Permalänk
Medlem

Gamingmus för stora händer?

Min första riktiga gamingmus var Razers naga. Riktigt skön, passade perfekt i handen. Den pajade efter ca ett år, då jag köpte qpads 5k mus istället, som jag har för tillfället. Den satt aldrig direkt bra i handen, men den funkade. De senaste månaderna har musen börjat dö. Mushelvetet reagerar inte medans ljus fortfarande är på, sedan kommit tillbaka till liv efter några sekunder. Förut har det inte hänt allt för ofta, utan nån gång varje timma, men nu händer det hela tiden, så nu fan blir det en ny mus.

Har relativt stora händer (notera att qpad's 5k var för liten) och använder mig av det s.k. "palm grippet".
Letar efter en gamingmus som
- ligger skönt i handen
- bra kvalité som förhoppningsvis inte pajar efter bara ett år (host qpad & razers naga)
- bra precission
- etc..

Förslag uppskattas högt

Visa signatur

Dator: https://www.inet.se/kundvagn/visa/1115104

Citera när det är något :)

Permalänk
Skrivet av Ploxcake:

Min första riktiga gamingmus var Razers naga. Riktigt skön, passade perfekt i handen. Den pajade efter ca ett år, då jag köpte qpads 5k mus istället, som jag har för tillfället. Den satt aldrig direkt bra i handen, men den funkade. De senaste månaderna har musen börjat dö. Mushelvetet reagerar inte medans ljus fortfarande är på, sedan kommit tillbaka till liv efter några sekunder. Förut har det inte hänt allt för ofta, utan nån gång varje timma, men nu händer det hela tiden, så nu fan blir det en ny mus.

Har relativt stora händer (notera att qpad's 5k var för liten) och använder mig av det s.k. "palm grippet".
Letar efter en gamingmus som
- ligger skönt i handen
- bra kvalité som förhoppningsvis inte pajar efter bara ett år (host qpad & razers naga)
- bra precission
- etc..

Förslag uppskattas högt

Feel you käns som att datormöss som dör på en är vardag dock har min senaste sensei visat sig kapabel ett tag.
Har för mig att teknikmagasinet hade en datormus i formfaktor marsvin förut som var till dom med stora händer xD

Du har inte testat hur cyborg R.A.T. Mössen känns? De ska man kunna skruva å ha sig med för att anpassa diverse saker som tumstödet mm alldrig haft eller testat själv dock.
Använder själv "claw-grip" å då passar Steelseries sensei rätt bra. Men rekomenderar inte deras produkter.

Visa signatur

2500k | Noctua NH-U14S | Sabertooth Z77 | 16Gb Vengeance
3850 † 5770 † 660ti † 970 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joel_Sthlm:

Feel you käns som att datormöss som dör på en är vardag dock har min senaste sensei visat sig kapabel ett tag.
Har för mig att teknikmagasinet hade en datormus i formfaktor marsvin förut som var till dom med stora händer xD

Du har inte testat hur cyborg R.A.T. Mössen känns? De ska man kunna skruva å ha sig med för att anpassa diverse saker som tumstödet mm alldrig haft eller testat själv dock.
Använder själv "claw-grip" å då passar Steelseries sensei rätt bra. Men rekomenderar inte deras produkter.

Hört dåligt om cyborg, tror jag ska kolla på nån ZOWIE mus, riktigt stora, inte säker om kvalité dock

Visa signatur

Dator: https://www.inet.se/kundvagn/visa/1115104

Citera när det är något :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploxcake:

Hört dåligt om cyborg, tror jag ska kolla på nån ZOWIE mus, riktigt stora, inte säker om kvalité dock

Kvalité rakt igenom. Om du är ute efter en större så satsa på Zowie Fk1 (samma hårdvara som i den nyare FK2 fast större).

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Kvalité rakt igenom. Om du är ute efter en större så satsa på Zowie Fk1 (samma hårdvara som i den nyare FK2 fast större).

Är inte EC1-A eller ZA11 större än FK1?

Visa signatur

Dator: https://www.inet.se/kundvagn/visa/1115104

Citera när det är något :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploxcake:

Är inte EC1-A eller ZA11 större än FK1?

Osäker, men kan mycket väl vara så. Köpte FK2 pga mindre händer samt kör "Claw-grip". Men kolla upp EC1-A/EC2-A om du är intresserad av Zowie!

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Osäker, men kan mycket väl vara så. Köpte FK2 pga mindre händer samt kör "Claw-grip". Men kolla upp EC1-A/EC2-A om du är intresserad av Zowie!

Skall göras, tack för hlälpen

Visa signatur

Dator: https://www.inet.se/kundvagn/visa/1115104

Citera när det är något :)

Permalänk
Skrivet av Ploxcake:

Är inte EC1-A eller ZA11 större än FK1?

Dom är större, men jag slår ett slag för fk1 för den är sjukt bra, annars testa g303 om du kör claw grip.
Har du möjlighet att testa mössen, do it! =D
happy hunting.

/Skywa1ker

Visa signatur

Intel i9 9900K | BeQuiet Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG STRIX Z390-H GAMING | Corsair Force MP600 1TB | 2tb Samsung 870 Evo | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Trident | ASUS GeForce RTX 2080 SUPER 8GB ROG STRIX | Seasonic 1000W Platinum | Asus RoG PG279Q 165hz | Vortex P0K3R RGB mx-brown | DT770 Pro 250Ω | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser Game Zero |

Permalänk

Jag har förhållandevis stora händer så vitt jag vet. Min Mionix Naos 3200 ligger som gjuten i handen.
Vill du vara säker på att det blir bra är det ju bara dra ut och leta irl. Jag gick till Mediamarkt och kände på allt de hade, sen när jag hittat Naosen gick jag till datoravdelningen och googlade reviews, det såg bra ut så jag nappade.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Jag har förhållandevis stora händer så vitt jag vet. Min Mionix Naos 3200 ligger som gjuten i handen.
Vill du vara säker på att det blir bra är det ju bara dra ut och leta irl. Jag gick till Mediamarkt och kände på allt de hade, sen när jag hittat Naosen gick jag till datoravdelningen och googlade reviews, det såg bra ut så jag nappade.

Tänkt att åka dit, synd bara att de inte har några ZOWIE möss man kan känna på. Skulle ju va bra om inet också hade ställt upp möss, men tror int de har några sådana butiker i göteborg tyvärr :/

Visa signatur

Dator: https://www.inet.se/kundvagn/visa/1115104

Citera när det är något :)

Permalänk
Medlem

Kan starkt rekommendera Corsair Vengeance M65. Stor och stabil och tillräckligt med funktioner.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Proteus Core G502 vilket jag ångrar ganska bittert. Jag är van vid Alienware tactX som jag kört på i 2 generation mus och tänkte inte på att Core G502 är ganska "large" sett ur min synvinkel.

Jag har min precision i fingrarna och trivs bäst med en liten mus som inte stoppas upp av handflatan så fort man rör den mot sig.

Men om du trivs med större möss så kan jag rekommendera Proteus core G502, den känns gedigen bortsett från scrollhjulet är väldigt flimsy (dock väldigt bra). Annars är den robust, väldigt härlig läsare med hyffsadt åtkomliga knappar. Hört att skates flagnar av, men inget som jag märkt av ett dugg, troligen har de försett nyare varianter med bättre skates. Gillar du större möss som har lite tyngd i sig borde du gå till MM eller Giganten och provhålla, köpa (30 dagars öppet köp) dvs du kan packa upp den pröva den och lämna tillbaka den om du inte diggar den. Alt få tag i en Logitech G9 eller Alienware TactX av nyskick och byt med mig

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Func MS-3 är den största mus jag lagt handen på vilket var en total överraskning när jag köpte den då jag fördrar lite mindre. Körde rätt hårt med den i över 1 år men det som faktiskt fick mig att byta var att skrollhjulet gjorde mig galen. Vet inte om de fixat ett bättre i den nyare revisionen (hade den första)? I övrigt så var det som väldigt hög kvalité på den och kan rekommenderas.

Enbart för högerhänta kan tilläggas och jag vet inte hur lätt den är att få tag på idag.

Permalänk

Jag skulle varmt rekommendera en Deathadder!