sådant. När jag beställde skulle båda spelen medfölja. Nu har dom dock ändrat så att man bara får ett spel med, men dom har även sänkt priset på kortet en aning. Mig tänker de inte ersätta ändå. Jag ska nog returnera köpet och handla någon annan stans istället.
Trodde inte att dustin var så sneakna att de inte ens kan kompensera med ett pressentkort eller liknande. Riktigt besviken.

Bra, är missnöjd ska man visa det, annars lär de sig inte.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Skriv i deras tråd och se vad de svarar.
http://www.sweclockers.com/forum/trad/472595-dustin-dustin-ho...

Annars är de väl bara att inte hämta ut paketet och be postombudet skicka tillbaks det direkt. Snålt minst sagt!

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mleander:

Det stod inget sådant. När jag beställde skulle båda spelen medfölja. Nu har dom dock ändrat så att man bara får ett spel med, men dom har även sänkt priset på kortet en aning. Mig tänker de inte ersätta ändå. Jag ska nog returnera köpet och handla någon annan stans istället.
Trodde inte att dustin var så sneakna att de inte ens kan kompensera med ett pressentkort eller liknande. Riktigt besviken.

Gör då så att du inkasserar det spelet du har fått (aktivera koden så spelet kopplas till ditt konto på vilken plattform det nu är), och returnera kortet omgående. Så gjorde jag med Far Cry 4 när jag fick det ihop med GTX 970. Spelade glatt FC4 i några månader och när det kom fram att Nvidia varit sviniga så returnerade jag kortet men fortsatte spela spelet på mina gamla kort.

Permalänk
Moderator
Moderator

Verkar inte vara mycket goodwill där inte. Returnerar du kortet så verkar det ju dessutom vara billigare på netonnet atm.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Är det witcher 3 som inte ingår längre? Jag har sett det på andra sajter nämligen att man bara får med Batman numera även till 970 och 980.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Verkar inte vara mycket goodwill där inte. Returnerar du kortet så verkar det ju dessutom vara billigare på netonnet atm.

Ja jag såg det, kommer skicka tillbaka kortet direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Är det witcher 3 som inte ingår längre? Jag har sett det på andra sajter nämligen att man bara får med Batman numera även till 970 och 980.

Ja det är witcher 3 som var slut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Gör då så att du inkasserar det spelet du har fått (aktivera koden så spelet kopplas till ditt konto på vilken plattform det nu är), och returnera kortet omgående. Så gjorde jag med Far Cry 4 när jag fick det ihop med GTX 970. Spelade glatt FC4 i några månader och när det kom fram att Nvidia varit sviniga så returnerade jag kortet men fortsatte spela spelet på mina gamla kort.

Det låter ju enligt mig, mycket konstigt.

Så jag kan köpa ett grafikkort, som jag får med gratis spel till. För att sedan aktivera koderna men returnera kortet för att få gratis spel helt enkelt?
Låter inte helt rätt enligt mig...

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mleander:

Här är nya annonsen
Vars kan man se att det står så långt lagret räcker?

Står klart och tydligt i Nvidias annons att det gäller så långt lagret räcker.
Så du kan inte begära kompensation för att Nvidias kampanj tagit slut.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mleander:

Ja det är witcher 3 som var slut.

Witcher 3 kampanjen tog slut första Juni iirc. Ska gälla för alla butiker så tveksamt om du kommer få din kod från någon butik.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mleander:

Det stod inget sådant. När jag beställde skulle båda spelen medfölja. Nu har dom dock ändrat så att man bara får ett spel med, men dom har även sänkt priset på kortet en aning. Mig tänker de inte ersätta ändå. Jag ska nog returnera köpet och handla någon annan stans istället.
Trodde inte att dustin var så sneakna att de inte ens kan kompensera med ett pressentkort eller liknande. Riktigt besviken.

Att de sänkt priset har ingenting med att det bara är 1 spel med nu, hårdvara är dagspris och skiftar konstant.

Skrivet av Mleander:

Här är nya annonsen
Vars kan man se att det står så långt lagret räcker?

Ser inte att det står någonstans att det ens ska ingå 1 spel i länken.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Witcher 3 kampanjen tog slut första Juni iirc. Ska gälla för alla butiker så tveksamt om du kommer få din kod från någon butik.

Men kortet var ju även billigare både på Dustin och andra butiker, så han tjänar på det ändå.

Permalänk
Skrivet av Elghinnarisa:

Det låter ju enligt mig, mycket konstigt.

Så jag kan köpa ett grafikkort, som jag får med gratis spel till. För att sedan aktivera koderna men returnera kortet för att få gratis spel helt enkelt?
Låter inte helt rätt enligt mig...

Låter också väldigt märkligt att man kan tycka att det är ok att stjäla ett spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Det låter ju enligt mig, mycket konstigt.

Så jag kan köpa ett grafikkort, som jag får med gratis spel till. För att sedan aktivera koderna men returnera kortet för att få gratis spel helt enkelt?
Låter inte helt rätt enligt mig...

Min retur berodde ju på att de brutit mot konsumentköplagen, så det var inte vanlig bytesrätt/öppet köp och jag hade haft produkten i flera månader. De har inte dragit tillbaka min nyckel så spelet är fortfarande mitt.

Om koden kommer via mail, som i mitt fall, har de ingen möjlighet att verifiera att jag faktiskt ens tagit emot dem och de kan heller inte direkt styrka att det är jag som aktiverat koderna om de går så långt med sin koll. Det värsta som kan hända är väl att de inaktiverar koden? Om TS upplever att han blivit blåst av butiken, som vägrar ersätta honom, tycker jag att den här lösningen känns fullt rimlig. Jag uppmuntrar givetvis inte till systematiskt utnyttjande av sånt här om det skulle visa sig möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Witcher 3 kampanjen tog slut första Juni iirc. Ska gälla för alla butiker så tveksamt om du kommer få din kod från någon butik.

Köpte kortet i maj.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Står klart och tydligt i Nvidias annons att det gäller så långt lagret räcker.
Så du kan inte begära kompensation för att Nvidias kampanj tagit slut.

Är det nVidia som erbjuder spel? Oklart för mig vad detta handlar om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Att de sänkt priset har ingenting med att det bara är 1 spel med nu, hårdvara är dagspris och skiftar konstant.

Ser inte att det står någonstans att det ens ska ingå 1 spel i länken.

Inte på den nya annonsen nej.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mleander:

Köpte kortet i maj.

Skickades från m.sweclockers.com

Står klart och tydligt i annonsen att det gäller så långt lagret räcke
http://www.geforce.com/GetWitcher3
:
"TERMS AND CONDITIONS
This offer is available for GeForce® GTX™ 960 graphics cards, or 970M-powered (or above) notebooks only. The promotion is available for a limited time or while supplies last. The offer is available from selected retailers only. Please check the product description of the graphics card or notebook you are purchasing to confirm that the games are included. Additional terms and conditions may apply."

Längre version:
"FOR EUROPE, MIDDLE EAST, AFRICA, AND INDIA TERRITORIES

Offer good for one digital download of the PC version of The Witcher® 3: WILD HUNT only. Limit one download code per customer. Offer valid only through authorized ETAIL and Retail partners and redeemable at redeem.GeForce.com beginning March 10, 2015. Offer may not be substituted, exchanged, sold, or redeemed for cash or other goods or services. Offer valid worldwide, excluding China. Customer is responsible for any applicable sales tax. Offer may not be combined with any other offer, cash card, Game Time card, rebate or discount coupon. Product subject to availability, quantities are limited. Retailers, distributors and employees of NVIDIA, CD Projekt Red, and their agencies/affiliates are not eligible. Void where prohibited. Limit one offer per person per transaction. Code will be provided to customer with the purchase of a qualifying NVIDIA product. Game will be available on the day CD Projekt Red launches the game (currently 19th May 2015). This date is subject to change at CD Projekt Red's sole discretion. Check your GOG.com account for preload availability. Promotional code expires 31st May 2015."
http://www.geforce.com/games-applications/pc-games/the-witche...

Skrivet av lorgix:

Är det nVidia som erbjuder spel? Oklart för mig vad detta handlar om.

Ja, troligen om en så kallad "game bundle", där Nvidia kör en promotion på ett visst spel för att sälja fler grafikkort.
Ex:
http://www.geforce.com/GetWitcher3

Och i alla de erbjudandena så är det ett begränsat antal koder som finns ute hos återförsäljare, därför kan exempelvis en butik ha koder kvar att skicka ut medans en annan butiks koder tagit slut, då det som sagt beror på antal koder varje butik fått, och hur deras försäljning ser ut.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Så butiken har ett visst antal koder. Då tycker man ju att dom säljer så många, inte fler.
Man kan ju inte sälja saker man inte har, eller missar jag något?

Permalänk
Medlem

Då ska ju Dustin skriva på sin sida att det är slut. Är butiken med i en sådan kampanj så har de ju ett ansvar att informera.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lorgix:

Så butiken har ett visst antal koder. Då tycker man ju att dom säljer så många, inte fler.
Man kan ju inte sälja saker man inte har, eller missar jag något?

Förstår inte vad som kan vara oklart med det som står ovan? The promotion is available for a limited time or while supplies last.        Ok att det känns surt, men de flesta är förlorare i en form eller annan, learn to live with it, "bara" ett spel trots allt som finns åtskilliga sätt att få tag på om man nu känner sig ha rätt till det...Annars rekommenderar jag så klart att betala för det och därmed stödja att liknande PC spel ska kunna släppas i framtiden också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Förstår inte vad som kan vara oklart med det som står ovan? The promotion is available for a limited time or while supplies last.        Ok att det känns surt, men de flesta är förlorare i en form eller annan, learn to live with it, "bara" ett spel trots allt som finns åtskilliga sätt att få tag på om man nu känner sig ha rätt till det...

Fast han gick med på Dustin Home's köpvillkor, inte Nvidias.

Har Dustin Home skrivit att det ingår är det Dustin Homes skyldighet att det ingår under förutsättning att de inte har "friskrivit sig från ansvar då det är extern parts skyldighet" (en text som jag aldrig någonsin sett på Dustin Homes hemsida på någon produkt alls).

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Förstår inte vad som kan vara oklart med det som står ovan? The promotion is available for a limited time or while supplies last.        Ok att det känns surt, men de flesta är förlorare i en form eller annan, learn to live with it, "bara" ett spel trots allt som finns åtskilliga sätt att få tag på om man nu känner sig ha rätt till det...Annars rekommenderar jag så klart att betala för det och därmed stödja att liknande PC spel ska kunna släppas i framtiden också.

Lagret är begränsat, OK. Det är just därför som Dustin bör hålla koll på hur många koder dom har, och sluta sälja grafikkort+kod när dom inte har koder längre.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lorgix:

Lagret är begränsat, OK. Det är just därför som Dustin bör hålla koll på hur många koder dom har, och sluta sälja grafikkort+kod när dom inte har koder längre.

Kan ju såklart tolkas så men själv så tycker jag det känns som ett lotteri "limited time" "while supplies last" tyder väl på det? Hur kan någon påstå att efter "while supplies last" eller på ren svenska: "så länge lagret räcker" ska känna sig säker på att få spelet? Hade jag själv köpt något med de förutsättningarna som står i beskrivningen så hade jag inte känt att jag skulle behöva gråta ut i ett forum utan svalt precis vad som står där och tänkt: jäklar vilken otur,,,
Vore en helt annan sak om ingen fått spelet men så är det väl knappast? Är det läsförståelsen som brister när det kommer till engelska eller något annat?